Ga naar inhoud


Signaal versterking


Gast pinobird

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om op zolder een kamer voor de kinderen te maken. Ik wil daar ook televisieontvangst hebben. De kabels liggen er al, maar het signaal is erg slecht. Nu overweeg ik een Hirschmann signaal versterker aan te schaffen. Ik weet alleen niet goed welke ik moet hebben voor mijn opstelling.

Mijn opstelling is als volgt:

 

* Signaal komt binnen in de meterkast

* Sigaal wordt gesplitst voor radio/tv (A) en internet van @Home (B)

* Sigaal A gaat naar huiskamer en wordt vandaar uit doorgetrokken naar boven. Boven is een aftakking naar een andere slaapkamer en naar de zolder

* Signaal B gaat naar de modem in de meterkast en van daaruit rechtstreeks naar de zolder naar de router.

 

Mijn vraag is welke versterker ik het beste kan aanschaffen en waar ik deze het beste kan plaatsen. Voor of na de splitsing in TV/radio en Internet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het in de woonkamer nog prima signaal geeft, zou ik daar de versterker plaatsen, maar dan tussen de leiding die naar boven loopt..zodat de TV in de woonkamer niet te veel van het goede krijgt.

 

Absoluut NIET voor de B aansluiting, anders krijgt de modem te veel signaal.

 

Maar meet ook je kabels eens door

geen sluiting door de zeer dunne afgeschermde buitenmantel draadjes....

Zit er wel een TV verdeler beneden en boven ??

Natuurlijk niet plastic van de bouwmarkt, maar van metaal.

Zit zowel de kern als ook de afscherming aangesloten ?

Female IN en 2 maal male OUT en zeker niet in elkaar draaien

Niet een te dunne kabel ?

Gebruik je niet een verkeerde afsluitdoos

Als je een doos wilt gaan gebruiken, moet het een einddoos zijn

meestal slecht 1 á 2 dB verlies

 

Maar ga je toch een versterker gebruiken, dan een 20 dB Hirschman, maar denk er aan dat er F connectors gebruikt moeten worden.

 

Groeten van Snurker sleep

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan blijft nog openstaan het nu van een signaal versterker, maar daar is op dit forum al zo veel over geschreven dat je daar mee alleen al meerdere dagen zoet kunt zijn om dat allemaal te lezen :-)

 

Hein

 

Die ook een Hirschman versterker meteen achter de TV/Internet splitter. Op de A aansluiting in jou woorden en na die versterker een 8 poorts multitap splitter (allemaal met F-Connectors) voor de verschillende kamers hier in het huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, ik zou eerst maar helemaal niets aanschaffen, en de bekabeling eens goed bekijken. Ik heb ook een tweede tv op zolder (hoogbouw) geinstalleerd, en er is perfect beeld daar.

Goede kabels en de splitter/connectors goed aansluiten (kan ook ruisvorming veroorzaken). Tis maar een tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tipje
Kon ook de sport zenders niet vinden, heb nu een goedkope (19,95) versterker er tussen gezet en voila direct de zenders gevonden.!!!


Een oude video recorder is ook een goedkope versterker! wink

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...