Gast rrhill Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Hallo, Sinds gisteren kan ik niet langer met mijn CanalDigital kaart de gecodeerde zenders Ned1, etc ontvangen. Bezit een Humax 5400 IRCI met Aston cam. (Toh 3.4 software) Op de website van Canal Digital staat: Na 21 november 2008 zullen al onze zenders van deze nieuwe codering voorzien zijn. Na onderzoek is gebleken dat een aantal niet-gecertificeerde satellietontvangers* geen beeld meer geeft op de zenders die voorzien zijn van deze nieuwe codering. Heeft iemand anders dit probleem ook? En wat is de oplossing?
Gast rrhill Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Dank Drs. IJzerbout, Het is toch raar dat ik tot gisteren geen enkel probleem had, en dan ineens niks geen enkel kanaal meer... Tot mijn schrik lees ik - na jouw tip - dat ik of een nieuwe CAM dien te kopen of een nieuwe ontvanger. Welke CAM zou je me adviseren? Of in het geval van een nieuwe ontvanger - welke HD ontvantger? Zit met de handen in het haar!
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Ik zou de CDS MediaGuard CAM kopen. Die is door CDS goedgekeurd, dus zul je geen problemen mee verwachten. Maar hij kost rond de 120 €uro en dat vind ik persoonlijk erg duur. Leg dat geld bij een Seca ontvanger, eventueel 2de hands en je bent klaar. De 5400 Humax was een enorm goede ontvanger, maar nu zijn er veel andere goede ontvangers. Tja, welke ontvanger? Dit probleem is niet accuut voor mij persoonlijk omdat ik een CDS Irdetokaart heb. Daarbij ben ik wat aan het stoeien met een Dreambox DM7000. Daarmee kun je ook hele leuke dingen doen en die hebben een softcam. Dus ik neem aan dat de nieuwe CDS codering daarop werkt. Een DM7000 is 2e hands relatief goedkoop te scoren, vooral voor diegene die naar HD toewillen en hem daarom te koop aanbieden. HD interesseerd mij persoonlijk nog niet veel omdat het programma-aanbod minimaal is.
Gast rrhill Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Op dit moment is het programma aanbod op HD inderdaad minimaal. Dus had ik bedacht nog een jaar te wachten; ik heb ook nog geen HD televisie. Kennelijk gunt CanalDigitaal me dat jaar niet… Zonder enig bericht is er ineens sinds gisteren “deze nieuwe codering noodzakelijk omdat CanalDigitaal streeft naar een optimale beveiliging van haar product om haar abonnees in de toekomst zo goed mogelijk van dienst te kunnen blijven zijn.” Het gaat ook niet alleen om mezelf, maar ook twee vrienden van mij hebben de Humax IRCI 5400 met Aston CAM en die zitten nu in hetzelfde schuitje. Als wij de CDS MediaGuard CAM kopen van € 120 hebben we dus weer beeld. Weet je dat zeker? Als alternatief kan ik dus ook vervroegd een nieuwe HD ontvanger kopen met SECA want dat bespaart € 120 euro. Welke ontvanger is een goede opvolger voor de Hummie? Liefst eentje die de goedkeuring van CanalDigitaal heeft, en die ik niet bij het grofvuil hoef te zetten als ze het weer eens op hun heupen krijgen. Eigenlijk kijk ik (wij alledrie) puur naar de NL zenders en de FTA kanalen. Het blijft raar dat ik sinds een paar uur weet dat ik aan een nieuwe ontvanger to ben, terwijl ik tot gisteren een tevreden kijker was, en de Humax niet defect is.
seppetto Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Origineel bericht van: rrhill Dank Drs. IJzerbout, Het is toch raar dat ik tot gisteren geen enkel probleem had, en dan ineens niks geen enkel kanaal meer... Tot mijn schrik lees ik - na jouw tip - dat ik of een nieuwe CAM dien te kopen of een nieuwe ontvanger. Welke CAM zou je me adviseren? Of in het geval van een nieuwe ontvanger - welke HD ontvantger? Zit met de handen in het haar! Hier hetzelfde probleem,ook sinds gisteren geen beeld meer met aston 1.05 cam en een Canaal+ abbo. Ik heb nu weer beeld met een andere cam,ik had nog een oude axas cam liggen met pentacrypt 1.20 erin en die werkt prima in de humax 5400,dus mss heb je nog een magic module liggen of een andere magic clone,wellicht dat je dan weer kan kijken. Het ligt overgins niet zozeer alleen aan de aston cam,ik heb namelijk mijn aston cam met abbo in een dreambox gestoken en daar heb ik wel beeld,dus het lijkt een combinatie probleem te zijn tussen de humax aston en de nwe codering Mss heb je er wat aan Suc6 ermee Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555
Gast rrhill Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Hallo seppetto, De enige CAM die ik (we) hebben is Aston 1.05. Je zegt dat jij wel beeld hebt met een “oude” Axas CAM met pentacrypt 1.2. Als zo’n Axas CAM minder kost dan de CDS MediaGuard is het misschien interessant die te kopen want dan kan ik de aankoop van een HD ontvanger nog een poosje uitstellen. Magic of Magic clone zegt me nog niks, omdat ik ook aan die CAMS geen behoefte had… tot vandaag natuurlijk. De Aston CAM zal ik na jouw advies zeker niet weggooien! Zeker niet omdat jij nu stelt dat het probleem zit in de combinatie van… Dus een Humax IRCI 5400 werkt ook nog steeds in combi met bepaalde andere CAMS. Mogelijk zijn er meer Aston 1.05 gebruikers, die zoeken naar een goedkope en afdoende oplossing. Wat is de goedkoopste en werkende oplossing? Alle tips welkom! Hartelijk dank Seppetto.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Ik heb hier nog een Magic Modul liggen met penta 1.20 erop. Ik kan die helaas niet voor je proberen in mijn Hummer 5400 omdat ik geen Seca kaart heb. Met grote waarschijnlijkheid werkt het wel. In jouw geval zou ik voor een Dreambox500 tweedehands gaan. Die gaan in ons "te koop aangeboden" forum voor 135 -150 €uro van de hand. Zorg wel dat je een orginele krijgt en geen China Clone.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 --HIER-- in het "te koop" forum een Aston 1.07 Doet het ook met de nieuwe CDS codering. Is in ieder geval minder dan €uro 120,00
SatMac Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Hallo, ik heb een oude axascam met mr1180 en een matrix revolutions met ucas3.1 en beide werken prima met de seca2 kaart van canaldigitaal in de humax. Groet
Gast jeanpaul1 Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 humax5400 met aston1.05 werkt cds nog steeds behalve een en canvas weet iemand iets van een patch voor humax5400 ?
Gast rrhill Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 Drs. IJzerbout ik heb je raad opgevolgd en de Aston 1.07 uit het forum besteld. De CAM wordt komende week geleverd en ik kruis mijn vingers en hoop dat hij het doet met de nieuwe CDS codering.
hd196 Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Bij mij doet hij het nog steeds in een aston 1.05 / humax5400 alleen moet ik de humax niet opstarten op ned 1/2/3 (de 12515H transponder), dan initialiseerd de cam niet. een tijdje terug werkte het bij mij niet als ik op de rtl transponder opstartte. Vreemd genoeg kan dat nu wel weer. Ik zet hem dus tegenwoordig even op een niet-12515H kanaal voordat ik hem uit zet (en heb de toh setting "Start on first channel" uit staan)
Gast GJSAT Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Ik heb het zelfde probleem dus een 5400 met originele humax software er in en een aston 1.05 in combinatie met een canal plus kaart update's geen probleem alleen steeds dat init scherm er tussen door als je zapt weet iemand een oplossing????
SatMac Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Hallo GJsat, De initmelding kun je uitschakelen in het menu config. Groet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen