Ga naar inhoud


Humax icord met een goede CI / CA Module


Gast Discotrain

Aanbevolen berichten

Gast Discotrain

vraag over de Humax icord...

 

lees vaak dat er somige cams niet werken in de Humax..

heb hier zelf 2x een AstonCrypt 1.07 liggen

maar werkt deze echt goed.. in samen werking met een canal Digitaal kaart..of moet ik een nieuwe kopen? en welke ...er zijn er zoveel...

 

als het goed is krijg ik deze dagen bericht dat ik mijn ipbox kan omruilen voor een Humax... maar wat voorn software zit er nu op...(laatste versie)

 

en hoe gaat dit in de toekomst met updates gaat dit via de schotel of moet dit vanaf een laptop/usb stick?

want van het laatste heb ik echt geen bal verstand..

 

voor mij moet het gewoon een HD box zijn die zobiezo 2x moet kunnen opnemen van div zenders.. bv RTL4 en Veronica rest wat er dan bij komt is pure luxe...

 

ik heb zelf gewoon een abonnee op canal digitaal met HD pakket en heb een triple dragon met een ander pakket........ blush

maar het moet gewoon werken zoals het moet.. kijken en opnemen

en dit werkt ook allemaal goed?

 

hoor het allemaal graag..

al heb ik veel gelezen op dit forum blijven deze vragen nog over..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
vraag over de Humax icord...

Discotrain,

Op de meeste van je vragen is wel een antwoord te vinden op dit forum, maar dat is inderdaad wel even zoeken.


Citaat:

lees vaak dat er somige cams niet werken in de Humax..
heb hier zelf 2x een AstonCrypt 1.07 liggen
maar werkt deze echt goed.. in samen werking met een canal Digitaal kaart..of moet ik een nieuwe kopen? en welke ...er zijn er zoveel...

Ik heb in ieder geval de PowercamPro en die werkt perfect.
Zowel versies 2.0 als 2.03 en 2.04 werken prima.


Citaat:

als het goed is krijg ik deze dagen bericht dat ik mijn ipbox kan omruilen voor een Humax... maar wat voorn software zit er nu op...(laatste versie)
en hoe gaat dit in de toekomst met updates gaat dit via de schotel of moet dit vanaf een laptop/usb stick?
want van het laatste heb ik echt geen bal verstand..

Ik weet natuurlijk niet waar jij je Humax vandaan haalt maar normaal gesproken zit er de laatse software op, 1.00.13.
De laatste versie laden kan gewoon via sateliet, in het menu van de Humax zit die functie.

Citaat:

voor mij moet het gewoon een HD box zijn die zobiezo 2x moet kunnen opnemen van div zenders.. bv RTL4 en Veronica rest wat er dan bij komt is pure luxe...
ik heb zelf gewoon een abonnee op canal digitaal met HD pakket en heb een triple dragon met een ander pakket........ blush
maar het moet gewoon werken zoals het moet.. kijken en opnemen
en dit werkt ook allemaal goed?

Van maximaal 2 verschillende transponders tegelijk 4x opnemen en 1x kijken, dus eigenlijk het meeste mogelijke momenteel.

Verder is zowel het SD als HD beeld goed te noemen. Ik heb zelf wel een goede plasma-TV om er uit te halen wat er in zit.
Ik hoop dat je wat aan deze antwoorden hebt, veel succes.

Marco

  • Humax iCord / Grundig DSR3735 / PowerCamPro 2.04 2x
  • Triax 88cm / ALPS Quad BSTE4_101B 2x / Smart Tit Twin 2E-TTG 2x / Spaun DiSEqC 212F 411F
  • Hotbird-Astra1-Astra3-Astra2-Eurobird
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

hoi marco zeker heb ik hier wat aan.. bedankt...

 

maar over de software.. komt deze gewoon binnen via de sateliet? zodat je een post bericht krijgt bij het opstarten van de Tuner?

Of moet dit met de pc/usb stick gebeuren..

 

 

dan een vraag over de kabel...

 

ik zie zelfs op de site van Humax dat er verschillende mogelijk heden zijn..

 

heb kabel genoeg dus mij lijkt het verstandig om in elke tuner 1 kabel te koppelen en niet door te lussen toch?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Icord werkt goed met de Matrix Reborn of Aston DualCam. Updaten kan OTA, of via een USB stick. OTA gaat automatisch na inschakelen van de ontvanger, na enige tijd verschijnt een mededeling dat een update beschikbaar is. Handmatig OTA updaten kan ook via het setup menu.

 

Wel enige waarschuwing waar het de aansluiting van de dubbele tuner betreft: beide tuners werken NIET onafhankelijk! Ook indien je twee afzonderlijke kabels aansluit heeft dit hetzelfde effect dan wanneer je er een aansluit, en deze intern doorlust naar de tweede tuner. Dit is een bug in de receiver die waarschijnlijk nooit wordt opgelost omdat het of een hardware probleem betreft, of anders omdat de support van Humax echt dramatisch slecht is. Een jaar na introductie is de van het begin af aan beloofde montagemogelijkheid nog steeds niet geimplementeerd. De update's tot nu toe hebben evenveel problemen geintroduceerd dan opgelost. ook is deze ontvanger erg kieskeurig qua LNB's. In mijn ervaring is ALPS aan te bevelen. Vooral geen Inverto's, deze zijn niet goed aan te sturen via Diseqc.

 

Verder trouwens een mooie en fijne ontvanger. Ook in de "een kabel aangesloten en doorgelust" methode kun je maximaal 4 programma's opnemen, zij het dat je transponderkeuze natuurlijk ingeperkt is. Kopieeren naar externe harddisk gaat prima, en MP3's afspelen als bijv. achtergrondmuziek is ook handig.

 

Indien je echter niet kunt leven met de in's en out's van de receiver in de huidige staat van ontwikkeling zou ik er niet aan beginnen. Verwacht van Humax namelijk geen enkele support....

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

bedankt voor je replay..het gaat me er om dat het een betrouwbaar ontvanger is en dat we minimaal 2x kunnen opnemen en beperkt nog kunnen kijken.. en anders schakelen we over naar de Triple Dragon..

 

als het maar beter is dan de Ipbox 9000HD al lijkt me dat niet zo moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Origineel bericht van: geronnimo
Ik heb nu ong. 1 jaar een icord met een t-rex module en alles werkt goed en erg betrouwbaar 4 opnemen en 1 bekijken.

 

Werk hier ook met een t-rex en een diablo2.2 .

met beide cams 4 opnemen en 1 kijken. Geen problemen.

 

groet Beukjes

Humax Icord 320 GB, triax 78 cm astra & hotbird

Diablo & t-rex

T90 , DB8000, veel geduld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Discotrain

ik had hem ook.. maar heb nu de powercam pro.. werkt sneller met zappen en haal meer zenders binnen dan met een aston module...

 

duurt bij jou het zappen naar astra 3 langer dan 3 sec?

 

probeer dan eens een powercam dat gaat super snel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, ik heb regelmatig dat hij zenders helemaal niet vindt. Ik ga dan even naar een andere satelliet en dan weer terug en dan krijg ik hem wel.

Ik heb alleen niet de CI-module verdacht.

 

Heb jij voorbeelden van zenders die ik nu niet zou moeten kunnen ontvangen? Dat ga ik dan proberen en dat kan ik dan evt. als argument gebruiken om de Aston retour te geven.

 

Ik zal zaterdag eens terug gaan naar de winkel en vragen wat zij ervan vinden........

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Discotrain

Sorry voor de later reactie..

 

maar Sumel Hd of zoiets kon ik met de Aston cam niet binnen halen met de Power pro cam geen probleem. Vindt ook dat hij sneller is met zappen.. maar dat kan aan mij liggen..

 

een paar andere zenders was ook niet mogelijk (Duitse Free to air zenders)

 

ook div radio kanalen was moeilijk met de Aston..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet terug geweest omdat ik nog geen concrete problemen heb ondervonden die aan de Aston zijn toe te wijzen.

 

Wat ik aan jouw reactie niet begrijp is dat jij problemen hebt gehad met Duitse FTA kanalen. Daar doet de CI-module toch helemaal iets mee?

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...