borsjea Geplaatst: 16 februari 2002 Geplaatst: 16 februari 2002 De aarde is rond, alle sattelieten hangen op de zelfde hoogte boven de evenaar op diverse graden. Met een beetje wiskunde zal je begrijpen dat je bij het draaien ook de evaluatie iets moet aanpassen (anders kijk je onder of boven de satelliet) en confentionele antenne rotor voor zo'n FM hark zal dus niet werken, schotelroters werk door hun vormgeven wel corrigerend
Gast Geplaatst: 16 februari 2002 Geplaatst: 16 februari 2002 dus wat is het verschil tussen een stabmoter en een rotor?? Noem eens een merk of typenummer.
Gast Geplaatst: 16 februari 2002 Geplaatst: 16 februari 2002 Een antenne rotor gaat alleen van links naar rechts, een stab motor laat de schotel een boog beschrijven. De satelieten liggen wel op 1 lijn, op de evenaar, maar voor ons lijken ze in een boog te staan.
Gast Geplaatst: 16 februari 2002 Geplaatst: 16 februari 2002 Is het nou waar dat alle satelieten niet op een lijn zitten maar zigzag door elkaar? Ik wil namelijk de astra en turksat en arabsat ontvangen maar volgens een goede kennis zitten ze niet op dezelfde lijn, volgens hem moet ik nog een moter hebben die omhoog en omlaag gaat (zelf heb ik een stab 120). Heeft hij gelijk, en waar kan ik dit controleren.
Gast Geplaatst: 17 februari 2002 Geplaatst: 17 februari 2002 Istanbul, als jij een stab (m)®otor HH120 bezit heb je wel een goede voor satelliet hoor. De elevatie: satellieten hangen zo'n 38000 km boven de aarde de aarde is rond dus! Als je het visueel wilt maken neem je een vel papier teken daarop een rechte lijn. Vanuit 1 centraal punt meet je een afstand van 2 cm ga een stukje naar links en weer die 2 cm doe dit nog 3 x verbindt dan die punten en je ziet dat je een kromme krijgt(elevatie). Avensis
Gast Geplaatst: 17 februari 2002 Geplaatst: 17 februari 2002 Ik heb de sathopper erop nageslagen en dus volgens hen moet ik alles kunnen ontvangen. Het probleem ligt bij de hyundai denk ik.<p>Bedankt.
Gast Geplaatst: 17 februari 2002 Geplaatst: 17 februari 2002 Hallo<p>Ik denk dat het probleem bij jou ligt. Afstellen van de motor is een secuur werk. Neem daar de tijd voor. Het afstellen van die motor vind je op dit board op div plaatsen. Succes er mee.<p>Groetjes Sjefke..
Aanbevolen berichten