Jan Ambers Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 Heb al enkele keren een blauw scherm gehad met een kleine pag tekst ( witte tekst op blauwe achtergrond) te veel om te lezen, maar komt erop neer dat een systeemfout ontstaan is... Komputer reboot en dan krijg ik de melding om rapport te versturen, dat het systeem hersteld is van een "ernstige fout" Wat er hersteld is of hoe ersntig of hoe hersteld heb ik het raden naar!!! Weet iemand iets meer? Is er ergens een log te vinden? Wat zou het systeem versturen, zou ik daar wijzer van worden?
paardengek Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 En welke melding is dat ? ( blauw scherm, witte tekst ) Daaruit is te concluderen wat er fout gaat. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
alejandro Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 Aha het welbekende bsod..... screenshot/foto maken.... dan kunnen we lezen wat er fout gaat.. heb je nieuwe hardware/software geinstalleerd? Vastberaden, geen arrogantie!
Jan Ambers Geplaatst: 26 november 2008 Auteur Geplaatst: 26 november 2008 Nieuwe soft, d'r wordt voortdurend geinstalleerd en gewist... Fotovan scherm maken bedoel je? Heb geen dig fotoapp, sorry!
alejandro Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 Je hoeft geen sorry te zeggen hoor!, tis alleen zo dat er veel informatie staat als je het blauwe scherm krijgt, zonder die informatie kom je eigenlijk niet verder.. Vastberaden, geen arrogantie!
Xilence Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 Je kan eens in het systeemlog kijken, maar of je daar wijzer van wordt. Rechtsklik op het icoon 'deze computer' en kies 'beheren' kies hierin aan de linkse kant 'logboeken' daarna rechts 'systeem' Beter is een systeemherstel van wanneer het systeempje nog probleemloos draaide.
rommelaar Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Origineel bericht van: Jan Ambers Heb al enkele keren een blauw scherm gehad met een kleine pag tekst ( witte tekst op blauwe achtergrond) te veel om te lezen, maar komt erop neer dat een systeemfout ontstaan is... Komputer reboot en dan krijg ik de melding om rapport te versturen, dat het systeem hersteld is van een "ernstige fout" Wat er hersteld is of hoe ersntig of hoe hersteld heb ik het raden naar!!! Weet iemand iets meer? Is er ergens een log te vinden? Wat zou het systeem versturen, zou ik daar wijzer van worden? ---------------------------------------------------------------- Jan heb je dit probleem al lange tijd?Zo niet kan je proberen met systeem herstel een tijdje terug te gaan. Wat het screenshot betreft waar hier in dit topic om gevraagd wordt? Ik weet niet of je van het blauwe scherm met de printscreen toets op je toetsenbord een copy kan maken.Als dat lukt kan je hem hier plaatsen.printscreen indrukken en dan naar bv paint plakken.Nogmaals ik weet niet of dit ook met het blauwe scherm werkt. succes Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Tonskidutch Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 jan ambers heeft wel vaker problemen met windows en hardware... zoals zo velen onder de mensen die dat echter niet melden als je een volledige nieuw XP (of ander OS) op de PC hebt geïnstalleerd, kan het zijn dat juist specifieke drivers "nog niet" actueel op je systeem staan en daarmee interrupt en adressen van verscheiden nieuwere hardware (cd dvd wifi nic grafisch kaartje en geluidkaartje etc.) niet coorrect kan worden aangestuurd. als je nagaat wat je op die PC; aan hardware had (goed lopende zonder bsod) dan kun je eigenlijk ook als tussenoplossing die nieuwere hardware even ontkoppelen.... service packs halen en dan niuew aankoppelen. chiao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Jan Ambers Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 Heb format c gedaan en opnieuw winxp-sp2 geinstalleerd, en de OUDE meegeleverde drivers van MB en display card... Nieuwe up to date drivers van MB waren oorzaak van problemen met dvdwriter. De andere waren van updates SP3... Even wachten naar de nieuwe updates...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen