Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Voor de vrijdag heb ik weer één van mijn ondertussen legendarische quizvragen: Stel je bent een satelliet provider en je wilt een TV programma wereldwijd uitzenden. Hoeveel satellieten heb je minimaal nodig om de hele wereld te belichten? Je kunt er van uitgaan dat de satellieten die je ter beschikking staan een global-beam hebben dus wat ze vanuit het heelal zien kunnen ze ook met hun beam afdekken. Je satellieten hoeven niet geostationair te zijn.
exciter Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 het is eigenlijk wel afhenkelijk van de hoogte boven de aarde, maar als ik er van uitga, dat dit ook vrij staat, zijn het er 2. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
lock Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 3 Global beam coverage Each satellite is equipped with a single global beam that covers up to one-third of the Earth's surface, apart from the poles. In general, global beam coverage extends from latitudes of −78 to +78 degrees regardless of longitude. "That's another fine mess you've got me into"
Moderator ceesv Geplaatst: 21 november 2008 Moderator Geplaatst: 21 november 2008 Dus 5 posities, ook nog een boven de noord- en een boven de zuidpool. Maar boven de noord en zuidpool kan je geen stationaire sats hangen. (Hemelbouten zijn nog niet leverbaar om ze aan op te hangen) Dus zal je enkele sats exttra in een baan moeten brengen, om de noord en zuidpool te belichten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
WPW Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 1, die dan 25x per seconde rond de aarde sjeest gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
exciter Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Gezien er niet veel aan eisen in de vraagstelling staan, voldoe je aan de vraagstelling met 2 sat's. Zie tekening. TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
hugogertie Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Origineel bericht van: exciter Gezien er niet veel aan eisen in de vraagstelling staan, voldoe je aan de vraagstelling met 2 sat's. Zie tekening. Sattelieten moeten ook nog worden gevoed met uplink dus in deze situatie kun je het met 2 sattelieten niet maken....Dus ik ga voor 3 VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
exciter Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Origineel bericht van: hugogertie Origineel bericht van: exciter Gezien er niet veel aan eisen in de vraagstelling staan, voldoe je aan de vraagstelling met 2 sat's. Zie tekening. Sattelieten moeten ook nog worden gevoed met uplink dus in deze situatie kun je het met 2 sattelieten niet maken....Dus ik ga voor 3 Eeehhhh, de uplink vind toch op aarde plaats, daar heb je geen satteliet voor nodig...? By the way, het antwoord van WPW is (wiskundig gezien) ook juist... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
hugogertie Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Origineel bericht van: exciter Origineel bericht van: hugogertie Origineel bericht van: exciter Gezien er niet veel aan eisen in de vraagstelling staan, voldoe je aan de vraagstelling met 2 sat's. Zie tekening. Sattelieten moeten ook nog worden gevoed met uplink dus in deze situatie kun je het met 2 sattelieten niet maken....Dus ik ga voor 3 Eeehhhh, de uplink vind toch op aarde plaats, daar heb je geen satteliet voor nodig...? By the way, het antwoord van Wpv is (wiskundig gezien) ook juist... Wanneer je 2 uplinks gebruikt kan het met 2 satelietten ik ga uit van 1 uplink om de beelden van sat 1 naar sat 2 te verzenden heb je er volgens mij dan toch een derde nodig....... VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Je hebt minimaal 3 satellieten nodig. De tekening van exciter is heel zinvol. Maar als je het zelf op een groot vel papier tekent, dus met passer, lineaal en scherpe lijnen, zul zien dat de lijnen niet hele wereld treffen. Tenzij de beide satellieten oneindig hoog staan. Om de hele aarde af te dekken heb je er drie nodig. Als je de poolkappen niet meerekend en de satellieten staan geostationair heb je er 2 nodig.
exciter Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Je hebt gelijk... Wel, zoals het in deze maatschappij al gaat, who cares over de par sukkels in het witte gebied? 2 is genoeg, kostenbesparend. :D TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
mereltje Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Hoe zit het dan met de uplink Groeten Willy Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
DeBeek Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Origineel bericht van: mereltje Hoe zit het dan met de uplink Groeten Willy Met 3 Satellieten is er maar 1 uplink nodig, de satellieten kunnen elkaar zien en onderling worden doorgelinkt. ( alhoewel dit door de hoeveelheid aan sats die er nu hangen erg moeilijk wordt )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen