Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tijdens een bezoek aan een software site werd ik agressief benaderd om een online scan te doen.Annuleren en weigeren had geen zin, voor ik het wist begon de scan. Na enige tientallen seconden bleken er 547 trojans en andere ellende op mijn pc te zitten.En dat terwijl ik vrijwel dagelijks verschillende controle- en schoonmaakprogs gebruik,waaronder Nod32 e.d.

Geschrokken hierdoor heb ik het prog laten installeren en daarna nogmaals de scan gedaan. Deze scan leverde nog maar 38 vuiltjes op.Al een flinke reductie zonder dat er iets gebeurd was.Verwijderen van deze zaken leverde alleen het "verzoek"op om 59 dollars te lammeren, waar ik geen zin in had. Voor alle zekerheid maar een grondige scan door Nod32 laten doen.

Resultaat: geen enkel probleem.

Toen begon de ellende. Het prog ( Winweb Security) was nergens te vinden. Your Uninstaller zag het ook niet en The Ultimate Troubleshooter vond het een verdachte zaak en adviseerde er zo snel mogelijk van af te komen (get rid off)

Teneinde raad snel een backup teruggezet en probleem is over.

Tot slot de vraag: heeft iemand andere ervaringen met dit

progje ? Gr. Pestvogel.

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Pestvogel
Na enige tientallen seconden bleken er 547 trojans en andere ellende op mijn pc te zitten.....
Geschrokken hierdoor heb ik het prog laten installeren en daarna nogmaals de scan gedaan. Deze scan leverde nog maar 38 vuiltjes op.
Verwijderen van deze zaken leverde alleen het "verzoek"op om 59 dollars te lammeren, waar ik geen zin in had.

Zie hier de kern van het probleem.

Ik heb nog nooit een virusscanner gezien, die in enige tientallen secondes mijn pc kan scannen.
De truc is, dat dat ding een nepscan doorvoert, om jou ervan te overtuigen dat je die scanner moet installeren.
Die "scanner" zet de nodige troep op je computer, die je er steeds van probeert te overtuigen geld over te maken.

Googel maar eens op "fake scanner", en "winweb security".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bedankt Ceesv,

Ik blijk niet de enige te zijn die er problemen mee had.

Gelukkig maak ik regelmatig een backup van de C partitie (Windows) die ik met een usb stick in anderhalve minuut terug kan zetten.Hierdoor bleven mijn problemen beperkt.Maar dit zijn wel gore praktijken. Gr. Pestvogel.

besmetting.txt

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pestvogel
Tijdens een bezoek aan een software site werd ik agressief benaderd om een online scan te doen.Annuleren en weigeren had geen zin, voor ik het wist begon de scan

Dus dan klik je maar ergus op omdat je geen keuze hebt?? de volgende week het kruisje gebruiken en IE opnieuw starten. Met een beetje ervaring zoek je met processexplorer het subproces op, deze killen en verder browsen :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
. . .de volgende week het kruisje gebruiken en IE opnieuw starten. . . .

Vaak werkt dat niet en is de enige oplossing taakbeheer starten
(control alt delete) daar de IE-taak verwijderen, lukt eigenlijk altijd.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Con

Vaak werkt dat niet en is de enige oplossing taakbeheer starten
(control alt delete) daar de IE-taak verwijderen, lukt eigenlijk altijd.

HG CC

Dat had ik vorige week was ook taakbeheer gedeeltelijk uitgeschakeld alleen de prestaties en netwerk deden het nog gelijk op de reset knop gedrukt om overnieuw op te starten.
Dus ik dacht ook dat IE uitschakelen dat altijd lukte niet dus. laugh
Geplaatst:

Als je 'm zo niet weg kunt klikken.

Wil ALT F4 ook nog wel eens helpen.

Is de sneltoets om de openstaande aplicatie te sluiten.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen