Ga naar inhoud


[TF7700HDPVR] BBC HD ondertiteling bij afspelen.


AEO

Aanbevolen berichten

Sinds 3 december 2007 heb ik al de Topfield 7700 HDPVR.

Wat een mooi beeld natuurlijk bij echte HD uitzendingen, zoals met BBC HD.

Maar als ik een opgenomen programma afspeelde, dan kon ik nooit de ondertiteling weergeven.

Ik hoopte dat er nog eens een update zou komen, die dit zou fixen.

Vandaag heb ik opnieuw een 7700 HDPVR opgehaald omdat ik die morgen bij mijn vader ga installeren.

Maar toen ik vanmiddag deze ontvanger even ging uittesten, bleek deze een opname Van BBC HD gewoon te kunnen weergeven met ondertiteling!

Toen ik een firmwarekopieëring naar mijn ontvanger maakte, was het euvel in mijn ontvanger verholpen!

Terwijl mijn ontvanger steeds van de nieuwste firmware was voorzien, en de nieuwe ontvanger was voorzien van upgrades t/m juli 2008.

Wie kan mij uitleggen wat er nu aan de hand was?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is wel een boeiend verhaal.

Als je de gegevens van de nieuwe FW nu via het Menu bekijkt, wat staat er dan nu precies aan gegevens vermeld?

Kun je dit hier even plaatsen want ik heb ook een TF7700 en ben wel nieuwsgierig of de gegevens afwijken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7700HDPVR die voor mijn vader bestemd is, geeft de volgende info:

 

systeem id 23231

loader versie L1.02

device versie v2.0.13

firmware versie tf-hssd7.00.24

laatste update jul 31 2008

 

Mijn ontvanger heeft dezelfde id versie en ook dezelfde loader versie.

De device versie is iets anders: v2.0.14, en de firmware versie is

tf-hssd7.00.26, en de laatste update 9 october 2008.

 

Ook na het kopieëren van de firmware van mijn vaders ontvanger naar de mijne, blijft er staan, dat 9 october de laatste update was.

Maar nu neemt mijn ontvanger van BBC HD op MET ondertiteling, vanavond Little Dorrit opgenomen, en bij het afspelen gewoon ondertitels (naar wens uitschakelbaar).

Het vreemde is, dat dit euvel alleen bij BBC HD speelde, want bij de SD kanalen kon bij het afspelen van een opname wel met ondertiteling gekeken worden!

Ik vraag me nu wel af of er meer bezitters van de 7700 HDPVR hier last van hebben, want het blijkt dus gewoon een firmwareverhaal te zijn.

 

Ook vraag ik mij nu af of ik nog last ga hebben van dropouts in het signaal van BBC HD, iets waar ik regelmatig last van had.

Ik hebdaar in het verleden al meer dan eens melding van gemaakt.

Ik hoop dat dit nu ook over is.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 7710 en had ook altijd problemen met de ondertitels op BBC-HD. Sinds ik echter de laatste firmware van de 23231 erin heb gestopt (de verkeerde dus, want ik heb een 23331), is het euvel bij mij verholpen.

Het heeft dus zeker met firmware te maken, maar uitleggen wat er nu aan de hand is, kan ik helaas ook niet.

Ik heb alleen nog geen ondertiteling op Film4, en wel op Film4+1...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hadrian,

 

Jij hebt dus ook ondertiteling op BBC HD bij weergave van een opgenomen programma.

Wat ik echter wel heb bemerkt bij de ondertiteling, die is iets asynchroon met de inhoud, hij loopt voor op de gesproken tekst, terwijl die bij de uitzending wel synchroon met het gesproken woord is!

Hoe zit dat bij jou?

 

Maar al met al is het toch een behoorlijke verbetering met vòòr de upgrade.

Want de hikken in de uitzending (en daardoor ook in de opname) zijn nu verleden tijd.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Misschien komt er nog wel eens een update, maar ik vind het nog veel belangrijker, dat ikmdie dropouts in beeld en geluid bij BBC HD kwijt ben.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...