Ga naar inhoud

Koppelen van externe Humax IR-fox C aan Terratec Cinergy CPCI HD

Aanbevolen berichten

Gast The_Wizzard
Geplaatst:

Het volgende,

Heb een tv kaart, Terratec Cinergy CPCI HD, ingebouwd en wil hierop externe DVB-C Tuner Humax IR-Fox C(Ziggo Smartcard) aansluiten om zodoende (digitale) tv te kijken via mijn PC(Vista). Maar nu kan hij de signalen niet pakken van de decoder!

Hoe kan ik dat het beste oplossen zodat ik wel tv kan kijken via mijn pc cq monitor! Kom er niet meer uit..

Groeten

Ruud

Geplaatst:

ik geloof dat je 2 zaken door elkaar haalt.

Die kaart die jij hebt is een DVB-C kaart. Deze kan je gebruiken om Digitale TV signalen te ontvangen en deze digitaal op je PC te krijgen.

De Humax IR-Fox C is een digtile TV STB. Dus een los kastje om digitale televisie op je TV te kijken.

Dus je kan ze los van elkaar gebruiken. Waar je dan natuurlijk wel voor moet zorgen is dat je beide van een goed kabel signaal voorziet. Je kan dit doen door een splitter te plaatsen en dan naar beide apparaten een losse kabel te leggen (het handigste) of gebruik te maken van de TV-Out van een van deze twee en daar de ander op aan te sluiten (niet zo handig)

Nu is er nog een uitdaging die je moet oplossen en dat is: Hoe kijk ik gecodeerde DVB-C zenders?

Om deze vraag te beantwoorden moeten we eerst weten welke kabel provider je hebt. Pas dan kunnen we daar echt wat over zeggen.

Als ik er vanuit ga dat je ziggo hebt dan heb je om op beide apparaten naar digitale TV te kunnen kijken minimaal 2 geldige en geactiveerde smartcards nodig.

Daarnaast heb je om digitaal op je PC te kunnen kijken een CAM en een CI nodig. Of je maakt gebruik van een softcam.

De vraag die daarna komt is: welke software kan ik dan gebruiken? maar daarvoor is het nog te vroeg denk ik

We horen het wel of dit wat meer duidenlijkheid verschaft. Zo niet dan stel ik voor om eerst op dit forum of ene paar andere forums eens te gaan zoeken naar introductie how to's voor Digitale Kabel televisie.

Hein

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen