freak Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 hoi ik draai ubuntu ik wil cccam automatisch laten opstarten heb meerdere manieren geprobeert, maar wil maar niet lukken CCcam.x86 staat in de directory /bin, en heeft chmod 755 zet ik bijvoorbeeld deze lijn in etc/rc.local /bin/cccam.86 start & maar dan start hij nog steeds niet op wat doe ik nou fout? of weet iemand een andere manier?
duc748 Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 10. Log met je je FTP programma in op je sever en upload de volgende bestanden van CCcam: CCcam.x86 naar /usr/local/bin CCcam.cfg, CCcam.channelinfo, CCcam.providers naar /var/etc 11. CCcam.x86 opstartbaaar maken met chmod en een handig opstartscript maken: 11.1 Opstartscript voor CCcam maken: Code: # vim /var/script/cccam 11.2 Voeg het volgende toe: Citaat: #! /bin/bash CAMNAME="CCcam Server" # This method starts CCcam start_cam () { /usr/local/bin/CCcam.x86 & sleep 2 } # This method stops CCcam stop_cam () { pkill CCcam.x86 } case "$1" in start) echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME" start_cam ;; stop) echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME" stop_cam ;; restart) echo "Restarting $CAMNAME" stop_cam start_cam ;; *) "$0" stop exit 1 ;; esac exit 0 11.3 Maak het script opstartbaar en maak een symlink: Code: chmod 755 /var/script/cccam ln /var/script/cccam /bin/cccam 11.4 Opstartbaar maken van CCcam.x86 zelf Code: # chmod 755 /usr/local/bin/CCcam.x86 CCcam is nu op te starten van uit iedere locatie met: Code: cccam start cccam stop cccam restart 12. Zorg dat cccam automatisch opstart bij (re)booten. Code: # vim /etc/rc.local Voeg onderstaande toe: Code: /usr/local/bin/CCcam.x86 13. Omdat CCcam na verloop van tijd veel geheugen gaat gebruiken (en minder stabiel wordt) laat ik Cccam iedere nacht om 4 uur opnieuw opstarten. Maak een cron job aan: Code: # sudo crontab –e
freak Geplaatst: 20 november 2008 Auteur Geplaatst: 20 november 2008 ok CCcam.x86 gaat naar /usr/local/bin en chmod 755 in /var/script/ zet ik het bestand cccam, met daarin: #! /bin/bash CAMNAME="CCcam Server" # This method starts CCcam start_cam () { /usr/local/bin/CCcam.x86 & sleep 2 } # This method stops CCcam stop_cam () { pkill CCcam.x86 } case "$1" in start) echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME" start_cam ;; stop) echo "[sCRIPT] $1: $CAMNAME" stop_cam ;; restart) echo "Restarting $CAMNAME" stop_cam start_cam ;; *) "$0" stop exit 1 ;; esac exit 0 ik voer de volgende commandos uit: chmod 755 /var/script/cccam ln /var/script/cccam /bin/cccam chmod 755 /usr/local/bin/CCcam.x86 als ik nu het volgende commando geef krijg ik: root@a-desktop:~# cccam start : No such file or directoryerver" dus daar gaat het denk ik al fout? dan voeg ik de volgende lijn toe in /etc/rc.local /usr/local/bin/CCcam.x86 maar hij start niet op
henk71 Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 zet deze regels eens in rc.local: cd /var/bin ./CCcam.x86 & dan moet het eigenlijk lukken dit is wat eenvoudiger dan een opstartscript maken. gr henk
NINjak Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Het voordeel van een opstart script is dat je hem dan wel makkelijk(er) kan stoppen en starten. Al is een "killall CCcam.x86" ook niet echt een probleem om CCcam te stoppen Volgens mij hoef je helemaal geen "&" achter een commando in de rc.local op te nemen alles wordt al "op de achtergrond gestart"! Al denk ik daar eigenlijk nooit zo bij na...
freak Geplaatst: 21 november 2008 Auteur Geplaatst: 21 november 2008 ok ik zet deze regels in rc.local: cd /var/bin ./CCcam.x86 & ik plaats CCcam.x86 in var/bin geef rechten maar start niet op ik probeer het op een andere pc en daar werkt het wel geef ik dit commando sudo shutdown -r now zie ik: etc/rc.local: .2 ./cccam.x86: not found toch staat cccam.x86 in var/bin
Soulman Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 hoofdletters / kleine letters ? CCcam / cccam Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
freak Geplaatst: 21 november 2008 Auteur Geplaatst: 21 november 2008 nee letters allemaal goed cd /var/bin ./CCcam.x86 & in rc.local,en cccam in var/bin CCcam.x86
labyrint Geplaatst: 27 november 2008 Geplaatst: 27 november 2008 Hallo, In rc.local de volgende regel zetten dan zou het moeten werken. /bin/CCcam.x86 exit 0 Let er dus op dat de regel boven de regel exit 0 staat. En hoe jij hem genoemd hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen