sjampie Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Mijn SkyStar 2tv sateliet kaart loopt na zo'n 2 minuten vast. Schokkend beeld en geluid. Kan dat liggen aan de nividia kaart (geoforce 6 series N6200A-256DZ) deze zit er pas in omdat ik dacht dat die oude video kaart stuk was. Skystar2 heeft ooit goed gwerkt op deze computer. Wie helpt mij? Ik kom er zelf niet uit. Alvast bedankt. Henk sjampie
Albert_H Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Geef even wat meer info over je systeem. Welke Skystar 2 kaart ? Welke DVB software gebruik je? In wat voor systeem draait het? Welk operating systeem? Heb je het probleem op alle kanalen, of alleen op gecodeerde? DVB PCI kaarten kunnen erg nukkig zijn. Het is vaak een heel gezoek en getest om de juiste software, de juiste codecs en de juiste drivers te vinden. Geef eerst wat meer info zodat wij mee kunnen denken. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
sjampie Geplaatst: 29 november 2008 Auteur Geplaatst: 29 november 2008 Het gaat om Technisat kaarten nl; Skystar2tv en Skystar HD2 en de daarbij behorende software dvbvieuwer Zonder softcam of iets dergelijks dus alles origineel inclusief de bijbehorende software (ook progdvb werkt niet goed) De Skystar2tv kaart heeft jaren lang goed gewerkt op mijn computers. Ik heb die kaarten nooit tegelijk in mijn computer. Dus als er één van die 2 werkt ben ik tevreden. In eens had ik problemen welke ik probeerde op te lossen met een andere video kaart nvidia geforce N6200A-256DZ (256MB GDDR2 64-bit). En later heb ik mijn computergeheugen uitgebreid tot 1Mb. Het is allemaal geplaatst in een ***geen-reclame*** Medion 8080 computer uit 2003, waarin dus nu een andere video kaart zit.Toch kan het niet aan de video kaart liggen, omdat die beter is dan die er in zat (was stuk). In hardware lijst van mijn computer worden geen fouten aangegeven. Dus alles lijkt goed te zijn geinstaleerd. Op mijn computer werkt alles verder probleemloos,ook het standaard geinstalleerde analoge tv kaartje. Wat doe ik fout? sjampie
Niels Wagenaar Geplaatst: 29 november 2008 Geplaatst: 29 november 2008 Misschien als je nou precies kan aangeven wat er nu precies verkeerd gaat. Want je melding is behoorlijk generiek en onze glazen bollen hebben wij verkregen in de uitverkoop, dus die is beperkt in dat soort informatie Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Albert_H Geplaatst: 30 november 2008 Geplaatst: 30 november 2008 Ik begrijp uit je verhaal dat de Skystar2TV kaart eerst wel goed werkt, maar na enkele minuten problemen gaat geven. De kaart lijkt dus goed geïnstalleerd omdat je eerst wel beeld hebt. Is het probleem opgetreden nadat je de video kaart in je systeem vervangen hebt, of heb je de video kaart vervangen omdat je die problemen had ? Als ik het goed heb is de Skystar2TV kaart een Skystar2 V 2.3. Deze kaart staat bekend om zijn thermische problemen. Wordt hij niet te warm in je systeem? Op het net zijn voorbeelden te vinden van mensen die er zelf ventilatoren op gebouwd hebben omdat de kaart er steeds na een poosje mee ophield. Ik heb zelf die kaart ook een jaartje gebruikt maar daar geen problemen mee gehad. Kan het zijn dat met het vervangen van de video kaart ook de koeling in je PC kast veranderd is? Had de vorige video kaart actieve koeling en de nieuwe niet of de ventilatoren anders geplaatst? Wordt de Skystar2tv nu afgeschermd voor de luchtcirculatie in je systeem door de nieuwe video kaart? In het begin waren er heel veel klachten over de Medion 8080 en het gebruik van andere kaarten dan de originele waarmee het systeem geleverd was. Als het geen thermisch probleem is lijkt het er op dat het een DirectX / codec probleem is, omdat je wel beeld hebt ziet het er naar uit dat het eerste deel van de kaart, de tuner en de LNB koppeling wel goed werkt. Het tweede deel, de overdracht van het gedecodeerde signaal naar de video kaart lijkt problemen te hebben. Laat het taakbeheer, ctrl-als-del, eens meelopen op prestaties en kijk eens of de cpu belasting niet naar 100% loopt als het probleem optreed of dat er steeds meer geheugen in beslag genomen wordt door de DVB applicatie. Probeer verder de vragen uit mijn vorige post te beantwoorden voor zover ze nog niet beantwoord zijn. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen