Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Ik was dit weekend in Parijs. Dit keer met de auto gegaan. Wat mij ook dit keer weer opviel is het werkelijk asociale gedrag van bijna alle motorrijders daar. Je rijdt daar dus met stop&go traffic op bijvoorbeeld de Periferique of andere grotere tangenten en daar razen die kamikazie piloten iedere keer weer, links of rechts langs je heen. Het gaat soms om milimeters..maar nee de heren denken dat ze file of geen file, het recht hebben om rechts in te halen. Ga je niet genoeg naar hun zin opzij, dan ook nog kommentaar d.m.v. armen zwaaien, lichten knipperen, toeteren. Het moet buigen of barsten. Eén keer niet opletten bij het wisselen van baan of je hebt zo´n gast voor je auto. Het lijkt wel iedere keer weer dat ik in Parijs ben dat het erger wordt. Nu ben ik zelf motorrijder, maar het zou niet in mij op komen om zo´n asociaal rijgedrag te vertonen. Weet iemand hier meer over te vertellen? Wordt dit gedrag door de politie gedoogd of staan die liever parkeerbonnen uit te schrijven?
mifi Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik was dit weekend in Parijs. Dit keer met de auto gegaan. Wat mij ook dit keer weer opviel is het werkelijk asociale gedrag van bijna alle motorrijders daar. Dit hebben jullie vast al eens gezien: Gave muziek op de achtergrond, trouwens. Doet me aan de toekomst van de motorrijder denken... m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Moderator ceesv Geplaatst: 18 november 2008 Moderator Geplaatst: 18 november 2008 Ik zak de laatste 10 jaar regelmatig af naar Zuid-Frankrijk en moet dan ook over de periferique. Ik heb mij de eerste keer er ook over verbaasd, maar ben er ondertussen aan gewend. De Parijzenaars houden er ook rekening mee en houden voldoende tussenruimte tussen de 2e en 3e rijstrook. De politie staat tegenwoordig alleen, naar nederlands voorbeeld, met de flitsauto tussen de bosjes, om te cashen. Je ziet duidelijk wie er niet regelmatig in Parijs komen, zij blokkeren soms de doorgang voor de motards. Daarbij wil er dan wel eens een buitenspiegel sneuvelen door doedoen van een motor laars. Ik heb nog nooit iemand onderuit zien gaan. Ikzelf rijdt het liefst linkerbaan uiterst links. Overigens gaat men ervan uit dat op het platteland ongeveer 1 op 3 automobilisten geen rijbewijs heeft. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Dit hebben jullie vast al eens gezien: Vanuit de motor gezien Gave muziek op de achtergrond, trouwens. Doet me aan de toekomst van de motorrijder denken... Ik hoop dat dat soort hufters zich tegen een betonnen muur te pletter rijden.
Ome Merde Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Fransozen, blergh .... omelet du fromage, merDe deze ruimte is te huur
Soulman Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Jaren hiervoor was er al een film van een Parijzenaar die echt waanzinnig hard z'n rondjes reed Ik kan ff niet meer op z'n naam komen maar die goser had echt een groot hart. Het gerucht gaat dat ie al dood is ook........ Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
rvs4all Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Was dat niet dezelfde? "Pascal", "Le Prince de Noir", "The prince of darkness"
Satdorus Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Wat een motor beheersing! Knap hoor.
TangoBravo Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: Satdorus Wat een motor beheersing! Knap hoor. Dit lijkt op bewondering voor iemand met een doodrijdersmentaliteit? Ik kan daar niet bij met mijn verstand... Zou je, als je kind op het zebrapad net gemist wordt door zo'n kerel, roepen: "wat een motorbeheersing! Knap hoor"?? T B
Soulman Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Jep....dat was Pascal Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
bash! Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Ik ben een paar weken geleden in Sao Paulo geweest en daar was het nog veel gekker! volbeladen motoren crossen overal met een bloedgang langs. Ik rijd zelf ook motor maar daar werd ik wel even stil van. Daar staat tegenover dat het daar bijna altijd goed gaat, terwijl als zoiets hier zou gebeuren er meteen doden vallen. Gewenning is dus een belangrijke factor! Gr, baZ There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!
Fatfreddy Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Dit hebben jullie vast al eens gezien: Vanuit de motor gezien Gave muziek op de achtergrond, trouwens. Doet me aan de toekomst van de motorrijder denken... Ik hoop dat dat soort hufters zich tegen een betonnen muur te pletter rijden. Zo ver dat ik hoop dat ze tegen een betonnen muur te pletter rijden ben ik niet maar als het gebeurd is het wel hun eigen schuld want het zijn inderdaad een stelletje idioten om zo tussen het verkeer door te rijden. Verleden jaar nog met de klapkar daar gereden en dan schrik je soms wel als zo een mafketel met een bloedgang langs komt scheuren.
Gast Agent Mike Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Origineel bericht van: Fatfreddy Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Dit hebben jullie vast al eens gezien: Vanuit de motor gezien Gave muziek op de achtergrond, trouwens. Doet me aan de toekomst van de motorrijder denken... Ik hoop dat dat soort hufters zich tegen een betonnen muur te pletter rijden. Zo ver dat ik hoop dat ze tegen een betonnen muur te pletter rijden ben ik niet maar als het gebeurd is het wel hun eigen schuld want het zijn inderdaad een stelletje idioten om zo tussen het verkeer door te rijden. Verleden jaar nog met de klapkar daar gereden en dan schrik je soms wel als zo een mafketel met een bloedgang langs komt scheuren. nou, dat hoop ik dus wel.. zulkse gasten nemen bewust risicos waar onschuldige mensen de dupe van kunnen worden. beter dat zo iemand zichzelf uitschakeld.
Claes Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Ik rij daar ook regelmatig rond. In de auto dan wel. Ik ontmoette onlangs een franse arts en die vertelde me dat verongelukte motorrijders de grootste en beste bron van donororganen is in Frankrijk. 3 x DM8000 2TB | 17/8 Multiswitch | PCH A110 & C200 | Synology NAS DS1511+ | iPad 1 Dreambox image: PLI of zo
Gast hagar Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Een van de keren dat ik daar reed kwamen een aantal motorrijders tegen het verkeer in naar een van hun maten die zich net te pletter had gereden. Wordt je toch wel even stil van.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen