Ga naar inhoud


Pfff...Verwarming gered..veel geld gespaard.


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: goto


Kan iemand mij uitleggen hoe olie kan ontploffen,verdampt toch niet. Ik slaap niet echt gerust meer met 3 x 2000 liter tanks in de kelder,mocht het ploffen,stuur ik jullie een foto van de Astra 3b.... van zeer dichtbij genomen :-)

Zover ik weet kan huisbrand olie (diesel) niet zelf ontbranden
ook niet met een lucifer of brandende cigaret.
Het kan alleen omploffen onder hoge druk ,verneveld en en goed
aangerijkt met zuurstof.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: goto
De klok loopt niet meer en is volgens de monteur een duur geintje. Ook denkt hij dat de thermostaat kapot is misschien het gevolg van blikseminslag deze zomer,dus maar eens de verzekering bellen om te kijken of er nog iets te halen valt.

Kan iemand mij uitleggen hoe olie kan ontploffen,verdampt toch niet. Ik slaap niet echt gerust meer met 3 x 2000 liter tanks in de kelder,mocht het ploffen,stuur ik jullie een foto van de Astra 3b.... van zeer dichtbij genomen :-)


Niet bang zijn , het gebeurt zelden , wanneer er een klep stuk is en de oliepomp nevelt zo 40 sec door en een warme ketel hoor je een behoorlijk knal pas als die 1/4 vol staat is het te laat, het kom bijna niet voor olie is veiliger dan gas .maar ook ontplofbaar ,
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
De klok loopt niet meer en is volgens de monteur een duur geintje. Ook denkt hij dat de thermostaat kapot is misschien het gevolg van blikseminslag deze zomer,dus maar eens de verzekering bellen om te kijken of er nog iets te halen valt.

Kan iemand mij uitleggen hoe olie kan ontploffen,verdampt toch niet. Ik slaap niet echt gerust meer met 3 x 2000 liter tanks in de kelder,mocht het ploffen,stuur ik jullie een foto van de Astra 3b.... van zeer dichtbij genomen :-)

vergeet niet je fototoestel onder je hoofdkussen te leggen :D

groeten Willy

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Hier nog twee foto´s.

De noodschakelaar die de stroom afschakeld.

De noodkraan die de olietoevoer afsluit

En de brandblusser, mocht er toch iets misgaan

 

Dan als extra veiligheid staan de drie 1000 litertanks in een Wanne die de olie opvangt mocht er een lek in de tanks ontstaan.

Zo kan de olie nooit ergens in het miljeu terecht komen.

 

Die zijn de Duitse voorschriften.

 

Tijdens de bouw werd de schoorsteen op juiste funktie getest en mocht pas daarna gebruikt worden. Hetzelfde voor de opstelling van de tanks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe mij dan toch mn HR keteltje op de zolder maar, en de boiler in t keukenkastje laugh

 

scheelt een hoop ruimte.. onder t aardgas zit toch niet zo veel druk na de druk regelaar dat je in 40 seconden een dikke BOEM BOEM kan maken laugh

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
doe mij dan toch mn HR keteltje op de zolder maar, en de boiler in t keukenkastje laugh

scheelt een hoop ruimte.. onder t aardgas zit toch niet zo veel druk na de druk regelaar dat je in 40 seconden een dikke BOEM BOEM kan maken laugh


Ik denk dat over een paar jaar niemand meer iets van gas of
olie wil weten ,gezien de prijs ontwikkeling en blij zijn als ze
op hout kunnen overgaan.
7 of 8 snel groeiende bomen in de thuin en je hebt geen
gas of olie meer nodig voor de kachel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die noodkraan heb ik niet en hier is de vloer met een speciale coating geschilderd.

Is dat wel een ijzeren veiligheidsdeur ?

 

Voordeel van olie is wel dat ik inkoop wanneer het mij en de prijs uitkomt. De tanks zijn bijna leeg maar de prijs is in 2 weken 10 cent per liter gezakt dus ik wacht nog ff ( is de crises toch nog ergens goed voor )

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

doe mij dan toch mn HR keteltje op de zolder maar, en de boiler in t keukenkastje

 

Helaas moet dat in NL op zolder. Er is namelijk in de regel geen andere plaats voor.

 

In Duitsland heeft praktisch ieder huis een kelder. Die van mij is 10 x 10 mtr. dus 100m² Daarvan gaat verloren aan de verwarmingsruimte: 4,13 x 2,17 = 9 m² Dat is minder dan 10% aan ruimte. Die mis ik echt niet.

Daar zit dan een dikke stalen veiligheidsdeur voor dus je hoort niets en de warmwatervoorziening zit daar ook in.

Met 2 badkamers, 2 keukens heb je wel een boiler nodig.

Verder is het een hok waar je nog een hoop andere troep in kwijt kan.

Toen ik nog geen garage had, stonden er 4 fietsen in. Nu staan de ski´s en andere spullen er in dus dat is mooi opgeruimt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

CV ketel had hier ook in de bijkeuken gekunt smile

 

alleen omdat er boven meer WW wordt afgenomen ( douche / bad ) is de keuze gevallen voor de zolder smile

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfs midden in de woonkamer als je dat leuk vind is geen enkel probleem laugh zolang je je rookgassen maar correct dumpt laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Verdomd..je hebt gelijk.

Ik ga de monteur volgende week bellen en op z´n flikker geven. :D

 

In ieder geval een geruststelling, mocht er weer wat fout gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de bouw werd de schoorsteen op juiste funktie getest en mocht pas daarna gebruikt worden. Hetzelfde voor de opstelling van de tanks.

 

Als uitgaat van het feit dat D.L bekent staat om zijn degelijkheid vind ik dat over het algemeen bij de electra, zoals kabels en kabeldozen dit op zijn minst gezegt erg tegenvalt.

 

Gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...