Thomas2000 Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Ik heb hier van een kennis een laptop die van het ene op het andere moment strepen en blokken op het scherm geeft. Bij het duwen op de behuizing veranderd het wat maar er komt geen normaal beeld. Volgens hem had de laptop eerder last van 'hangers' waarbij het beeld niet meer bewoog. Door een tik op de laptop te geven ging het weer over. Of dat er wat mee te maken had weet ik niet. Een extern scherm geeft hetzelfde beeld dus scherm vd laptop is nog ok. In de bijlage wat foto's vant scherm. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Puch Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Origineel bericht van: Thomas2000 Door een tik op de laptop te geven ging het weer over. Of dat er wat mee te maken had weet ik niet. Een goeie tik verkopen lost idd de meeste problemen op of de videokaart zit los, of hij is de geest aan het geven. Open schroeven en kijken is de boodschap iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Thomas2000 Geplaatst: 26 november 2008 Auteur Geplaatst: 26 november 2008 Dank voor je antwoord. Ik ben bang dat de videokaart onboard is en ik er niet al te veel aan kan doen. Later vandaag zal ik de laptop eens verder open schroeven. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Han Peekel Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 Ik had hier net zoiets vorige week kaart ging strepen trekken, freezen en blokken geven. Is toen even later geheel overleden ,oververhitting was hier de oorzaak. Han
+avatar+ Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 de verbinding tussen het moederboed en het beeldscherm is met een brede connector op het moederbord. en die kan wel eens wat los zitten. bij mijn laptop was het gedeelte boven het toetsenbord losschroefbaar. nadat je die opgeklapt had kon je het toetsenbord losnemen en was de bovenkant van het moederbord zichtbaar en ook de uitgang van de video kaart. bij mij was dus de videokaart wel overleden.....
Thomas2000 Geplaatst: 27 november 2008 Auteur Geplaatst: 27 november 2008 Alles gecheckt en is in orde. Beeld word niet beter en aangezien de videokaart gesoldeerd zit, en na het vervangen ervan misschien nog steeds last heeft van hangers, zal het een nieuwe laptop worden. Ik heb ook al afdrukken van toetsen in het scherm zien zitten, dus het was wel iets meer dan een paar tikken denk ik . Iedereen bedankt! Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen