Gast Geplaatst: 25 februari 2002 Geplaatst: 25 februari 2002 Zonder om iets af te willen doen aan wat anderen hierover geschreven hebben wil ik toch even opschrijven hoe ik dit gedaan heb. Misschien kan iemand er zijn voordeel mee doen. a) 18 inch Jaeger actuator (36V motor) 120 cm Channelmaster schotel met gewone boeren-LNB 1)Bij het in elkaar zetten de arm van de actuator op de juiste afstand van het gat zetten. Bij mij was dat 220 mm. met de arm helemaal ingedraaid. 2) Als je een tegelvoet gebruikt, neem er dan een waar je het mastje bevestigt met 3 moeren per gat, zodat je op die manier het mastje absoluut verticaal kan zetten, hoe nauwkeuriger, hoe beter. 3) Het hele spul op de mast zetten, halfvast zodat je met de hand kunt draaien. Motorsturing verbinden en de schotel precies in het midden zetten. Bovenste stelplaat dus hozizontaal. 4) Bovenste stelschroef (korte) precies instellen op 52 graden. In het zuiden op 51. 5) Onderste stel schroef los op ong. 55 graden. 6) Hele spul op het mastje draaien totdat je Sirius op 4.8 Oost kan ontvangen. Als dat niet goed gaat dan de onderste stelschroef bijstellen tot dat het lukt. 7) Bovenste stelschroef in positie laten!! 8) Met onderste stelschroef afstemmen op maximum signaal en alles vastzetten. 9) Als het goed is zit je schotel in de baan (bij mij van 48 Oost tot 34 West, verder heb ik geen uitzicht). 10) Desnoods nog een minieme aanpassing van een signaal op een zwakke satelliet zoals b.v. Amos dmv de onderste stelschroef. Geloof niet dat ik iets vergeten ben. Suk6 ermee Gr. Opa
Gast Geplaatst: 25 februari 2002 Geplaatst: 25 februari 2002 he opa waar zouden we zijn zonder de oudjes prima gedaan gr marcel
Aanbevolen berichten