Ga naar inhoud


Philips 7072 geeft geen antwoord


Gast Nijmegenaar

Aanbevolen berichten

Gast Nijmegenaar

Beste mensen,

 

Na een paar jaar inactiviteit wil ik mijn hobby weer oppakken en m'n Flips nieuw leven inblazen. Om te beginnen wilde ik mijn ontvanger serieel uitlezen met FlashCvt v2.0.5, maar dat blijkt niet te lukken... Ik gebruik een serieel naar usb adapter en heb de software geïnstalleerd, maar als ik poort 3 probeer te openen, krijg ik de volgende tekst te lezen: "COM 3: Poort Open

Naar -SE- mode

Geen antwoord".

 

De eerste keer dat ik dit deed, gaf het programma trouwens aan dat de ontvanger geen DSX leek te zijn, maar dat klopt niet. Als ik poort 1, 2 of 4 probeer, krijg ik de volgende tekst te zien: "COM 1 Fout: Error (2): CommOpen (CreateFile) - Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.".

 

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Is mijn ontvanger overleden en moet ik op zoek naar een OSlink? Of zou ik er gewoon nieuwe software in kunnen zetten zonder de oude uit te lezen en veilig te stellen? Ik weet niet meer welke ik er als laatste in had gezet, maar ik wilde 'm updaten met de laatste firmware van Raytech.

Ik hoop dat iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn en dat ik binnenkort weer met mijn oude Flipsje kan 'spelen'.

 

Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op Sat4all Nijmegenaar.

 

 

Wat er met je decoder mis ik kan ik niet goed opmaken uit je bericht.

Doet je decoder nu helemaal niets meer nadat je probeerde de firmmware uit te lezen.?

 

Als dit zo is zal je inderdaad met een Oslink nieuwe firmware in je decoder moeten flashen om hem weer werkend te krijgen.

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nijmegenaar

Hallo Johan45,

 

Hartelijk dank voor het welkom. Ik start FlahCvt op en klik op 'lees sat', selecteer com3, zet de snelheid op 115200bps en selecteer zowel "slimme I/O" als "hele firmware".

Vervolgens klik ik op 'verbinden'. Dan geeft FlashCvt aan dat-ie naar SE mode gaat (op het display van de ontvangwer staat nog steeds de tijd, geen -SE-). Dan komt een pop up met de tekst: "Jouw ontvanger lijkt geen Philips ontvanger te zijn. Alleen het programmeren van Philips DSX word ondersteund door FlashCvt." Ik heb overigns echt een DSX 7072, en in mijn geheugen gravend, geloof ik dat er een firmware van Raytech in staat, maar ik weet niet meer precies welke versie. Hij heeft het ooit wel gedaan, maar de schotel is ooit wat verschoven na een herfststorm, dus ik heb in het geheel geen beeld meer. Nadat het beeld wegviel (een jaar of 2, 3 geleden) heb ik wat instellingen in de ontvanger veranderd, maar ik weet niet meer precies wat. Ik kan nog wel van kanaal wisselen, en dat zie ik dan op het display, maar niet op de tv zelf. Die geeft alleen een zwart scherm, verder helemaal niets.

Als ik de melding dat het geen Philps zou zijn, wegklik, geeft-ie

"Snelheid veranderen naar 115200

TimeOut!

Geen antwoord

Fout bij testen van de verbinding!

Getting Receiver ID

TimeOut!

Geen antwoord"

 

Die 'time out/geeen antwoord sequence' blijft maar doorgaan totdat je de SE mode verlaat. Dan krijg je

"Verlaat -SE-

COM 3: Port gesloten

Fout bij het lezen van het antwoord

Receiver Firmware : No ID Found !" te zien.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt. Als ik je goed begrijp, zal de ontvanger waarschijnlijk niet helemaal dood zijn, maar ik ben bang dat-ie wel overlijdt als ik ondanks deze rare meldingen nieuwe firmware en/of settings probeer te flashen.

Al vast bedankt voor het lezen, en ik ben benieuwd of je hier wat mee kunt.

 

Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik gebruik een serieel naar usb adapter

 

Ik denk dat daar de fout zit.

 

USB naar serieel of andersom, dat geeft problemen, er zit hier op S4A een draadje daarover , alleen ik kan het niet vinden.

 

Je hebt gewoon een serieel naar serieel nodig.

 

En de groeten van poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nijmegenaar

Serieel naar usb ging op mijn andere computer prima, totdat de schotel door een storm verdraaide. Ik denk dus niet echt dat daar het probleem ligt. Bovendien geloof ik dat ik op deze computer geen seriële poort meer vrij heb. Ik hoop niet dat dat betekent dat ik het allemaal wel kan vergeten... Maar ik zal dat draadje eens gaan zoeken; misschien staat daar ook een oplossing genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nijmegenaar
Serieel naar usb ging op mijn andere computer prima, totdat de schotel door een storm verdraaide. Ik denk dus niet echt dat daar het probleem ligt. Bovendien geloof ik dat ik op deze computer geen seriële poort meer vrij heb. Ik hoop niet dat dat betekent dat ik het allemaal wel kan vergeten... Maar ik zal dat draadje eens gaan zoeken; misschien staat daar ook een oplossing genoemd.


Lees hier eens

poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...