Ga naar inhoud

hotbird en astra

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb twee schotels een met turksat ( 85cm,signaal is 98% ) en een astra ( 1.20, signaal is 60 % ), Nou wil ik hotbird bij de astra hebben met een dubbel lnb hoe kan ik dat het beste doen. Ik heb een Hummie 5400 en heb een disique switcher met twee uitgangen

Geplaatst:

diseq switch met 2 uit- of ingangen dan kan het niet.<p>je moet in ieder geval astra-hotbird op de 85cm en turksat op de 1,2m zetten

Geplaatst:

huh?

60% op een 1,2 meter schotel? dan is die wel echt op een scheel timmermansoog uitgericht. laugh.gif" border="0

bas zegt het een en ander over de opties maar niet over het hoe en waarom.

Een hummie moet via de diseqc kunnen schakelen middels een switch op een twee of meerdere lnb's daarvoor heb je speciale switches die meer ingangen hebben en een of meeerdere uitgangen. of de switch en de lnb dan ook een multischakelaar hebben ingebouwd moet je kunnen herleiden uit de merken en types lnb.

Je hebt enkele hardware merken die deze speciale configuratie specificeren en mogelijk maken.

Spaun, Katrein etc zijn merken die je via het internet kunt navorsen.

Maar nogmaals als 60% signaalsterkte van een 1,2 meter schotel op astra overblijft met optimaal uitgerichte schotel en relatief korte kabels (20m) dan is het een waardeloze schotel en kan een ander merk en type voor dualfeed wellicht een optie zijn. Schotels onder de 150 euro zijn sowieso flutzooi, of ze leven maar drie jaar of hebben geen goed signaal.

aan het werken krijg je het altijd maar de geringste regenbui of sneeuw en floep weg signaal.

wink.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.