Gast Paullo Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 Ik heb een X-cam module gekocht met als softwareversie 1.083 (versie van ergens in het jaar 2004), als ik deze in het cardslot van de Maxdigital breng, kan ik de menu van de X-cam oproepen, maar bij card settings krijg ik enkel als melding "no smartcard inserted" als ik mijn TVVlaanderen-kaart in de X-cam plaats. Heeft er iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, in het menu staat frc op "on" en emu-keys op "off". Greets
bavo27 Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 Heb je de kaart met de chip naar boven? als je de kaart met de chip naar onderen plaatst krijg je namelijk ook deze melding. Gr. "Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"
Gast Paullo Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 Ja, met de chip naar boven. Greets
Gast aart44 Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 Kun je hem niet upgraden?? Dat is op verschillende manieren mogelijk, in de oude database staat de info. Heb net een oude Xcam van mij geprobeerd die heeft software versie 1320-p dat -p staat ervoor dat je hem in het pcmcia slot van een oudere laptop kunt upgraden. Een tijdje terug heb ik de Xcam ook moeten gebruiken met de Seca problemen van de Maxdigitaal en hij deed het probleemloos.
Gast Paullo Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 Aart, Ik begin zo te denken dat er iets mis is met de transistor van de kaartlezer. Blijkbaar (zo lees ik het toch) zijn er daar soms kortsluitingen opgetreden bij het updaten van de cam, waardoor een transistor stuk gaat die de kaartlezer van stroom voorziet, met als gevolg dat alles werkt, behalve nog de kaartlezer en laat het nu juist die zijn die ik nodig heb. Greets
Rico H Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 Het wil nog wel eens helpen om de smartcard net niet helemaal tot aan het einde te duwen, of iets naar voren te halen als ie helemaal achterin zit. Na zo'n verandering wil het ook wel eens helpen om de ontvanger even uit en weer aan te zetten. Rico Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen