Ga naar inhoud


SYSTEEMFOUT in WinXP en reboot


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Heb al enkele keren een blauw scherm gehad met een kleine pag tekst ( witte tekst op blauwe achtergrond) te veel om te lezen, maar komt erop neer dat een systeemfout ontstaan is...

Komputer reboot en dan krijg ik de melding om rapport te versturen, dat het systeem hersteld is van een "ernstige fout"

 

Wat er hersteld is of hoe ersntig of hoe hersteld heb ik het raden naar!!!

Weet iemand iets meer? Is er ergens een log te vinden?

Wat zou het systeem versturen, zou ik daar wijzer van worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan eens in het systeemlog kijken, maar of je daar wijzer van wordt. confused.gif

 

Rechtsklik op het icoon 'deze computer' en kies 'beheren' kies hierin aan de linkse kant 'logboeken' daarna rechts 'systeem'

Beter is een systeemherstel van wanneer het systeempje nog probleemloos draaide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Jan Ambers
Heb al enkele keren een blauw scherm gehad met een kleine pag tekst ( witte tekst op blauwe achtergrond) te veel om te lezen, maar komt erop neer dat een systeemfout ontstaan is...
Komputer reboot en dan krijg ik de melding om rapport te versturen, dat het systeem hersteld is van een "ernstige fout"

Wat er hersteld is of hoe ersntig of hoe hersteld heb ik het raden naar!!!
Weet iemand iets meer? Is er ergens een log te vinden?
Wat zou het systeem versturen, zou ik daar wijzer van worden?

----------------------------------------------------------------
Jan heb je dit probleem al lange tijd?Zo niet kan je proberen met systeem herstel een tijdje terug te gaan.
Wat het screenshot betreft waar hier in dit topic om gevraagd wordt?
Ik weet niet of je van het blauwe scherm met de printscreen toets op je toetsenbord een copy kan maken.Als dat lukt kan je hem hier plaatsen.printscreen indrukken en dan naar bv paint plakken.Nogmaals ik weet niet of dit ook met het blauwe scherm werkt.
succes

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jan ambers heeft wel vaker problemen met windows en hardware...

zoals zo velen onder de mensen die dat echter niet melden

 

als je een volledige nieuw XP (of ander OS) op de PC hebt geïnstalleerd, kan het zijn dat juist specifieke drivers "nog niet" actueel op je systeem staan en daarmee interrupt en adressen van verscheiden nieuwere hardware (cd dvd wifi nic grafisch kaartje en geluidkaartje etc.) niet coorrect kan worden aangestuurd.

 

als je nagaat wat je op die PC; aan hardware had (goed lopende zonder bsod) dan kun je eigenlijk ook als tussenoplossing die nieuwere hardware even ontkoppelen....

service packs halen en dan niuew aankoppelen.

 

chiao

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...