Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb moeite om het goede forum te bepalen voor mijn vraag maar denk dat het hier ook wel goed kan. Is netwerkgerelateerd.

Als in ubuntu een netstat -a doe zie ik een aantal bekende zaken voorbij komen. Daarnaast zie ik adressen waar ik geen touw aan kan vast knopen.

Als ik een adres zie xxx.yyyy.zzz ofzo met een voor mij bekende poort erachter dan snap ik dat.

Maar ik zie ook veel adressen met een andere opbouw en onbekende poortnummers: bijvoorbeeld (fake): 123-144-144-56.ads met een poortnummer dat ik niet ken en met een established verbinding....

(hebben een puntje minder in de hostname en vaak liggende streepjes)

Wat zijn dat voor adressen?

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

Geplaatst:

ads zegt niet veel goeds.

Die van mij geeft eigenlijk alleen maar localhosts aan.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik heb met -anp gekeken zodat ik ik zie op welke proces de verbindingen lopen, die output is groter dan verwacht.... In die output zijn de adressen met streepjes ineens gewone adressen geworden.

Er loopt geen firewall op de machine zelf maar er zit wel een router voor die verkeer zou moeten toestaan/blokken. Ik ben bezig geweest met de shorewall fw maar die laat zich steeds niet lekker configureren en start dan niet op. Die moet ik toch maar aan de praat zien te krijgen.

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

Geplaatst:

zit er unbuntu geen firewall in anders moet je die configureren

als je met een grafische omgeving werkt kun je ook bijvoorbeeld firestarter proberen.Ik zou toch een firewall op je machine installeren dit wel zo veilig.

gr henk

Geplaatst:

Ik kom het volgende tegen in de documentatie van shorewall;

van Tom Eastep.

PPTP Client running on your Firewall with PPTP Server in an ADSL Modem

Some ADSL systems in Europe (most notably in Austria and the Netherlands) feature a PPTP server builtinto an ADSL “Modem”. In this setup, an Ethernet interface is dedicated to supporting the PPTP tunnel between the firewall and the “Modem” while the actual Internet access is through PPTP (interface ppp0). If you have this type of setup, you need to modify the sample configuration that you downloaded as described in this section.

Dan komt er informatie over wat je moet regelen in de diverse files.

Nu vraag ik me af, of mijn hardwaresetup ook hieronder valt en ik dat moet gaan configureren om hem wel aan de gang te krijgen.

Mijn hardware : speedtouch adsl kpn / wrt54gl / linuxpc (daarop moet shorewall gaan werken)

In bovenstaande tekst is er geen router dus ik twijfel of ik die stappen moet gaan zetten. Misschien heeft iemand hier een soortgelijk systeem en shorewall draaiend.....?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen