Ga naar inhoud

Outlook 2007: ik kan een bepaalde weergave instelling maar niet terugvinden!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe ik het graag heb (en zó was het met de vorige versie 2003):

Links hebben we de kolom met mappen.

Rechts verdeel ik het scherm horizontaal in 2 gelijk stukken (Beeld -> Leesvenster -> Onder)

Dus heb ik in de bovenste helft de lijst met mails en in de onderste helft de weergave van de mail, maar nu komt het:

De mails in de verschillende mappen wil ik:

1) per datum (geen probleem: klikken op "ontvangen" en ik krijg ofwel de oudste helemaal bovenaan of helemaal onderaan) maar...

2) de laatste of recenste (ontvangen, verzonden, verwijderde,...) mail wil ik onmiddelijk onderaan als laatste zien in het bovenste venster EN DAT KRIJG IK NIET MEER VOOR ELKAAR.

Telkens ik van map verander krijg ik wel de mails per datum zoals gewenst (de oudste boven) maar de statusbalk (de balk waarmee je een mail selecteert) staat telkens weer helemaal bovenaan (op de oudste mail) en moet ik telkens naar beneden scrollen tot de laatst ontvangen mail!

Ik wil dus terug graag dat, als ik een map aanklik, ik onmiddelijk de laatst ontvangen mail zie

Ik kan die instelling maar niet vinden!

Om er gek van te worden!

Gerdy

Geplaatst:

Waarom doe je niet gewoon nieuwste bovenaan? Dit is eigenlijk de standaard manier van werken en je bent meteen van je probleem af en je slaapt weer rustig. wink

Maar als je bij ontvangen rechter muis knop oplopend sorteren kiest heb je wat je wilt. Let op dat moet je bij iedere map apart selecteren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Maar als je bij ontvangen rechter muis knop oplopend sorteren kiest heb je wat je wilt. Let op dat moet je bij iedere map apart selecteren.

Die vlieger gaat dus niet op want telkens ik van map verander of outlook opnieuw opstart staat de oudste terug bovenaan, mét de statusbalk er bovenop...

Gerdy

Geplaatst:

Vreemd. Bij mij onthoudt hij dat gewoon.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

We hebben het wel degelijk over Outlook 2007 hé...

Nog maar even gecontroleerd:

- Ik zorg er dus voor dat alle mappen oplopend gesorteerd zijn.

- Telkens ik Outlook opstart is de weergave zoals het moet (laatst ontvangen mail onderaan met de statusbalk er bovenop) maar van zodra ik van map verander, bvb naar "verzonden" gaan en terugkopen naar "in" staat de oudste post weer zichtbaar bovenaan en de statusbalk ook weer helemaal bovenaan.

Gerdy

Geplaatst:

ja absoluut. Een screenshot net na openen.

outlook7.jpg

Geplaatst:

Daar schrijf je het goed: "net na het openen"...

Net na het openen staat alles bij mij ook goed.

Outlook start op en gaat automatisch naar postvak "IN" en de weergave is daar OK maar bij het aanklikken van een andere map en terugkeren naar postvak "IN" (of eender welke andere) krijg ik weer de vervelende weergave waarbij de oudste bovenaan zichtbaar is.

Zou niemand anders dit probleem dan hebben gezien zo weinig reacties?

En ik kan moeilijk screenshots maken gezien ik ALLES zou moeten onleesbaar maken :-)

Gerdy

Geplaatst:

Ik heb al verteld dat dat per map in te stellen is. Ik kan postvak in nieuwste bovenaan of oudste bovenaan instellen (zoals jij het wilt) maar ook de andere mappen, voor iedere map apart dus en dat onthoudt hij ook zo.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen