Gast wageral Geplaatst: 28 november 2008 Geplaatst: 28 november 2008 Tuurlijk, dat begrijp ik. Maar waar het mij om gaat: Er hoort gewoon geen spanning op pin 8 van een uitgeschakeld apparaat te staan. Dat is toch ook niet de opzet van die schakeling? Ger
W3ird_N3rd Geplaatst: 29 november 2008 Geplaatst: 29 november 2008 Ik heb de ontvanger achterin een CRT TV gestopt. Het valt inderdaad op dat zelfs als de ontvanger in standby staat de TV vanzelf naar SCART gaat bij inschakelen. Mij persoonlijk maakt dat niet zoveel uit, wat moet je met analoge TV. Wel irritant is dit: de CRT TV kan 16:9 weergeven. Het is fysiek een 4:3 model maar hij kan het beeld samendrukken als SCART dat wil, zo kan je de resolutie behouden. De Zolid heeft 3 instellingen: 4:3 letterbox, 4:3 pan&scan en 16:9. Bij 4:3 LB/PS geeft de Zolid de TV een seintje dat ie naar 16:9 moet schakelen. Gevolg: zwarte balken van de Zolid èn zwarte balken van de TV en hele dikke vette mensen op TV. Bij 16:9 zou het goed gaan denk je dan.. Helaas. Bij 16:9 geeft de Zolid het breedbeeldsignaal niet meer af, en krijg je hele lange mensen. Uiteindelijk de TV maar permanent op 4:3 geforceerd zodat ik de Zolid op 4:3 letterbox kon zetten zonder dat de TV in breedbeeldmodus zou gaan. Nu klopt het aspect ratio. Meer dan 2 regionalen krijg ik er trouwens niet in. Ik wou TV Rijnmond er ook nog bijproppen maar dan raakte ik Omroep Zeeland of Brabant weer kwijt. Welke debiel heeft ooit bedacht dat je identieke zenders zou kunnen herkennen aan dezelfde PIDs? En waarom geeft KPN de regionalen eigenlijk niet overal andere PIDs? Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast wageral Geplaatst: 29 november 2008 Geplaatst: 29 november 2008 Dat met de beeldverhouding was me inderdaad ook al opgevallen. De ontvangst viel hier in de grensstreek wel mee trouwens, hij vond 46 zenders (al dan niet gecodeerd). En wat dacht je van het Nederlandse menu? De taal wordt "Holands" en je komt in het "programeher"-menu........ Ik had het menu al meteen overgeschakeld op "English". Tja, het is een goedkoop dingetje maar daar heb je het ook mee gehad. Die van mij ligt weer (met batterijen en boekje) bij de Al** Ger
W3ird_N3rd Geplaatst: 29 november 2008 Geplaatst: 29 november 2008 Dat Nederduits of wat het ook is kon ik ook niet vrolijk van worden nee, die van mij stond ook heel snel op Engels. Hij volstaat hier voor wat ie moet doen maar er zitten idd een hoop wazigheden in. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Dicky Geplaatst: 18 januari 2009 Geplaatst: 18 januari 2009 Zojuist heb ik de zolid scart dvb-t gekocht. was nu in de uitverkoop voor 15 euro. Ik heb een paar nuttige dingen ontdekt: - Als je terug wilt schakelen naar analoge signaal op je TV moet je het blauwe knopje rechts onder de ok toets gebruiken. - EPG kun je extra info opvragen met de gele toets. druk op EPG, ga naar het programma waar je info over wilt en druk op de gele toets. - Met de groene en rode toets kun je schakelen tussen wekelijkse EPG en dagelijkse EPG (werkt heel mooi) je kunt dan door de hele week heen bladeren. Ik woon in Alkmaar en heb nederland 1, nederland 2, nederland 3 en tv noord holland. Ook radio 1 t/m radio 6 de concertzender en Fun-X. De gecodeerde kanalen kun je mooi wegprogrammeren. Er zitten ook nog 3 spelletjes op. Weet iemand hoe je in tetris de blokjes kan draaien? want dat lukt mij nog niet. Al met al ben ik er zeer tevreden over.
schimpie Geplaatst: 20 januari 2009 Geplaatst: 20 januari 2009 Bedankt voor de tips. Hier ook in de aanbieding. Hij doet wat we willen, we kunnen nu ook TV Utrecht ontvangen. Hier trouwens ook gewoon handmatig Gelderland toegevoegd, geen enkel probleem. Gewoon lollig om erbij te hebben, voor zo weinig geld kun je geen hoogstaande ontvanger verwachten. ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
schimpie Geplaatst: 21 januari 2009 Geplaatst: 21 januari 2009 Er zit inderdaad een foutje is de stuurstroom, hier nog een tip om het op te lossen: De ontvanger aansluiten op de 2e scart van de DVDrecorder of videorecorder (die veel toch nog wel hebben staan). Als de videorecorder uit staat geeft deze keurig het signaal door via de 1e scart en schakelt alles prima. Zo gauw je de recorder aanzet gaat deze toch voor en kun je gelijk ook opnemen van de DVB-T terwijl je op de TV naar de DVB-S kijkt. ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
Gast wageral Geplaatst: 1 maart 2009 Geplaatst: 1 maart 2009 Inmiddels heb ik de Zolid DVB-T al een tijdje in huis. Het valt me hier lezende op dat het meer mogelijkheden heeft dan in de handleiding worden genoemd (zoals die blauwe knop om terug te schakelen naar de TV). Maar één belangrijke functie heb ik nog niet gevonden: Hoe pas ik de volgorde van m'n zenderlijst aan? Je kunt kiezen uit 3 criteria: op land/regio, op FTA en dan van A-Z of van Z-A. Maar, stel ik wil achtereenvolgens Ned 1, 2, en 3 en vervolgens Limburg-Live (L1)op 4, hoe doe ik dat? Ger
Gast Dicky Geplaatst: 7 april 2009 Geplaatst: 7 april 2009 Kanalen verwijderen waardoor je alleen FTA (Free to Air) kanalen overhoud doe je door de volgende keuzes te maken. Menu Digitale TV Kanaal beheren Kanalen organisator Pijltje naar benden tot je bij het kanaal bent wat je wilt verwijderen. Druk op de groene knop Pijltje naar beneden Weer groene knop (tot je alle kanalen heb aangevinkt welke je wil wissen). druk 4x op exit en de kanalen zijn gewist. Wanneer je in hetzelfde menu op de tv/radio knop drukt kun je hetzelfde doen met de radio kanalen. En zo heb je netjes alle vrij kanalen op een rijtje. Succes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen