Ga naar inhoud


Pfff...Verwarming gered..veel geld gespaard.


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Met die degelijkheid valt het in de praktijk best mee.

Mijn ervaring is, dat het in Duitsland niet vaker misgaat, als in nederland.

 

Je kan je afvragen, of in Nederland ondertussen de standaards nog wel reëel zijn. De kosten voor een el. huisinstallatie in Duitsland zijn in ieder geval vele malen lager als in D.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Mooi dat je hem weer aan de gang hebt.

misschien een gastank (Propaan) of is dit ook niet mogelijk bij jullie.

Olie gaat overigens prima hoor, en vaak kun je gewoon een nieuwe voorzet brander laten monteren (ketellichaam blijft gewoon staan)

En dit kost echt geen 20.000 euri ,dan wordt je gewoon getild voor dat bedrag kun je ook wel een warmtepomp met bronnen zetten.

Dus kijk altijd rond wat er mogelijk is.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freaky
Mooi dat je hem weer aan de gang hebt.
misschien een gastank (Propaan) of is dit ook niet mogelijk bij jullie.
Olie gaat overigens prima hoor, en vaak kun je gewoon een nieuwe voorzet brander laten monteren (ketellichaam blijft gewoon staan)
En dit kost echt geen 20.000 euri ,dan wordt je gewoon getild voor dat bedrag kun je ook wel een warmtepomp met bronnen zetten.
Dus kijk altijd rond wat er mogelijk is.


Pressies ,nieuwe brander tussen de 3 en 4 duizend meer niet. echt geen 20.000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Mensen...het ging niet om de brander, maar om de computer regelelektronica. Dat is een unit die volgens de monteur niet meer te verkrijgen is.

Een brander kun je er van andere fabrikanten ook inzetten en mij werd een prijs genoemd van ca. €uro 900,00. Die bleek echter niet defekt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook die is nog gewoon te vervangen voor een ander exemplaar.

Dit is gewoon een ingebouwde weersafhankelijke regelaar en verzorgd alleen maar aan uit van de ketel.(of 0-10v signaal).

Maar wil je anders eens een foto plaatsen van de regelkast etc.

kan ik hier eens kijken of er nog zoiets ligt.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb hem al gerepareerd. Het was een defekt relais.

 

Ik geloof niet dat er een andere in kan. Is specifiek voor deze installatie. Hij heeft 2 Regelkreise en 2 Adaptkurven (vloerverwarming en de andere radiatoren) om de isolatiefactor van het huis aan te passen.

Maar bedankt voor het aanbod. Ik zal toch nog even voor de duidelijkheid een foto plaatsen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult het nu inderdaad niet nodig meer nodig hebben(gelukkig). Maar dit is inderdaad gewoon een weersafhakelijke regelaar met waarschijnlijk ook een geintregeerde warmwater voorziening.

Hier is altijd wel iets voor te maken. Maar ook dit kost geen 20.000 euro.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Het gaat om een verwarmings installatie die 2 gebouwen moet verwarmen. Het 2e gebouw is een grote dubbele garage met daarboven een bureau/woning, keuken en badkamer. In feite een kleine woning op 20 mtr afstand van mijn huis.

Het verwijderen en entsorgen van de oude, nieuwe inbouw van de nieuwe.

 

Gelukkig is het nu niet nodig. Hij kan er weer een paar jaar (hopelijk) tegenaan. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Nee want waar moeten in het 2e gebouw de olie tanks plaats vinden? Plus:

 

2 x onderhoudskosten

2 x verplichte schoorsteenvegerkosten

2 x verplichte miljeu metings (uitlaatgas) kosten

 

Ik heb hier geen gas.

 

Het was eenvoudiger bij de bouw onder de grond een aparte heen en terugleiding voor de CV te leggen. Ligt goed geisoleerd een meter diep gebroederlijk naast de stroom (3 fasen) en waterleiding en een aantal lege buizen voor IT, satelliet, telefoon etc. Kan niks bevriezen.

Voor warmwater heb ik een aparte Durchlauferhitzer. Vandaar die 3-fasen.

Die is een aparte verwarmings kreis onafhankelijk van de andere kreisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik alleen wou zeggen is dat er altijd wel iets voor te maken is (= stukje geruststelling)

meer niet.

En al die genoemde prijzen gewoon te gek voor woorden zijn.

Kun je beter een auto kopen in duitsland daar zit ook een kachel in en die zijn daar goedkoper .........hier zijn de kachels goedkoper.Dus zo zie je ook nederland heeft zijn voordelen :D

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...