Ga naar inhoud


[TF5500]timeshift probleem?


oldebroek

Aanbevolen berichten

Omdat mijn vrouw geregeld 's avonds werkt wordt er veel opgenomen, vaak komt ze thuis voordat de opname afgelopen is en dan konden we kijken vanaf het begin terwijl de opname liep.

De laatste paar weken hebben we hier problemen mee, kan dit de nieuwe merlin codering zijn? Afspelen gaat geregeld op zwart (lijkt of de cam zich ophangt- aston met de laatste soft) en we moeten even 'live' beeld krijgen en dan weer terug nnaar de timeshift met de ok knop(gebruik de filer tap) dan speelt ie weer af waar we gebleven waren een minuut of 2 voordat dit zich herhaalt.

Iemand meer over de oorzaak en misschien een oplossing?

 

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de laatste tijd ook veel dat de CAM hangt. Met timeshift of het na het stoppen van een opname. Ik denk dat er nog misschien wat valt te verbeteren met de volgorde van opstarten van de taps. Echter nog tijd en zin gehad om dit uit te proberen.

Even de CAM eruitdrukken en er weer in klikken doet het ook.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herken het probleem. Heb daarnaast dat de tf gewoon hangt. Doet dan niets meer. Enige dat mogelijk is is de tf uitzetten. Zie daarna de melding dat de mappen hersteld moeten worden.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echte vastlopers heb ik zelden.

Over de HD: Ik heb onlangs een nieuwe erin gezet. Het zou natuurlijk kunnen maar het lijkt mij sterk. De symptomen zijn dan meestal iets anders.

Kunnen jullie ook eens aangeven welke TAP's jullie gebruiken?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...