Poetsdoekje Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 Hallo, Ik heb een Sweex WIRELESS LAN USB 2.0 ADAPTER 300 MBPS 802.11N. Nu was het zo dat ik met Vista hem zo kon installeren. Nu lukt het me niet om met Ubuntu hem zover te krijgen dat ik met Ubuntu ook wireless kan internetten Wie weet raad met de vriendelijke groeten van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Lamko Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 Geef eens de output van lsusb. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Poetsdoekje Geplaatst: 25 november 2008 Auteur Geplaatst: 25 november 2008 Origineel bericht van: Lamko Geef eens de output van lsusb. ik ben nog steeds een ontzettende dummy wat linux betreft, dus wat bedoel je? poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Lamko Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 toepassingen > hulpmiddelen > terminal lsusb intikken Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Poetsdoekje Geplaatst: 26 november 2008 Auteur Geplaatst: 26 november 2008 Origineel bericht van: Lamko Geef eens de output van lsusb. Hier komt ie Is wel een beetje onduidelijk poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Lamko Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 Ik zie je draadloze usbstick er niet bij staan, had je m er wel inzitten toen je de foto maakte ? Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Poetsdoekje Geplaatst: 26 november 2008 Auteur Geplaatst: 26 november 2008 Origineel bericht van: Lamko Ik zie je draadloze usbstick er niet bij staan, had je m er wel inzitten toen je de foto maakte ? Uiteraard !! poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
verkerkbr Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 Beste PD, zou in ieder geval de laatste Linux versie er opzetten. Wireless support is in de nieuwste versies aanzienlijk beter geworden. Atheros en andere draadloze adapters worden nu direct herkend. Zelfs mijn usb Umts modem unit van Huawei (T-online en Vodafone) wordt nu automatisch herkend en geinstalleerd. Verder is het handig om even kijken op welke chipset je adapter is gebaseerd. Kan bijvoorbeeld Ralink zijn. En Ralink fabrikant gaat er prat op Linux zeer goed te ondersteunen. Zo te zien op het eerste lijkt er geen enkel beletsel waarom het niet zou kunnen werken. Werken andere USB apparaten zoals USB sticks wel ? En bij de netwerkinstellingen is de adapter daar niet te zien ? Groet, Bram
Poetsdoekje Geplaatst: 26 november 2008 Auteur Geplaatst: 26 november 2008 Citaat: Werken andere USB apparaten zoals USB sticks wel ? Jawel, Citaat: En bij de netwerkinstellingen is de adapter daar niet te zien ? Neen, Citaat: zou in ieder geval de laatste Linux versie er opzetten Ubuntu 8.10 ?! Staat er op. Ik zal eens bij Ralink kijken poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Poetsdoekje Geplaatst: 27 november 2008 Auteur Geplaatst: 27 november 2008 Je hebt mail. poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Lamko Geplaatst: 27 november 2008 Geplaatst: 27 november 2008 Post anders even je output van dmesg eens. Dan kunnen we kijken welke chipset het is. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Poetsdoekje Geplaatst: 30 november 2008 Auteur Geplaatst: 30 november 2008 @verkerkbr Bedank voor de tip en je antwoorden,die je mij per PM gestuurd hebt, met die link kan ik waarschijnlijk wel wat, alleen heb ik een andere chipset, maar de ingepakte drivers heb ik al van Ralink gedownload, en de link geeft een globale installatie aan. ik ga ermee aan de slag poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen