Ga naar inhoud


Starten Enigma 2


TimHodsfield

Aanbevolen berichten

Ik probeer al een tijd op mijn Kathrein Enigma2 draaiende te krijgen. Ik maak gebruik van een externe HDD van Western Digital Elements van 500Gb. Ik heb eerst de originele firmware 1.06 geflashed en toen de 1.06 met 2nd bootloader geïnstalleerd. Als ik nu echter, na het installeren van Barry Allen, probeer Enigma2 te starten krijg ik een scherm met het plaatje van de flash en hierna hoor ik mijn harde schijf stoppen en gebeurd er niks meer en wordt mijn scherm zwart. Als ik nu echter AAF 2.0e image installeer via KCC en ik deze kies in het BA scherm dan werkt deze wel. Mijn vraag is nu: heeft iemand een idee wat er niet goed gaat en een eventuele oplossing hiervoor?

1 X VU+solo2

2 X Kathrein UFS 910

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je ervoor gezorgd dat je partions kiest of E2 op de harde schijf te installeren?

Misschien ook eens proberen om het met een memory stick aan de gang te krijgen.

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb partions gemaakt op mijn harde schijf, zoals beschreven in een handleiding op het aaf forum. Alles stappen gevolgd, echter zonder resultaat. Met een memory stick heb ik het ook al wel een aantal keer geprobeerd, maar ook dan werkt het niet. Wellicht niet het juiste merk memory stick, maar volgens mij zou het via de HDD wel moeten werken.

1 X VU+solo2

2 X Kathrein UFS 910

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel de 2de bootloader geinstalleerd want voor E2 is die nodig en zoja, is hij geactiveerd?

TIP: Als je nieuwe images installeert moet je die wel tijdelijk deactiveren.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ook dat heb ik gedaan. Wellicht dat het door de harde schijf komt. Is een Western Digital 500 GB en op de Kathrein site is een kleinere schijf getest. Second bootloader is geactiveerd en bij het installeren van een andere image heb ik m ook altijd gedeactiveerd. Wellicht nogmaals proberen met een andere USB stick. Ik ben geloof ik de enige die het niet aan de praat krijg op dit moment.

1 X VU+solo2

2 X Kathrein UFS 910

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IS er geen engelse how to? Ik ga vandaag een ufs 910 kopen en wil er direct enigma 2 op zetten zodat ik mgcamd en softcam aan de praat krijg. Maar alles lijkt duits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi guys,

 

dat het met bepaalde HDD niet gaat, dat is geweten.

maar met een USB moet het gaan.

neem zeker geen oude stick, dan heb je problemen.

De stick moet zeker usb2.0 zijn.

 

voor diegene die nog eens screenshots nodig hebben bij het installeren van E2.

 

Zie de bijlage.

 

mvg,

SatMann

HowTo_KCC.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb exact hetzelfde probleem enigma 2 start niet maar ik heb wel een usb stick. Ik heb eerst 2.0e op de usb gezet vervolgens een partitie met enigma zoals in de guide staat. 2nd bootloader aangezet de box gereboot en enigma gestart. Enige wat ik zie is De merk van de box op de display maar geen beeld niks.

 

EDIT:

SChijnt wel te werken maar ik moet lang wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
opstarten met enigma2 op stick is ongeveer 3 à 4 minuten.

Bij mij duurt het opstarten van USB-stick 90 seconden. :D
Wat spelen en testen met de stick kan zeker tot een snellere opstart tijd leiden.
Zoek maar eens op het AAF forum naar fatload. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...