Ga naar inhoud


vraag over externe hard disk voor kathrein


Gast Discotrain

Aanbevolen berichten


Beste D,

 

persoonlijk vind ik een losse USB HD setje te verkiezen boven een ingebouwde. En dan bij voorkeur met een eigen voeding.

 

Je hebt dan geen extra belasting voor de voeding van de Sat ontvanger en ook geen problemen met de extra warmteontwikkeling.

 

Usb 2.00 losse HD setjes zijn te koop in alle soorten en capaciteiten en voor een relatief gering bedrag.

 

En als je de opname op een eenvoudige manier op je PC wilt zetten. Koppel je deze gewoon aan de USB poort van je PC. Je kunt ook de bestanden er via het netwerk afhalen met een programma genaamd KVM.

 

Het opnemen en afspelen werkt uitstekend op de Kathrein UFS-910.

 

Instellen kan in combinatie met de EPG programma gegevens. Geplande uitzending loopt soms niet synchroon met de feitelijke uitzending.

 

Het enige punt, dat wat aandacht vergt is het automatisch uitschakelen van de HD, als deze niet wordt gebruikt. Dit is wisselend en afhankelijk van het type HD set.

 

Het is wel instelbaar in de firmware. Ik doe echter eenvoudig de stekker van de voeding erin als ik de HD wil gebruiken en stel deze ook weer zo buiten werking.

 

Ik zou zeker hiervoor geen ingebouwde HD in de plaats willen hebben.

 

Verder is een klein nadeel het opslaan van een omvangrijke uitzending, dat het bestand in delen wordt opgeslagen. Dit is eigen aan de eigenschappen van het Fat32 file systeem. En met HDTV opnames zijn dit zeer forse bestanden. Met Linux Ext2 zou dit veel beter kunnen werken.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

bedankt voor je antwoord..

 

maar kan je elke HD er voor gebruiken? bv te koop in de pc winkel? of zijn er echt merken voor geschikt?

 

waar kan je ze zoal kopen?

 

heb altijd een tuner gehad met ingebouwde HD.

 

Gr

 

DJ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kun je een standaard los USB 2.00 HD setje gewoon gebruiken. Deze worden overal te koop aangeboden.

 

Zou wel een setje kopen die een beetje mooi past bij je TV !

 

De UFS-910 kan de HD ook formatteren voor het gebruik.

 

Meestal zit er op deze HD apparaten nog wat software op voor back-up doeleinden en die heb je niet nodig en deze is met het opnieuw formatteren tegelijk verdwenen.

 

Zou wel even kijken naar het toerental en de buffer capaciteit en uiteraard de totale kapaciteit, dit in combinatie met de prijs.

 

Zelf heb ik wel graag een aparte voeding inplaats van eventueel een voeding via de usb aansluiting.

 

De bediening van het opnemen en afspelen met je AB moet je even doorkrijgen hoe dit werkt.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Maxtor OneTouch 250 Gig.

 

Heeft echter als nadeel de grote led indicator aan de voorzijde van het apparaat. Dit is storend als deze (verticaal) naast de tv of de sat ontvanger staat opgesteld en alsmaar staat te "knipogen".

 

Prijs was rond de Euro 55,-.

 

Heeft wel een aparte voeding. En een stekker meer of minder maakt hier ook niet zoveel uit.

 

Gevoelsmatig trek ik liever geen stroom uit een USB aansluiting. Of het moet een geringe voeding zijn, zoals voor een muis.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Worden vooral aangeboden bij computerzaken en ook zie je ze regelmatig langskomen in de aanbiedingen van de lage-prijs-grutters ***geen-reclame*** en Lidl.

 

Ze worden veel gebruikt als back-up voor een PC. Vandaar de aanwezig software op de HD om eenvoudig een back-up te kunnen maken. Bij het opnieuw formatteren (Fat32) kun je deze software tegelijk verwijderen.

 

Succes ermee

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier net een splinternieuwe Lacie (160gig zonder ex voeding) met usb 2 aangesloten (fat32) wordt helaas niet herkend door de Kathy, lampje op harddisk brand wel. Zie ik iets over het hoofd ?

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste BKbN,

 

Wordt USB HD wel herkend als je deze aan een PC hangt ?

 

Is deze HD Fat32 geformatteerd ?

 

Zit er mogelijk nog software op voor het maken van een back-up, die probeert op te starten.

 

Zitten er nog andere usb apparaten aan de Kathi ? Tijdelijk even losnemen. Een andere usb poort gebruiken wil soms ook wel eens helpen.

 

Met telnet naar de Kathi prompt en commando mount geeft weer wat er gemount is.

 

Soms wordt een USB apparaat niet herkend bij het opstarten. Maar wel als je de stekker er even uithaalt en weer opnieuw erin steekt.

 

Weet niet of het helpt, maar maakt mogelijk duidelijk waar de problemen liggen.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

@verkerkbr

 

Allereerst dank voor je reply.

 

Ik heb daarjuist de ontvanger nog enkele malen opgestart en na een paar pogingen werd de schijf plots herkend en is deze terug te vinden in het menu. Nu stuit ik tegen het volgende probleem, de schijf maakt geen opnamen, deze maakt enkel een tikkend geluid. Op de pc werkt de schijf perfect. Zelf denk ik dat het een voedingprobleem is, er kan blijkbaar ook een externe voeding aan deze Lacie aangesloten worden, deze adapter wordt aangeboden in optie en zat niet in de verpakking. Misschien dat ik straks effe zo'n adapter ga halen. Ik hou je op de hoogte.

 

Grtjes,

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrikant geeft ook aan om in een aantal gevallen een USB HD te gebruiken met een eigen voeding.

 

Zie hier de duitse tekst:

 

Folgende Festplatten wurden erfolgreich getestet:

 

- Lacie 3,5'' 250GB

- Lacie 2,5'' 120GB

- Trekstor 3,5'' DataStation maxi m.u 320GB

- DataStation Pocket t.ub 300GB

- Seagate 160GB 2,5'' Free Agent Go

- Western Digital Elements 160GB 2,5'' Portable

- Western Digital Elements 500GB 3,5''

- Western Digital MyBook Essential Edition WDH1U5000E 500GB 3,5''

- FreeCom Mobile Drive 2,5'' 250GB

- Fujitsu Handy Drive 2,5'' 160GB

- Iomega Value Series 3,5'' 500GB

 

 

Um bei der Verwendung einer über den USB-Anschluss mit Strom versorgten Festplatte (z.B. bei den hier aufgeführten 2,5" HDD`s) einen stabilen Betrieb zu gewährleisten, ist in einigen Fällen ein zusätzliches Netzteil erforderlich.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus is het eigenlijk beter om steeds een HD met externe voeding aan te schaffen, gelukkig had mijn schijf ook deze mogelijkheid.

De Lacie 2,5" 160GB heeft dus externe voeding nodig, dit is een optie bij deze schijf en dient dus appart aangeschaft te worden frown , dit even ter info.

 

Toch blij dat het werkt nu ...

 

Mvg.

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Gebruik nu een FreeCom 250 gb 2,5" ZONDER externe voeding, werkt perfect.

 

Heb 3 andere geprobeerd MET externe voeding, hiermee liep de kathrein vast tijdens het opstarten.

 

Het is raar maar waar.

 

gr.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...