Ga naar inhoud


Pfff...Verwarming gered..veel geld gespaard.


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zo duur is een nieuwe kamer thermostaat toch niet?

 

Maar loopt de klok niet meer, of schakelt hij niet op de dag of nacht temperatuur om?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Alles is nu in orde..hij draait alweer sinds afgelopen nacht als vannouds.
De monteur heeft de oliedruk op de brander gemeten na ontluchting. Dat was nodig omdat ie de sproeier en filters vervangen had.
De drukknop voor druk ik dan in als de brander aanloopt maar niet ontsteekt. Dan gaat de rode "storing" lamp aan.
Op de STB schakelaar had ik al gedrukt. Na 15 jaar ken ik de "truukjes" van deze verwarming. :D


ik zal je een tip geven ,, wanneer de olieboer komt om je olie bijvullen zet dan je ketel uit voor 2 uur ,ook zomers zo dat de drap en volken rustig kunnen zaken, scheelt je filters en sproeiers en oliepompen en storingen ,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het gevoel.

 

Voor mijn Renault was een onderdeeltje stuk van mijn schuifdak. Zonder blikken of blozen werd een bedrag genoemd van EUR 1200.

Niks repareren alleen het hele dak vervangen.

 

In Duitsland het onderdeeltje besteld bij een bedrijfje dat het uit een stukje kunststof vervaardigd. In totaal kostte het handwerk EUR 100

 

Met drie uurtjes klussen had ik het onderdeeltje vervangen.

Winst EUR 1100.

 

 

 

 

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

allereerst een lintje, lof en respect

 

wat me opviel is dat je die Fröhling wärme center 15 jaar hebt

ik weet niet wat de aanschafwaarde was maar bij 20.000 euro zou dat ding al 1333 euro/jaar gekost hebben inclusief vervanging indien echt stuk

 

dat lijkt me extreem veel.

hoe verhoud zich dat tot die hoge efficientie? die je noemt

zou je dan niet beter een andere kiezen bij toekomstige vervanging?

 

chiao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

De verwarmingsinstallatie was in de bouwprijs van het huis inbegrepen. Ik kocht het huis "Schlüsselfertig" en heb er destijds niet bij stil gestaan.

De bouwfirma Zenker/Bien had natuurlijk een afspraak met Fröhling dat in al hun huizen die verwarmingsinstallaties werden geplaatst. Zenker/Bien kreeg natuurlijk hele andere prijzen aangeboden. Zo gaat dat in de bouwwereld.

Toen mij destijds verteld werd dat de levensduur ca 30 jaar bedraagd dacht ik toen: "wie dan leeft, die dan zorgt". Heel naïf zoals nu wel blijkt.

 

Natuurlijk had ik liever gas gehad, maar hier in de straat is geen gasleiding. Wel in het stadje als ik de berg afrij.

Enkele jaren geleden kwam hier de energie-leverancier: HEAG/Integra en die heeft in de hele buurt aan de bewoners gevraagd of we een gasaansluiting wilden. Ik was één van de weinigen die toegestemt heeft.

Het probleem is dat iedereen blij is met olie en tegen een dure ombouw naar gas opziet.

Ik zag alleen maar de voordelen: weg met die grote tanks, minder onderhoud, kleinere installatie etc.

Duitsers zijn erg conservatief. En veel mensen hebben angst voor gas. Ze denken dat het huis snel zou kunnen ontploffen.

Volkomen onzin natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

och daarom,

dan is het duidelijk

 

ik kan me overigens nog herinneren dat ik bij m'n Vermieter in de kelder in Stuttgart ook zo'n knots van een installatie zag staan

terwijl ik in mijn appartement enkel een KachelOfen had (heerlijk die stralingswarmte).

 

voor enkele projecten hebben wij ons al eens wijs gemaakt inzake de hoog efficiente houtpallet kachels

als je een houtzagerij of houtbewerkingswerkplaats in de buurt hebt is dat ook nog een leuk alternatief.

maar goed dat is eerder een uitzondering

 

ik weet overigens niet of duitsers zo conservatief zijn als ik al die nieuwe passiv-häusser en 0 energie-wohnungen zie

zijn ze volgens mij veel verder in dan hollanda.

 

chiao

 

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

(Citaat) Duitsers zijn erg conservatief. En veel mensen hebben angst voor gas. Ze denken dat het huis snel zou kunnen ontploffen.

Volkomen onzin natuurlijk.

 

Nou met olie kan het ook wel goed fout gaan. Heb het zelf eens meegemaakt in een gloednieuwe installatie olielekje langs de nozle.

Olie kwam onderin de ketel te staan. Door dat op tijd ingegrepen werd is er toen niets ernstigs gebeurd.

 

Overigens lijkt het mij stug dat er geen onderdelen meer te krijgen zijn van genoemde ketel. Als dat niet zo is dan kun het zaakje denk ik nog wel ombouwen. Met materiaal van een ander merk. Heb ik ook wel eens gedaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat wil je niet doen in Duitsland.

Door zo'n modificatie is de type goedkeuring niet meer geldig, en dat levert grote problemen op met bijvoorbeeld de schoorsteenveger en verzekerings firma's.

 

In duitsland ben je verplicht de amtelijk aangestelde schoorsteenveger 2 x per jaar je ketel te laten keuren.

 

Wanneer bijvoorbeeld het rendement onder een bepaalde waarde zakt, zal hij de ketel afkeuren en hang je voor een nieuwe ketel.

 

Dat de energiebesparing van de nieuwe ketel niet opweegt tegen de energie, die gebruikt wordt om de nieuwe ketel te produceren, en de oude ketel om te smelten, is verder niet relevant?!?.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
De verwarmingsinstallatie was in de bouwprijs van het huis inbegrepen. Ik kocht het huis "Schlüsselfertig" en heb er destijds niet bij stil gestaan.
De bouwfirma Zenker/Bien had natuurlijk een afspraak met Fröhling dat in al hun huizen die verwarmingsinstallaties werden geplaatst. Zenker/Bien kreeg natuurlijk hele andere prijzen aangeboden. Zo gaat dat in de bouwwereld.
Toen mij destijds verteld werd dat de levensduur ca 30 jaar bedraagd dacht ik toen: "wie dan leeft, die dan zorgt". Heel naïf zoals nu wel blijkt.

Natuurlijk had ik liever gas gehad, maar hier in de straat is geen gasleiding. Wel in het stadje als ik de berg afrij.
Enkele jaren geleden kwam hier de energie-leverancier: HEAG/Integra en die heeft in de hele buurt aan de bewoners gevraagd of we een gasaansluiting wilden. Ik was één van de weinigen die toegestemt heeft.
Het probleem is dat iedereen blij is met olie en tegen een dure ombouw naar gas opziet.
Ik zag alleen maar de voordelen: weg met die grote tanks, minder onderhoud, kleinere installatie etc.
Duitsers zijn erg conservatief. En veel mensen hebben angst voor gas. Ze denken dat het huis snel zou kunnen ontploffen.
Volkomen onzin natuurlijk.



Hebben ze zeker nooit een olie ketel horen ploffen . :D
net zo erg als het fout gaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Eerlijk gezegd wist ik niet dat een olie installatie kan ontploffen.

Vandaar dat er een noodschakelaar bij de deur aan de verwarmingskelder zit. En een brandblusser is hier verplicht.

:D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Eerlijk gezegd wist ik niet dat een olie installatie kan ontploffen.
Vandaar dat er een noodschakelaar bij de deur aan de verwarmingskelder zit. En een brandblusser is hier verplicht.
:D :D


Voordeel van gas is als je de kraan dichtdraait is de gastoevoer afgelopen. Als er een olielek is baadt de schakelaar niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Eerlijk gezegd wist ik niet dat een olie installatie kan ontploffen.
Vandaar dat er een noodschakelaar bij de deur aan de verwarmingskelder zit. En een brandblusser is hier verplicht.
:D :D


Ja klopt hier ook in Nederland ,maar uit ervaring ben je altijd te laat met olie ,als er iets mis gaat met de uv cel na zo 10 keer riesten en er staat olie in de ketel berg je dan maar cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maja
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Eerlijk gezegd wist ik niet dat een olie installatie kan ontploffen.
Vandaar dat er een noodschakelaar bij de deur aan de verwarmingskelder zit. En een brandblusser is hier verplicht.
:D :D


Voordeel van gas is als je de kraan dichtdraait is de gastoevoer afgelopen. Als er een olielek is baadt de schakelaar niet.


geef mijn maar olie ipv shit gas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Eerlijk gezegd wist ik niet dat een olie installatie kan ontploffen.
Vandaar dat er een noodschakelaar bij de deur aan de verwarmingskelder zit. En een brandblusser is hier verplicht.
:D :D
Toch zou dat voor nederland en gewoon een gasketel ook geen slecht idee zijn.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klok loopt niet meer en is volgens de monteur een duur geintje. Ook denkt hij dat de thermostaat kapot is misschien het gevolg van blikseminslag deze zomer,dus maar eens de verzekering bellen om te kijken of er nog iets te halen valt.

 

Kan iemand mij uitleggen hoe olie kan ontploffen,verdampt toch niet. Ik slaap niet echt gerust meer met 3 x 2000 liter tanks in de kelder,mocht het ploffen,stuur ik jullie een foto van de Astra 3b.... van zeer dichtbij genomen :-)

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...