Ga naar inhoud


iemand die een schotel voor mij wil uitrichten.


patyv

Aanbevolen berichten

Ik heb het probleem dat ik met mijn draaibare set niet alles goed uitgericht krijg.

 

Wel goed beeld op astra19,2 houdt in dat ik op de HB een minder signaal heb.

 

goed beeld op HB en andere houdt in dat ik slecht beeld heb op de astra 19,2.

 

Zelf krijg ik het niet beter. Is er iemand die dit voor me kan doen? Ik heb er zelf niet de spullen voor. Schotel is makkelijk te bereiken op een carport.

Beloning een lekkere verse appeltaart en onnoemelijk veel dank.

 

Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik hoor het anders wel.

 

Omgeving Lelystad.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het aller aller eerste wat je nu zelf helemaal kunt controleren is of je muurbeugel loodrecht hangt (indien je hem aan een muur hangen hebt).

 

Indien dit niet zo is blijven aanpassen totdat je mast loodrecht hangt. Dit kan niet genoeg benadrukt worden!!!

 

Nadien kun je pas beginnen met het goed uitrichten van de rest van de opstelling.

 

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patrick ik las in een eerder topic een bericht van je dat je het voor elkaar had.

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Board=24&Number=1543865&Searchpage=8&Main=246695&Words=%2Buitrichten%2Bdraaibare%2Bschotel&topic=0&Search=true#Post1543865

 

Als je het nu weer zo doet is het toch goed en kan je het toch zelf?

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi in een eerder topic had ik inderdaad problemen. Deze heb ik met behulp van een aantal mensen hier op kunnen lossen. Alleen is het nu zo dat ik weinig slecht weer reserve heb. Van de zomer was absoluut geen probleem. Ik heb 2 schotels aan een mast hangen. Onder de draaibare 80cm schotel en daarboven de 60cm vaste schotel. Zoals bijvoorbeeld vanochtend had ik beneden geen beeld (veel sneeuw op de schotel 80cm), maar boven wel (ook veel sneeuw op de 60 cm schotel). Hieruit concludeer ik dat de 80 cm niet zo goed is uitgericht als de 60 cm.

De 60 cm is door de dealer met behulp van een satfinder uitgericht, de 80 cm door mij met behulp van de laptop waarmee ik draadloos inlog op de dreambox. Hierdoor kan ik hem niet nauwkeurig uitrichten, en daarbij komt dat mijn kennis hierover nog niet al te groot is. Vandaar dat ik iemand in de buurt van lelystad zoek die wel een satfinder heeft en mij hierbij wil helpen. Uiteraard kan ik ook de dealer vragen en die komt ook wel, maar ik wil graag zelf de problemen kunnen oplossen. Bij het oplossen van de problemen heb in eerste instantie hulp nodig, die ik dus hier vraag. Op dit moment heb ik gewoon beeld en kan dus gewoon kijken, maar bij slecht weer is dat anders. Ook ben ik nog op zoek naar een tweedehands 1.2 schotel, die ik zelf wil afstellen. Dus vandaar mijn vraag of er iemand mij hierbij wil helpen, dus echt fysiek hier bij mij aanwezig wil zijn.

Ik hoop dat het lukt, en anders maar weer gewoon de dealer bellen.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolverine
dus nog eens : staat je mast waterpas?


Ja, want anders had ik op de andere schotel die aan dezelfde mast zit ook problemen moeten hebben of heb ik het soms helemaal mis.

db 7020s Gemini 4.3/ echostar 890DB-2ci/ premiumX 7100 PGU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patyv
Origineel bericht van: wolverine
dus nog eens : staat je mast waterpas?


Ja, want anders had ik op de andere schotel die aan dezelfde mast zit ook problemen moeten hebben of heb ik het soms helemaal mis.

----------------------------------------------------------
Heb je i.d. mis. Bij 'n vaste schotel is het minder belangrijk dat hij waterpas hangt.
gr. Wiel.

Door kennis delen, wordt men wijzer.

 

Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot.

Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm

Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat staat los van elkaar. Een mast, waarop een vaste schotel hangt, hoeft niet persé waterpas te hangen. Maar met een rotor is dat een vereiste.

Daarnaast moet de rotor op een goede latitude staan. Dit is afhankelijk van je woonplaats en zal zo'n 52 a 53 graden moeten zijn. Schotel, die op rotor is gemonteerd moet loodrecht op de rotor zijn gemonteerd en onder een hoek van ca 22 a 23 graden.

dan is het een kwestie van uitrichten, waarbij de sirius het uitgangspunt is.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...