vGnp Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 Op mijn 7000S kan ik instellen bij welke grootte ik opnames kan laten "knippen", waarbij de opname in meerdere delen wordt verdeeld. Kan ik dat ook met mijn 7025? Of is dat image afhankelijk? Ik draai GP2 op mijn 7025 vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
vGnp Geplaatst: 25 december 2008 Auteur Geplaatst: 25 december 2008 Ik was deze posting al weer vergeten, maar liep afgelopen week weer tegen het probleem aan. Opname gemaakt op m'n 7025, met DCC de opname (die circa 5,5 GB groot was) naar m'n Windows PCtje getrokken, en was alles > 4 GB kwijt. Op m'n 7000 kun je instellen na welke opname grootte er "geknipt" wordt. Zo kun je het in delen binnenhalen. Het keuzelijstje van de 7000: 650 MB - 700 MB - 800 MB 1 GB - 1,5 GB - 2 GB - 4 GB - 8 GB - 16 GB Waarbij die laatste twee te groot zijn voor Windows. Is er ook zoiets instelbaar op de 7025 of zijn er andere manieren om de opname in delen naar de harddisk van m'n PCtje te krijgen? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
DeBeek Geplaatst: 25 december 2008 Geplaatst: 25 december 2008 Is voor zover mij bekent bij de 7025 niet mogelijk. Denk dat dit eerder een PC probleem is want waarschijnlijk is je file systeem FAT32 ( max grote 4GB ). Bij NTFS is dit bijna onbeperkt .
vGnp Geplaatst: 30 mei 2009 Auteur Geplaatst: 30 mei 2009 Origineel bericht van: DeBeek Bij NTFS is dit bijna onbeperkt Ik loop er net weer tegenaan. En aangezien het een PC met Vista als OS is, is het toch NTFS? En dan moet het toch > 4GB kunnen? Of zou het een beperking in DCC zijn? Ik gebruik E2 DCC versie 1.10 vGnp Edit: Ik ben er inmiddels achter. Het "geweldige" Vista heeft mijn externe schijven FAT32 geformatteerd. Dankjewel Microsoft! NOT vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
boaz Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Sorry hoor, maar Vista, formatteert dat dan geheel spontaan? Iedere versie tot nu toe vraagt volgens mij toch even hoe geformatteerd moet worden? VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
vGnp Geplaatst: 30 mei 2009 Auteur Geplaatst: 30 mei 2009 Nee dus. Anders had ik toch niet voor een beperkt filesystem gekozen? Ik heb een PC met een "slide-in slot" voor externe harddisks, heb er meerdere, en nog nooit een vraag gezien in welk filesystem ik de externe schijven zou willen formatteren. Tenzij die dingen natuurlijk af fabriek met FAT32 komen. Dat vind ik dan wel errug vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
boaz Geplaatst: 30 mei 2009 Geplaatst: 30 mei 2009 Dan zal die disk wel FAT32 af fabriek zijn verkocht. Of de fabriek, of jij hebt 'm geformatteerd. Niet alles ligt aan Vista, nog net niet. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
vGnp Geplaatst: 30 mei 2009 Auteur Geplaatst: 30 mei 2009 Neu Maar dit gaat me niet weer gebeuren. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
mebo870 Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Heb je DreamTSman al eens geprobeerd om de film over te zetten naar je pc. The key to happiness. Stay away from idiots
Golfdiesel Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Helaas is het zo dat externe schijven over het algemeen als FAT32 uit de fabriek komen. Dit is gedaan om de compatibiliteit met de meeste computers te garanderen. Ik formateer ze meteen naar NTFS als ze voor een Windows PC gebruikt moeten worden. Als ze alleen voor een Linux PC gebruikt moeten worden dan wordt het meestal ext3. Veel PC's komen ook nog met FAT32 schijven uit de fabriek omdat de meeste imaging programma's die ze gebruiken om het OS en de programma's er op te zetten geen NTFS ondersteunen. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
vGnp Geplaatst: 1 juni 2009 Auteur Geplaatst: 1 juni 2009 Origineel bericht van: Golfdiesel Helaas is het zo dat externe schijven over het algemeen als FAT32 uit de fabriek komen. Dit is gedaan om de compatibiliteit met de meeste computers te garanderen Maar dan verwacht je toch van een OS zoals Vista dat er direct gevraagd wordt om om te zetten naar NTFS i.v.m. de betere/meer veilgheidsfunctie's van NTFS? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Vinz Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Origineel bericht van: vGnp Maar dan verwacht je toch van een OS zoals Vista dat er direct gevraagd wordt om om te zetten naar NTFS i.v.m. de betere/meer veilgheidsfunctie's van NTFS? Nee. Externe harddisks worden vaak gebruikt om bestanden uit te wisselen tussen verschillende computers. En dan is een filesysteem gebruiken wat op meer computers werkt een vrij logische standaard-instelling. Als je zelf weet dat je de HDD alleen op PC's met NT/2000/XP/Vista en nog wat andere systemen die NTFS ondersteunen gaat gebruiken kun je hem zelf omzetten, of dat pas doen als je tegen de limieten van FAT32 aanloopt. DM7025 en DM800 op Ziggo/Casema met Milo image
Golfdiesel Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Aan de andere kant is het aantal besturingssystemen dat niet met NTFS overweg kan niet zo heel groot meer. Kan OS X er mee overweg? Dat is de enige waarvan ik het niet weet. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
Catastrofus Geplaatst: 3 juni 2009 Geplaatst: 3 juni 2009 Origineel bericht van: Golfdiesel Aan de andere kant is het aantal besturingssystemen dat niet met NTFS overweg kan niet zo heel groot meer. Kan OS X er mee overweg? Dat is de enige waarvan ik het niet weet. Ik denk het wel. OS-X is (qua kernel) gebaseerd op FreeBSD en daar is de module ntfs-3g voor beschikbaar. (ntfs-3g gebruikt men binnen de Linux comunity voor het read/write beschikbaar maken van ntfs-devices) Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen