Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in mijn huis last van brom in de installatie, vermoedelijk veroorzaakt door een aardlus. Ik heb wel een beetje idee hoe het komt, maar liep ook tegen een oplossing met een mantelstroomfilter aan. Volgens de specificaties heeft dit filtertje F-connectors, en is geschikt voor 5-862Mhz.

(type TZU 10-01)

Mijn vraag: werkt dit? Of blokkeer je hiermee ook de voeding voor de LNB?

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

• Moderator
Geplaatst:

Dit gaat niet werken.

Voor schotelontvangst heb je een filter nodig wat 950-2100 MHz. doorlaat.

Verder heeft dit filter een galvanische scheiding tussen de in- en uitgang.

Daardoor zal de voedingsspanning voor de lnb niet meer doorgegeven worden.

Je zult je aardlus op een andere manier moeten oplossen.

Probeer alle apparaten via een stopcontact aan te sluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv

Probeer alle apparaten via een stopcontact aan te sluiten.

Whahahaha :D ogtend koffie gemist? laugh

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

• Moderator
Geplaatst:

?

Kwartje is nog niet gevallen. (5 minuten later)

Ik gebruik deze stekker. ( 10 minuten later)

100624_BB_00_FB_EPS.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De brom die door aardlussen ontstaat komt meestal omdat de vereffeningsstroom, die ontstaat als verschillende apparaten gekoppeld worden waarbij de een geaard is en een andere niet, via de groundverbinding van signaalkabels gaat lopen.

Het goed aarden van alle apparaten op hetzelfde aardpunt is meestal de oplossing. Ik denk dat ceesv daarom ook bedoeld om alles op één stopcontact aan te sluiten, maar dat heeft alleen effect als het om geaarde apparatuur gaat. Kijk of je van ongeaarde apparatuur een massa of chassis punt kunt vinden aan de buitenkant van de kast. Als je binnen de kast gaat zoeken moet je goed weten wat je doet. Vooral bij oudere apparaten kan dit problemen geven en zelfs gevaarlijk zijn. Bij een satelliet ontvanger is de buitenmantel van een F connector een goed punt.

Een mantelstroomfilter is alleen toepasbaar om de tv-kabel aansluiting aardvrij te maken.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Apparaten waar geen specifiek aardpunt aan zit mogen en hoeven niet ge-aard te worden. Juist hieroor ontstaat dan een bromlus.

Ik heb wel een beetje idee hoe het komt

Als je dit schrijft, dan lijkt het mij dat hier ook de oplossing ligt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Apparaten waar geen specifiek aardpunt aan zit mogen en hoeven niet ge-aard te worden. Juist hieroor ontstaat dan een bromlus.

Dat zou zo moeten zijn Drs. Maar meet eens de spanning op het chassis van een ongeaard apparaat t.o.v. een goede aarde. In veel gevallen zal daar een wisselspanning van rond de 120V staan.
Wel erg hoogohmig, maar voldoende om te voelen en om een brom op een gevoelige audio ingang te veroorzaken als de vereffening plaats vindt via zo'n audio kabel.
Nu zijn de meeste audio ingangen tegenwoordig niet zo gevoelig meer dus valt het in de praktijk erg mee met die brom.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Een paar opmerkingen.

Echt gevoelige audio ingangen zijn er niet meer.

De gevoeligheid ligt rond de 1 volt pp.

De tijden van pickup met MD en MC elementen zijn al lang voorbij.

Afgezien van de highend freak die er hele andere niet bewezen ideologien op na houdt.

Microfoon ingangen vind je niet meer op HiFi HighEnd apparatuur.

De hoogohmige ingangen wordt door een laagohmige uitgang van 30 tot 100 ohm voldoende afgesloten.

Is het probleem zo extreem dat de boel gaat brommen kan ik alleen maar aanbevelen het probleem bij de horens aan te pakken en de oorzaak weg te nemen.

Bij netfilters met condensatoren aan de netingang staat altijd de halve netspanning hoogohmig tussen aarde en chassis.

• 4 weken later...
Geplaatst:

De stekker van 't brommende en/of 't veroorzakende apparaat andersom in 't stopcontact doen wil ook wel eens helpen, is mijn ervaring.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen