Ga naar inhoud


Wie heeft de DVB-T van de ***censuur****-aanbieding?


Gast wageral

Aanbevolen berichten


Ik heb 'm hier (al zal ie nu wel uitverkocht zijn overal).

 

Er zit een passief sprietje bij als antenne. Hij gebruikt ongeveer 1 watt in standby en 4-5 watt als hij aanstaat (da's behoorlijk zuinig).

 

Er zit een afstandsbediening bij, maar geen batterijen. Je kan dus gelijk een 2 AAA's meenemen als je in de supermarkt bent..

 

Bij het scannen van kanalen overschrijft hij regionalen als je er meerdere kan ontvangen, dus standaard kan je maar 1 regionale zender in je lijst hebben. Je kan echter cheaten: scan eerst de kanalen die je wilt hebben. Ga dan naar Channel Manager > Edit Channel. Selecteer je regionale zender en druk op de rode knop (Add). Nu krijg je een nieuwe zender met de PIDs van je regionale zender. Je kan nu de carrier aanpassen. Helaas heten ze allemaal Digitenne dus je zult moeten gokken. De naam van een extra regionale zender kan je SMS-style intoetsen en dat is een behoorlijk karwei, dus doe dit pas nadat je de juiste carrier hebt gevonden. Het is me op deze manier gelukt om Omroep Brabant en Omroep Zeeland tegelijk in de lijst te zetten.

 

Het lijkt erop dat de draaibare scartplug vrij dodgy is, maargoed, het werkt. Normaal zal die toch niet bewegen.

 

In het menu kan je kiezen uit composiet, RGB en S-video.

 

Op de ontvanger staat een symbool wat aangeeft dat de voedingsstekker de + aan de buitenkant zou hebben en de - binnenin. DIT IS ONJUIST! Zoals vrijwel altijd bij deze pluggen zit de + gewoon binnenin. Mocht je zelf hieraan willen solderen (om een sigarettenaanstekerplug eraan te zetten ofzo), let hier dan op.

 

Verder werkt het ding op zich wel, maar ik heb nog één ding aan te merken. Het moge bekend zijn dat ik last heb van vonkbruggen. Die zijn altijd irritant, en geen enkele ontvanger is er immuun voor. Maar deze Zolid lijkt er extra veel last van te hebben, en met regelmaat zie ik voor mijn gevoel flinke onderbrekingen, groter dan op andere ontvangers. Dit is dus een punt om op te letten.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn exemplaar teruggebracht en omgeruild voor een ander exemplaar. Wat wil namelijk het geval: de knop rechtsboven (DVT/VCR)werk niet. Bovendien blijft het 9v signaal aanwezig ook als je het apparaat uitzet. Ook als je de ontvanger met de rode knop uitzet bijft het extere kanaal actief. Normaliter zou dan het gewone beeld weer op je tv moeten verschijnen. Dat kan nu echter alleen als je de voeding uit het stopcontact trekt. Ik heb het op 3 verschiullende tv's ge[robeerd maar het resultaat bleef hetzelfde. Ook het tweede exemplaar werkte niet goed dus heb ik 'm maar teruggebracht naar die censuursupermarkt uit Duitsland.

Jammer, op zich leek het me een leuk dingetje en de ontvangst was goed.

 

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon zelf in Heerlen en ontving behalve de NL-zenders ook de Belgen (Eén, Ketnet/canvas, Ketnet+/Canvas+), de Franstalige Belgen (La une, la deux en la trois)en een hele zwik Duitsers.

Dus al naar gelang waar je woont in Limburg kan het zeker lukken.

 

Ook ik had trouwens batterijen in de verpakking. Maar zoals geschreven de ontvanger weer teruggebracht omdat ie niet uit te krijgen was (behalve natuurlijk door de stekker eruit te halen).

 

Hoe werkt ie bij jouw? En doet de rechter bovenknop op je AB het wel?

 

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die knop heeft dezelfde funktie al bij een sat-ontvager: schakelen tussen de TV en de ontvanger. Staat ook in het boekje dat er bij mij wel bij zat. Als je jouw ontvanger uitzet komt dan op de Tv weer het gewone beeld of blijft ie op het AV-kanaal staan? Dat laatste hoort toch niet? Als je een DVD speler, een satontvanger of eender wat uitschakelt hoort de TV toch weer op een normaal kanaal te gaan staan.

Probleem is volgens mij dat het 9V-signaal altijd aan blijft staan en dat hoort niet.

 

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wageral
Die knop heeft dezelfde funktie al bij een sat-ontvager: schakelen tussen de TV en de ontvanger.

Dat hangt van je TV af lijkt me.
Citaat:
Als je jouw ontvanger uitzet komt dan op de Tv weer het gewone beeld of blijft ie op het AV-kanaal staan?

Ik heb hem op dit moment via een female-female SCART blokje en een SCART>composiet/S-video+audio blokje aangesloten op m'n Dell 2405FPW. Dus die gaat sowieso niet terug naar "gewoon beeld" want die heeft geen analoge tuner.

Ik weet wel dat als ik hier een ontvanger van Vantage aan een Sharp LCD TV uitzet dat je een blauw beeld krijgt en de TV na een paar minuten in standby gaat. Niet terug naar analoge TV.
Citaat:
Dat laatste hoort toch niet? Als je een DVD speler, een satontvanger of eender wat uitschakelt hoort de TV toch weer op een normaal kanaal te gaan staan.

Heb ik nooit gezien. Lijkt me afhankelijk van je TV.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ontvang eigenlijk niks. Ned 1,2,3 en L1 komen wel binnen. Maar het signaal is te zwak. België wordt verdrongen door de Ned. zenders. Met een buitenantenne zal het resultaat denk ik goed zijn.

Ik denk dat je het hele zaakje kunt kwalificeren onder het predicaat niet goed genoeg. Om het een beetje netjes te houden.

Dus ik zie er vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ W3ird_N3ird:

 

Volgens mij leg ik het niet goed uit. Ik bedoel het volgende:

Stel je kijkt gewoon TV. Op een gegeven moment schakel je een DVD of ander extern apparaat in. Dat apparaat stuurt op pin 8 een spanning mee zodat de tv weet dat ie op een extern kanaal moet springen. Het beeld van de DVD springt nu dus zonder dat je iets om hoeft te schakelen op de betreffende externe ingang.

 

Op het moment dat dat externe apparaat weer wordt uitgeschakeld gaat de TV weer verder op de zender (of ander extern apparaat)waar ie eerst op stond.

 

Welnu, die Zolid stuurt constant dat signaal op pin 8 mee. Zodra je 'm in de scart stopt schakelt de TV over op die scartbus. Dus werkt ook die andere knop niet meer waardoor je zou moeten kunnen schakelen tussen tv en scart-ontvanger.

 

Dat is dus gewoon een fabricagefout en verklaart de lage prijs van het ding lijkt me. Ik heb er 3 geprobeerd en alle drie hadden ze hetzelfde euvel. Voor alle duidelijkheid: ik heb 'm op 2 verschillende TV's, één satontvanger en één DVD-speler aangesloten en telkens hetzelfde euvel, dus daar ligt het probleem in ieder geval niet.

 

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd?

 

Ger

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...