Gerard 76 Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Hoi, van de week heb ik een film gedownload van 6,8 Gb groot, maar het is een ISO. Normaal dus geen punt,maar nu wil ik 'm graag omzetten naar DVD bestanden die ik met Rebuilder fatsoenlijk kan comprimeren zodat ik amper beeldkwaliteit verlies. Doe ik dit met shrink of zo,dan moet ie gewoon teveel knijpen wat ten koste van 't beeld gaat. Aangezien er geen menu of extra's meer bijzitten is het dus geen optie deze weg te laten tbv de kwaliteit. Ik wil geen DL dvd halen (DVD9) zoveel is 't me ook weer niet waard. Iemand een idee?
columbo Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 probeer het met nero vision 5,dit hoort bij nero 8.hier kun je ook de kwaliteit in de gaten houden.EVT omcoderen naar mpeg 4,dan heb je minder ruimte nodig en toch goede kwaliteit,dit alles kan met NERO 8.
winwiz Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Een iso is gewoon een komplete kopie van een dvd. Er zijn een paar opties: Je kunt hem mounten met bijvoorbeeld deamon tools. Hij is dan benaderbaar als een standaard dvd en je ziet dan de Video_TS directory met inhoud. Deze vob files kun je weer met rebuilder bewerken. Je kunt hem ook uitpakken met Winrar. De video_ts directory kun je dan naar een andere plaats op je harde schijf kopieren en je kunt weer aan de gang met rebuilder. Er zijn meer mogelijkheden, maar het komt ongeveer op hetzelfde neer. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gerard 76 Geplaatst: 19 november 2008 Auteur Geplaatst: 19 november 2008 Haha,winrar,wist niet dat dat kon Oeps Als ik hier een iso heb pakt ie standaard nero om't te branden. Wist niet dat winrar 't ook pakte....
winwiz Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Origineel bericht van: Gerard 76 Haha,winrar,wist niet dat dat kon Oeps Als ik hier een iso heb pakt ie standaard nero om't te branden. Wist niet dat winrar 't ook pakte.... Dus nu kun je verder met rebuilder zoals je al wilde. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Crazy Sat Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Zet deze om met Magic ISO Maker ( wel shareware ). Gewoon het iso bestand inladen en branden op een dual layer (DVD9). Alles in een beweging en gedaan. PS. : Uwe DVD schrijver moet wel een dual layer kunnen schrijven. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Gast ozzo Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Mounten met Deamon Tools en met DVD2ONE omzetten naar een normale grootte image (4,3 Gb) Daarna branden en klaar is klara...
winwiz Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 lezen is een kunst..... Citaat: Ik wil geen DL dvd halen (DVD9) zoveel is 't me ook weer niet waard. En deamon tools is ook al aangehaald. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gerard 76 Geplaatst: 20 november 2008 Auteur Geplaatst: 20 november 2008 Voor mij is winrar het makkelijkst want die zit al op m'n pc,net als rebuilder. deamon tools en dvd2one heb ik hier niet, kan ze vanzelf wel vinden hoor, maar dat is omslachtiger dan dat ik het iso bestand uitpak en dan mbv rebuilder passend maken voor een dvd5 Een dvd9 kopen vind ik zonde van't geld. Voor 2,50 euro huur ik deze film bij de videotheek rip de beveiliging eraf,en gooi'm door rebuilder heen. Momenteel bewerkt rebuilder de film..duurt nog wel ff Iig iedereen hartelijk dank voor alle tips.
Crazy Sat Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Met omzetten van een DVD9 naar een DVD5 zal altijd gepaard gaan met kwaliteitsverlies. Aan u om te beslissen of ge wilt kijken in een mindere kwaliteit. Code: Ik wil geen DL dvd halen (DVD9) zoveel is 't me ook weer niet waard. Ge zijt genen Belg zo te zien feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Gerard 76 Geplaatst: 20 november 2008 Auteur Geplaatst: 20 november 2008 Inderdaad niet,zie m'n handtekening Met Rebuilder heb je itt shrink,decrypter, en noem maar op amper kwaliteitsverlies mits je rebuilder goed instelt. En rebuilder is een erg zwaar programma dat,afhankelijk van je PC snelheid uren de tijd nodig heeft om z'n werk te doen. Shrink doet 't in 20 minuten, maar het verschil is overduidelijk. Hier heeft rebuilder 4 tot 5 uur tijd nodig om een film van 7 Gb om te zetten naar dvd5 formaat. ik werk met een pentium 4 3.0 en 2 gig werkgeheugen. Maar het resultaat mag er zeker zijn. En ik heb zeker een hekel aan die artifacten bij snelle of juist egale beelden... Dus mijn ogen letten daar erg op.
winwiz Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Oeps, mijn quad core doet er iets meer dan een uur over. En inderdaad het resultaat mag er zijn, niet te vergelijken met schrink. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
NINjak Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 DVDShrink (en heel veel andere programma's) is leuk voor het (vooral snel) "huis/tuin en keuken overzetten" naar DVD5. Rebuilder is/gaat voor kwaliteit. Al kan je met rebuilder ook het aantal passes kiezen/instellen en of dat je het allemaal waard is zal bij iedereen weer anders zijn. Teminste al hebben we het hier over de "DVD Rebuilder" die de "CCE video encoder" gebruikt.
Gerard 76 Geplaatst: 21 november 2008 Auteur Geplaatst: 21 november 2008 Klopt helemaal. Gebruik jij DVD Rebuilder zoals ie op je pc staat? Of configureer je hem eerst nog? Zelf heb ik diverse instellingen aangepast waarbij al aangegeven wordt dat 't ( veel ) langzamer zal gaan. Dit kost idd erg veel tijd. Je hebt geluk dat je een flinke pc hebt. Trouwens,2 Gig aan werkgeheugen is ook niks teveel voor dit programma. Kijk bij je prestaties maar es hoeveel kracht/geheugen Rebuilder vreet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen