Ga naar inhoud


Philips lcd en Digitenne


Gast handyman

Aanbevolen berichten

Ben sinds een week in het bezit van een Philips 26PFL5403 met DVB-T ontvanger. Heb daarvoor een Digitenne starterskit gekocht, maar krijg voor de niet-vrije zenders de mededeling: Gecodeerde uitzending. Alle zenders staan wel in de lijst. De bijbehorende smartcard is geactiveerd: deze functioneert nl. normaal in de huurtuner van KPN (ik had al een Digitenne abonnement) Wat zou er fout kunnen zijn? Heb al van alles geprobeerd qua invoeren, -duwen etc., maar zonder resultaat. De tv ziet de cam-module niet :-(

Van de helpdesk van zowel KPN als Philips word ik helaas ook niets wijzer, dat zijn nu eenmaal geen techneuten…

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor je reactie. Ik kan de module er maar op 1 manier inkrijgen: achter de tv staand met het conac-plaatje (en de pijl erop) naar me toe. Dan voel ik even weerstand, totdat de pinnetjes in de gaatjes glijden. Met het plaatje van me af gaat hij er niet ver genoeg in…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Philips heeft problemen met het herkennen van de CI module iets van een ander forum,

 

Citaat:
Met een Philips 32pfl9603 krijg ik het nog niet werkend. Wat wel vreemd is aangezien die tv toch een soort opvolger van de 7762 is. Er gebeurd gewoon helemaal niks. Krijg geen menu erbij en ook de zenders blijven gecodeerd.

Wel vervelend, want wat moet ik er nu mee? Ik had het juist voornamelijk voor de 9603 gekocht. Om het dan af en toe in de 7762 op de slaapkamer te kunnen steken. Heeft iemand nog tips?

 

Edit: De Conax CAM by Smit werkt nu ook perfect met de Philips 32pfl9603 (ook geen 5V).

 

Nog een paar keer erin en uit (had ik uiteraard al 10x gedaan) en nu doet ie het perfect.

 

En met de cam er in een paar keer overnieuw opstarten wil ook nog wel eens helpen.

Probeer het eens als het zo beroerd blijft gaan melden bij Philips misschien maken ze er een software update voor. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stomme vraag misschien, maar wat bedoel je met opnieuw opstarten? Heb een aantal keren de stekker uit het apparaat getrokken en na zo'n 10-15 min. weer aangesloten, tot op heden zonder resultaat.

Vreemd is wel dat nu de optie 'Decoder' bij instellingen bereikbaar is (eerder bleef het grijs). Ik kan hier zenders scannen, maar die komen zeer sneeuwerig door. Als ik nu zenders automatisch laat zoeken alleen de free to air zenders en zenders als TMF/MTV, Eurosport, Jetix e.d. worden gevonden, dus niet de 'grote' commerciëlen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel de antenne ingang gevoed met 5 volt? Er moet een power inserter op worden aangesloten.

 

Verder moest ik ook een aantal keer de module er weer opnieuw insteken voordat ie het deed, is nu wel stabiel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde gezeur gehad met mijn Philips 42pfl9632d en die heeft het na 9 maanden begeven. Weet niet of dat nou door digitenne kwam, maar ging iets niet goed.

Heb een 42pfl9603d in ruil gekregen daar de 9632 niet meer geproduceerd wordt.

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een stapje verder: als de TV aanstaat en ik verwijder de cam module, dan verschijnt de mededeling: 'cam module verwijderd'. Verder doet het ding nog niks, maar ik kan nu wel concluderen dat de TV de aanwezigheid van de module opmerkt…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is hoe Philips het gebruik beschrijft en hoe je kan zien of de CI module goed werkt, op hun web site.

 

Origineel bericht van: Philips web site
In bepaalde landen kunt u bij uw digitale-TV-provider een CA-module en een smartcart krijgen voor het decoderen van gecodeerde digitale TV-kanalen.

 

Schakel uw TV uit voordat u de CA-module plaatst.

Schuif de CA-module op de juiste manier in de CI-sleuf (Common Interface) totdat de kaart niet meer verder kan.

Schakel de TV in.

Ga in het TV-menu achtereenvolgens naar Features (Diversen) en Common Interface voor toegang tot veelgebruikte toepassingen van de Common Interface, zoals die zijn gedefinieerd door de leverancier van de Common Interface-module.

Neem contact op met uw CAM-serviceprovider als de CA-module niet werkt of als u problemen ondervindt.

 

Laatste is wel handig van hun.

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ hansje2: volgens mij heb ik de laatste software (TV is ook net nieuw).

@ TokeMUp: zo staat het inderdaad in de handleiding. De kaart wordt ook gedetecteerd, maar de keuze Common interface verschijnt niet in het menu Features en de niet vrije kanalen blijven dus gecodeerd…

Zal zowel Philips als KPN nog eens confronteren met hun 'kastje-muurtje' hulp…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Software gecontroleerd en inderdaad vorige week een nieuwe versie uitgekomen. Deze geïnstallerd, maar helaas zonder resultaat.

Vandaag dus maar de tv teruggebracht en een nieuwe meegekregen. En zie: de module werd direct herkend! Exemplarische fout dus.

1 nadeel: nou zit ik met al die %$#@ commerciëlen opgescheept… http://www.sat4all.com/forums/images/icons/default/grin.gif

 

Hoe dan ook; bedankt voor het meedenkenhttp://www.sat4all.com/forums/images/icons/default/thumbs_up.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...