Ga naar inhoud

Welke schotel levert zowel op Astra 1 en Astra 3 beste signaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik begrijp niet precies wat je doel is met dit topic aangezien er zat ervaringen te vinden zijn over de verschilende opties.

Ikzelf heb bijvoorbeeld een Triax 88 multifeed op Astra 1 2 3 en Hotbird. Dit heb ik hier op het forum gevonden als voorbeeld en aan de hand van de ervaringen. Dit werkt ideaal, maar ik had ook een T55 of T90 kunnen nemen, of een Visiosat G4 of BigBi.

Dat is allemaal afhankelijk van hoe jij dat ding wilt hebben. Als dit gewoon professioneel wordt uitgericht dan zul je niet veel verschil ondervinden in signaalkwaliteit. Natuurlijk zal een T90 meer signaal hebben dan mijn Triax 88, maar daar kies je ook bewust voor. Maar met het zeer belabberde weer van de afgelopen dagen heb ik nog gewoon ongestuurd kunnen genieten van mijn opstelling.

Alleen Astra 1 en 3 kun je perfect met duo block ontvangen op een Triax 78. Heb dit ook vaak gezien en weet dus ook zeker dat je het niet goed hebt kunnen afstellen of dat je kabels/connectors niet van goede kwaliteit waren.

Geplaatst:

De Triax 88 kan nooit dezelfde opstelling aan als de T55 of T90 , daarom smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Gast Satspongebob
Geplaatst:

Ik heb zelf een "ovale" schotel met 4 lnb's waar ik tevreden over ben. Hiermee kun je ook een lnb op de engelse astra zetten

voor de bbc's en itv's en zo.

Jan.

Geplaatst:

Heb hier een triax schotel +- 60 cm + de duolnb. Werkt gewoon goed. De schotel hang aan de gevel aan de oostkant van het huis, dus uit het weer. De signaalmeter in de ontvangter geeft 4,6 op de schaal van 5 aan. Ik heb bijna geen uitval, behalve dan met extreme regenval, maar dan moet het echt storten en natuurlijk als er sneeuw op de schotel blijft hangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen