Ga naar inhoud


Dual-LNB op strong 8000 Hulp!


Gast

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen: <p>Heb gisteren een Dual-LNB aangeschaft en aangesloten op m'n strong. <p>Na veel moeite uitgericht op de astra 1G en kreeg een goed signaal binnen nl 3. <p>Daarna de settings aangepast voor de hotbird LNB en kreeg daarop een iets zwakker signaal te zien nl 2.7 / 2.8. <p>Als advies had ik te horen gekregen om de astra lnb los te koppelen om de Hotbird kanalen in te lezen. Als ik echter de astra los koppel krijg ik nimmer meer signaal op beide lnb's !!! <p>Setup:

Strong 8000 NL

Diseq v1.0 switch

2x ALPS LNB's

Triax 80 Cm + Triax Dual-LNB Holder <p>Other Instellingen:

Schotel 2 (ook op 1 laten staan een keer)

12484

10600

Verticaal

22Khz schakeling YES <p>Wie o Wie kan mij hiermee helpen ?!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De dual lnb heeft toch maar 1 aansluiting op de lnb. ?? Dan is het toch niet mogelijk om de kabel los te halen en dan nog signaal te ontvangen.<p>Of ben ik in de war met een ander soort duo lnb.<p>Volgens mij moet er als je de kanalen van astra wil inlezen de lnb voor hotbird afschermen met een stukje zilverpapier en als je de hotbird wil inlezen scherm je de lnb. voor astra even af met zilverpapier.<p>Suc6 Johan. smile.gif" border="0 <p>Hoera, dit was mijn 400 ste posting.

De meesten stellen echter niet zo veel voor hoor.<p>[ 15-02-2002: Bericht gewijzigd door: Johan45 ]</p>

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben je in de war met de monoblock smile.gif" border="0 <p>Nee ik heb een triax met Dubbele LNB houder, dus 2 lnb's en een diseq-switch.<p>Maar werkt nu, waren wat instellingen en een kapotte connector...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ImagicA :<p>Kun je me de instellingen Mailen ?<p>of op je board plaatsen, ik denk dat vele anderen hier dankbaar zullen zijn<p>( niet alleen voor het mailen naar mij, maar het plaatsen natuurlijk )<p>CooT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...