Gast gifre Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Heb me een nieuwe plasma besteld, de vorige van 37" vonden we al te klein geworden. Maar vindt weinig of geen info over Panasonic Blu Ray spelers. Had gedacht aan volgende, Panasonic DMP-BD35EG-K Panasonic DMP-BD55EG-K Wel 100€ verschil,
winwiz Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Playstation 3 ! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast gifre Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Spelletjes zijn niet aan ons besteed! Dus dat is een optie minder.
winwiz Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Origineel bericht van: gifre Spelletjes zijn niet aan ons besteed! Dus dat is een optie minder. Weet je dat de PS3 een van de allerbeste BR spelers in deze (en ook jouw) prijsklasse is? Hij ook dvd's perfect afspeelt en zeer goed upscaled Dat hij ook profiel 2 compatible is? Dus alle nieuwe foefjes aankan op BR gebied. http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Ray Dat hij toekomstzeker is omdat hij zeer makkelijk te upgraden is? Hij ook veel videoformaten kan streamen vanaf de pc? Het gamen eigenlijk gratis erbij geleverd wordt? Ga je er eens in verdiepen lijkt me. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast gifre Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Heb me verdiept in de pS3, mijn vrouw is er al ook niet voor. Dus wordt het 1 van beiden Panasonic BD spelers. Weet nog niet dewelke vanwege het doorgeven van Dolby True HD naar de AV Receiver, wat die dus aankan van beide apparaten.
alfadude Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Ik heb dezelfde PC en ik ben overgeschakeld van de PS3 naar de BD-35. Dit heb ik gedaan voor volgende redenen. -Ik speelde toch geen spelletjes. -De PS3 kan de HD formaten niet bitstreamen naar mijn versterker. -De ventilator maakte teveel lawaai voor tijdens de stille scenes. Af en toe zelfs een licht gefluit. -Navigeren met een PS3 controllor is niet echt handig en een bluray afstandsbediening voor een PS3 vind ik duur. Wat zijn mijn bemerkingen bij een BD-35 tov de PS3 +In webshops vind je de BD35 voor minder dan 300€. De PS3 is duurder. +Bitstreamen van HD geluid is mogelijk.(wel even zoeken naar de juiste instelling voor trueHD) +De BD-35 ondersteunt ook profile 2.0 en kan ook upgraden. +Zeer duidelijke afstandbediening +Viera link met de TV is mogelijk. +Beeldkwaliteit van blurays lijkt iets meer diepte te hebben.(subjectief) -De OSD van de BD35 is minder mooi. -De PS3 is beduidend sneller bij het opstarten van een bluray. -DVD upscaling is idd beter bij een PS3 Quo signo nata es?
winwiz Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Bedoel jij met bitstreamen True HD via spdif of gewoon via HDMI. Dit kan de PS3 dus ook. (HDMI) Ik hoor de ventilator helemaal niet van de PS3, hij is doodstil. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
alfadude Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 De PS3 kan geen TrueHD versturen via HDMI. Dat is net een van de grote nadelen van de PS3. De PS3 kan wel TrueHD omzetten naar PCM en dat doorsturen maar dat is niet hetzelfde. Als u PS3 stil is ben jij een van de gelukkigen. Mijn PS3 gaf een zachte maar toch hoorbare fluit. Mijn conclusie is en blijft: wil je gamen is de PS3 uitstekend met als leuke extra een erg goede bluray speler. Maar wil je enkel blurays kijken is de BD35 een beter toestel. Quo signo nata es?
winwiz Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Citaat: De PS3 kan geen TrueHD versturen via HDMI. Dat is net een van de grote nadelen van de PS3. Dit is dus onzin. De PS3 decodeert dit zelf en verstuurt dit gewoon als 7 kanaals door (digitaal) Citaat: In order to get Dolby TrueHD from your PS3, you need an HDMI cable and a receiver that accepts 5.1 LPCM (or even 7.1 LPCM, although there are very few sources). This is the most important feature you should be looking for. Older receiver cannot do this, because they never had any reason to (since optical can only carry 2.0 LPCM) Additionally, some audio features may not function properly when you use a receiver to decode the audio as opposed to the PS3. Therefore using the PS3 to decode is superior in terms of function, and also in terms of choice (more receiver options, as there are many more that accept 5.1/7.1LPCM than there are receivers with internal DTSHD or DtrueHD decoding) Lets just hope Sony eventually (sooner rather than later) patches the PS3 to internally decode DTS HD. Id much rather see that, than see a patch that sends them via bitstream. PCM is dus het reeds gedecodeerde signaal en wordt dus verliesvrij doorgestuurd. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
alfadude Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Het is dus geen onzin want je zegt zelf dat de PS3 het moet omzetten. Ik heb vragen bij dat verliesvrij. Ik vind ook dat het hier beter klinkt via bitstream. Dat kan aan verschillende zaken liggen. Misschien werkt de interne signaalverwerking in mijn receiver wel beter als ik intern decodeer. Maar dat is dus van geen belang voor mijn eindconclusie dat een PS3 niet meer de beste oplossing is als je enkel bluray wil kijken. Quo signo nata es?
winwiz Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Dat kan heel goed. Ik haal alleen niet valide argumenten weg. Het kwam nu over of hij het helemaal niet aan kon. Sommige high end cd spelers kun je ook beter zelf laten decoderen en het audiosignaal analoog naar de receiver sturen omdat de DA conversie in de speler beter is dan in de receiver. Trouwens zie bij PCM de cd. Dit is een uncompressed signaal. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast gifre Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 @ Alfadude, Welk is dan de beste aansluiting van Blu Ray naar volgende componenten!? Volgens de verkoper van mijn AV Receiver (heeft 2 X HDMI). Geluid optisch van Satelietontvanger naar AV Receiver. Geluid optisch van Blu Ray naar AV receiver. Beeld via HDMI van Satelietontvanger naar Plasma. Beeld via HDMI van Blu Ray naar Plasma. Echter volgens de gebruiksaanwijzing gaat eerst alles naar de AV Receiver en vervolgens naar Plasma.
alfadude Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Ik weet natuurlijk niet welke AV receiver jij hebt. Daar hangt het wel een beetje vanaf. Maar bij mij gaat alles naar de AV receiver en vandaar verder naar de TV. Van de sat het beeld via component, het geluid optisch Van mijn bluray gaat alles via HDMI Extra optische kabels zijn daarvoor niet noodzakelijk. Quo signo nata es?
alfadude Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Met deze moet het mogelijk zijn om de BD35 aan te sluiten enkel via HDMI. Voor audio is er geen extra kabeltje meer nodig. Je zal wel de bd35 moeten instellen op het intern decoderen van het geluid naar een PCM signaal. Maar werken gaat het zonder meer. Quo signo nata es?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen