Ga naar inhoud


Scrappy's, kijk hiervoor uit!


Con

Aanbevolen berichten

Vanmorgen een rekening gekregen van Crappy, ik zou

lege DVD's hebben besteld.

Met een duur 0900 nummer erbij, zie hier

en ga vooral niet bellen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de Telegraaf website:

Politie waarschuwt voor spookfactuur

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb hem ontvangen. Het lijkt er op dat het klantenbestand van een duitse CD/DVD verkoper gehackt is bijna alle mensen die een brief hebben ontvangen hebben ooit wel eens een bestelling bij deze intershop gedaan!

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier zo'n factuur binnen gekregen.

Deze duitse firma is wel degelijk van hun klantenbestand berooft, als het niet van buitenaf is dan door iemand intern.

Ik kreeg de brief op mijn werk en daar heb ik ooit eenmalig een pakket van deze duitse firma laten bezorgen.

Nooit heb ik daar pakketten aan laten bezorgen van andere bedrijven dus de link lijkt me duidelijk. Ik wil hiermee overigens niet suggereren dat er opzet in het spel is van deze duitse firma.

 

Hieronder het bericht van de website:

Scrappy's Electronics

 

 

Zaterdag, 22 november 2008 16:45

Zojuist hebben wij gezien dat zich vanaf vanmiddag enkele tientallen klanten gemeld hebben via de online-klantenservice. Zij hebben een valse factuur (spookfactuur) ontvangen van Scrappy's Electronics. Op diverse forums wordt het vermoeden uitgesproken dat er hier sprake is van een link met het klantenbestand van Opus Supplies.

 

Wij zijn ontzettend geschrokken van deze berichten. Buiten het feit dat het onze goede naam en reputatie aantast, is het ons insziens onmogelijk dat derden de beschikking hebben over klantgegevens van Opus Supplies.

 

Opus Supplies hanteert een zeer streng privacybeleid. De veiligheid van persoonsgegevens heeft bij ons altijd de allerhoogste prioriteit. Uw persoonlijke informatie wordt absoluut niet verkocht of doorgespeeld aan derden.

 

Momenteel zijn wij druk bezig de zaak te onderzoeken. Zodra er meer informatie is zullen wij daar zo spoedig mogelijk over berichten.

 

Ik hoop niet dat het een probleem is dat het bedrijf bij naam genoemd wordt in dit bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de media:

Citaat:
Toezichthouder haalt duur 0900-nummer uit de lucht

Uitgegeven: 24 november 2008 19:31

Laatst gewijzigd: 24 november 2008 20:19

 

DEN HAAG - Telecomwaakhond OPTA heeft maandag een 0900-nummer van Scrappy's Electronics uit de lucht gehaald op vermoeden van misbruik.

 

Consumenten hadden geklaagd over een factuur, die zij in het weekeinde ontvingen, van 166,15 euro van Scrappy's voor het bestellen van 100 lege dvd's, aldus een bekendmaking van het ministerie van Economische Zaken.

 

Het bedrag zou automatisch afgeschreven worden. Voor meer informatie werd verwezen naar een duur 0900-nummer. Als consumenten dat nummer belden, kregen zij vervolgens niemand aan de lijn.

 

OPTA verzoekt consumenten die inmiddels tevergeefs met dit nummer hebben gebeld een klacht in te dienen bij een speciaal online klachtenformulier op de website ConsuWijzer.nl.

 

(nu.nl)

 

 

Citaat:
RIJSWIJK - Verschillende politiekorpsen hebben zaterdag gewaarschuwd voor een stel oplichters. Scrappy Electronics heeft in heel Nederland nepfacturen verstuurd voor de levering van lege dvd's.

ANP

 

Daartoe zou een bedrag van 166,15 euro van de rekening worden afgeschreven.

 

De politie heeft al vele aangiftes en telefoontjes binnengekregen over de oplichting. Ze adviseert alle geadresseerden de rekening niet te betalen en vooral ook niet met het dure 0900-nummer te bellen.

 

Mochten mensen wel hebben betaald, dan krijgen zij van de bank het geld teruggestort.

(nu.nl)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...