Ga naar inhoud


MM9500 spontaan uit.


lennie

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste tijd last van het volgende probleem met mijn Nokia MM 9500.

Als je zapt zijn er bepaalde stations waarbij de tuner spontaan uitgaat en opnieuw start, waarna hij op NED1 staat (nummer 1 in de lijst). Er zijn een tiental stations waarbij dat gebeurt, en ik zie geen samenhang.

Het gebeurt ook op radiostations.

Ik heb twee MM's; een voor een extra TV op een slaapkamer, en een voor radio in de eetkamer. Het gebeurt op beide!

Software is FTA2,4 en ik gebruik één Irdeto-2 CanDig-kaart voor beide tuners.

Waar kan dit aan liggen?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmm. Ik herken het. Dit was ook bij de BBC's toen die in het begin op de satelliet kwamen. Volgens mij was in die tijd ook een zender op 37,5 west waar de Nokia bij over de nek ging. Heeft volgens mij te maken met de uitzendnorm. Maar zoals hier ook al geschreven is dat met een DVB2000 versie verleden tijd.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb het een tijdje laten rusten, want aan beide antwoorden heb ik helaas niet veel (no offence).

Ik wil in principe gewoon FTA2,4 erop houden. Heb intussen in het installatiemenu wel de originele instellingen teruggezet, die weer aangepast (taal etc.) en de lege kanalenlijst weer helemaal ingetuned. Probleem nog steeds hetzelfde; van een aantal frequenties vallen alle kanalen weg, d.w.z. de tuner stopt en restart in het laatste goed ontvangen kanaal.

Is er geen enkele manier om daarvan af te komen met de hardware en het bootsysteem van mijn MM9500?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de enige manier om er vanaf te komen en fta te blijven

gebruiken is die bepaalde kanalen uit de lijst verwijderen

ligt puur aan de uitzendnorm cq codering van desbetrefende kanalen

die sturen iets mee waarvan de nokia over zijn nek gaat

met fta software

waarom nog fta gebruiken?? wat voor nut heeft dat ?

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die stations eruit gooien is geen optie; als ik er nooit naar zou willen kijken was er sowieso geen probleem.

Het betreft o.a. de stations op 11.837 en 12.422, zenders van ARD Digital, normale FTA-zenders zonder coderingen.

Ik ben geen hobbyist die allerlei extra mogelijkheden uit de tuners wil halen en er voortdurend mee experimenteren; gewoon ongecompliceerd TV-kijken. Wil die tuners ook niet steeds heen en weer slepen naar mijn PC om er wat aan te veranderen.

Zou het opnieuw booten van FTA kunnen helpen?

Ik meen te herinneren dat de software om DVB2000 te booten alleen op Win98 werkte; een PC waar dát op staat heb ik ook nog ergens al jarenlang liggen; ik vernieuw mijn PC's steeds en heb juist onlangs weer een supersetje in elkaar gezet waarop bootsoftware wel niet zal werken.

Wat kan ik het beste doen?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

persoonlijk zou ik er een dvb 2000 versie inzetten

heb je ook gelijk meer kanalen opslag

maar heb voor je eens in de oude doos gezocht en vondt nog

dreamware 5.1 nl en bakker 3.1

de laatste bakker dus was in zijn tijd best een aardige soft

maar nu ook weer allang achter haald

 

gr metropar

drea51nl.zip

bw31.zip

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie

Ik ben geen hobbyist die allerlei extra mogelijkheden uit de tuners wil halen en er voortdurend mee experimenteren; gewoon ongecompliceerd TV-kijken. Wil die tuners ook niet steeds heen en weer slepen naar mijn PC om er wat aan te veranderen.

Wat kan ik het beste doen?


waarschijnlijk word je afgeschrikt door het topic Wanissa / solosammy en DVBK , maar als je er b.v. gewoon NoOneManIt 1.2 op zet (zit er bij mij al ± 5 jaar op) heb je een probleemloze snelle zapmachine die gewoon de irdetokaart updates netjes ophaald .
Eenmaal een zenderlijst er in gezet , is deze eenvoudig met de AB te organiseren voor nieuwe kanalen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen die derde MM tevoorschijn gehaald en daar zat inderdaad DVB2000 v2.00.0beta8 op.

Was ingetuned voor Hotbird, maar heb op 19,2 opnieuw ingetuned.

 

Bestaat er een manual voor dat DVB2000? Want ik zie nergens hoe je de kanalenlijst en favorietenljst kan reorganiseren.

Die veranderde AB-functies zijn ook nogal verwarrend en de menustructuur is niet erg handig. FTA had in ieder geval een snellere zaplijst: OK indrukken, (snel)scrollen en OK indrukken.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het nog een keer.

Is er een manual voor DVB 2000?

Beheren/bewerken van TV-, radio-, en favoritenlijst, hoe gaat dat? Is er geen radio-favorietenlijst mogelijk?

Toetesen van AB werken anders. Toets "Exit" geeft een dom stuiterende globe; big deal, wat moet ik daarmee?

Wie kan me helpen?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lennie , al eens "manual DVB 2000" bij goegel ingetikt ?

Die ballengrap zit er bij NoOneManIt niet in , maar daar heb je weer geen favorieten lijst .

Zenders verplaatsen ( bij NoOneManIt) doe je door de lijst op te roepen met de dubb. pijltoets , de blauwe balk op de gewenste zender zetten en dan te selekterem met toets "A" (waarschijnlijk bij jou de gele menu toets , direkt onder de 0 )Doordat er AB's zijn voor CanDig en Premiere , zijn er verschillen .

Nu staat er een * tussen het zender nr en de naam .

Met de op / neer toetsen kun je de geselekteerde zender verplaatsen . Eenmaal op de gewenste plaats druk je op OK en daarna op TV

 

Zo'n DVB2000 heb ik er ooit maar even op gehad , zappen daarmee ging me veel te langzaam , dus hoe dat met de Fav. gaat kan ik je niet vertellen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een nederlandse handleiding maar die bestaat alleen in boekvorm. De engelstalige versie bestaat wel in PDF.

mvg

willy

TF7710HDPVR(HD Western digital Sata II 16MB 500GB)- Aston modue 2.26 met TVV - Astra 1/2/3/hotbird/eurobird 1/eurobird 9A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een beetje hobbyën met SAT-tuners vind ik prima, maar zoveel tijd steken in sterk verouderde apparatuur die dan alsnog gebruiksonvriendelijk en met allerlei handycaps werkt (vooral voor huisgenoten) heb ik geen zin in.

Heb (naast mijn Topfield PVR) twee moderne CI-tuners gekocht en mijn Irdeto-card intussen omgeruild voor een SECA2. Dat nieuwe spul is in alle opzichten beter en sneller dan die ouwe troep, die de prullenbak in kan. Sorry, maar ik heb nog vele andere hobby's waar ik mijn tijd liever in steek.

Allen bedankt.

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
Dat nieuwe spul is in alle opzichten beter en sneller dan die ouwe troep,

Er zijn maar weinig sat ontvangers die een mooier beeld geven dan deze Nokia , en ja , als je persé aan die trage FTA 2.4 wilt vasthouden , dan is een andere ontvanger sneller .
Hier gaat ie voorlopig nog niet weg .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou Trust,

 

Wat betreft de beeldkwaliteit ga ik helemaal met je mee!!

Er zijn nagenoeg geen ontvangers buiten HD om, die met zo`n beeldje werken.

En zelfs seca werkt prima, alleen of de nieuwe kaart ook aan de gang te krijgen is.......

 

Voor de liefhebbers.......

Ik heb nog wel wat MM 9500 in de kast staan

 

Gr.

 

Keith Black

Run with the Big Boys, or stay in the porch!!

 

Echo3000IPVI, Nokia9500, Skystar2, Max 220, Primefocus 2,4 mtr. Nokia 1,2mtr. Delta Greg.55 cm+HH120, T90 Wave

And a lot of used shit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...