Ga naar inhoud


1 Antenne aansluiten op 2 apparaten


boaz

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn buitenantenne (ouderwetse hark) zowel op mijn AV receiver aansluiten als DAB antenne alsook op mijn TV tbv digitenne.

Buiten apparaten hebben een passieve antenneingang maar geen van beiden heeft de mogelijkheid om door te lussen.

Hoe kan ik deze beiden aansluiten op dezelfde coax?

Kan dat gewoon met een simpele splitter die je ook gebruikt om 2 TV's aan te sluiten op 1 aansluiting of is daar iets beters voor?

Ik zit buiten het verzorgingsgebied van Digitenne, dus verlies ik liever geen 3 dB met zo'n simpele splitter.

 

Het betreft een Philips DFR 9000 en een Panasonic Plasma.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het antenne was specifiek voor DAB aangeschaft, maar blijkt prima te voldoen voor Digitenne, beter dan specifieke Digitenne modellen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dan is het waarschijnlijk een VHF-antenne. Maar als je een zodanig sterk Digitenne-signaal ontvangt, dan doet het er soms niet toe. Een splitter zou dan geen probleem mogen opleveren. Het is toch vreemd dat er officieel geen dekking is bij jou, maar dat je toch alles perfect ontvangt op een VHF-hark...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, nog geen kilometer verderop werkt een kamerantenne in een caravan beperkt, ene kant van de caravan de ene helft van de zenders, andere kant de andere helft, buitenantenne pakt alles ineens. Zit dus echt aan de rand.

Overigens inderdaad VHF model, 5 elements, en als je 'm hebt, proberen kan altijd.

Zelfs de laptop met zo'n USB plugje geeft nu beeld, met eigen sprietantenne 0,0.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een splitter neemt bijna altijd minimum 3 dB weg van het signaal. Hangt van het aantal aftakkingen af. Als je een tweeweg splitter van 3 dB demping hebt dan is het al een goede.

Maar dit is simpel op te lossen door het signaal voor te versterken.

Dus eerst de versterker plaatsen en daarna splitten.

Let er wel op dat de versterker alle banden kan versterken. Je hebt ze van verschijdene merken.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...