Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik gebruik voor mijn sat-receiver (Technisat S2) een Aston Seca 1.05 met een originele CanalDigitaal kaart en voor de PC een Canal Digitaal Mediaguard eveneens met een originele CanalDigitaal kaart.

Gaat al sinds jaren goed, maar sinds een paar dagen heb ik steeds problemen met de Aston: 9 van de 10 keer komt de tekst "no right to watch this program". Dat probleem had ik tot nu toe vrijwel nooit. Het ligt niet aan de CanalDigitaal kaarten, want als ik de Mediaguard en Aston verwissel heb ik geen probleem bij de Technisat en doet de PC-kaart niets.

Kan dit iets te maken hebben met de geplande verandering van Seca2 naar Seca3 of is dat onzin? Wat zou eventueel anders de oorzaak van dit plotseling opgedoken probleem kunnen zijn?

Bedankt voor jullie tips.

Geplaatst:

Ik denk dat je zelf het antwoord al hebt gegeven.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:

aston niet verder ondersteunt(is hij alsmede de 1.07 ook nog nooit geweest).

Komt omdat eerste instantie de module's gemaakt werden, vroeger voor het versleuteling van het al ter ziele gegaan dvb-t pakket in UK.

Men dacht, ahhh dan maken wij ook de module voor de rest van europa.

Wat toendertijd gebruikt werd was een afwijkende versie van mediaguard 1.

Hier had men een licentie voor, maar niet voor de officiele europese versie!!

Daarom heet de module ook aston crypt en niet mediaguard.

Dat hij ook de mediaguard 2 kan ontsleutelen is meegenomen maar nooit zomaar toekomst zeker!!

De 1.05 word door aston niks meer aangedaan(software updates in de toekomst), alleen de 1.07 dual module, deze kan geupdate worden wat ook zal gebeuren.

Geplaatst:
Origineel bericht van: greydutch
Hallo,

Ik gebruik voor mijn sat-receiver (Technisat S2) een Aston Seca 1.05 met een originele CanalDigitaal kaart en voor de PC een Canal Digitaal Mediaguard eveneens met een originele CanalDigitaal kaart.

Gaat al sinds jaren goed, maar sinds een paar dagen heb ik steeds problemen met de Aston: 9 van de 10 keer komt de tekst "no right to watch this program". Dat probleem had ik tot nu toe vrijwel nooit. Het ligt niet aan de CanalDigitaal kaarten, want als ik de Mediaguard en Aston verwissel heb ik geen probleem bij de Technisat en doet de PC-kaart niets.

Kan dit iets te maken hebben met de geplande verandering van Seca2 naar Seca3 of is dat onzin? Wat zou eventueel anders de oorzaak van dit plotseling opgedoken probleem kunnen zijn?

Bedankt voor jullie tips.

CDS zendt nu tijdelijk dubbele idents uit, van zowel Seca2 als Seca3 (om het maar even zo te noemen).
Dat duurt tot eind 2009, als iedere abonnee een Seca 3 kaart heeft. Dan wordt Seca2 uitgeschakeld, met een beetje geluk verslikt je Aston CAM zich dan niet meer.
Geplaatst:
Origineel bericht van: thomas999

met een beetje geluk verslikt je Aston CAM zich dan niet meer.

Volgens mij "verslikte" de Aston 1.05 zich een tijdje geleden
al, in bv. Trace TV. Was toen ook een draad over. smile

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen