Ga naar inhoud


België weer op zijn best


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Uit Het Laatste Nieuws

 

Rechter en burgemeester glijden uit bij controle wandelpad

De rechtbank in eerste aanleg van Dendermonde heeft de gemeente Haaltert veroordeeld omdat haar trage wegen slecht onderhouden zijn. Bij een plaatsbezoek schoven zowel de burgemeester als de voorzitter van de rechtbank uit. Die laatste scheurde daarbij zijn ligamenten, meldt TV Oost.

 

Jarenlange klachten

De klacht kwam van Luc Beeckman, een wandelaar uit deelgemeente Kerksken, die had gemerkt dat de doorgang op de voetwegen belemmerd werd door gewassen, putten en plassen. Jarenlange klachten hierover bij de gemeentediensten leverden echter niets op, waarop Beeckman naar de rechter stapte. Een vrederechter wees zijn klacht aanvankelijk af, waarna Beeckman in beroep naar de rechtbank van eerste aanleg in Dendermonde trok. Die vonniste op 23 oktober dat de gemeente Haaltert tegen 23 februari 2009 enkele voetwegen begaanbaar moet maken.

 

Plaatsbezoek

De gemeente Haaltert bleef tijdens alle procedures volhouden dat haar wandelwegen in goede staat waren. Pas bij een plaatsbezoek van de rechtbank kwam daar verandering in. Nadat eerst de burgemeester van Haaltert op het pad uitgleed, schoof ook de voorzitter van de rechtbank onderuit en scheurde daarbij zijn ligamenten. Een moment voor de burgemeester om eindelijk toe te geven dat de wegen er toch niet helemaal bijlagen zoals het hoorde. (belga/sam)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: MacGuinness
Wat is Zuid-Nederlands toch een mooie taal.


Hmm, dan wil ik wel eens horen wat je er niet goed aan vindt.

Zelf heb als Vlaming problemen met de term 'trage wegen' (wat zijn dat in godsnaam?), 'uitschuiven' (uitglijden lijkt me couranter, zoniet juister), 'vonnissen' (misschien lees ik te weinig gerechtelijk nieuws, maar het is een werkwoord dat ik me ongebruikelijk lijkt), 'in goede staat waren' (beetje armzalig taalgebruik, 'verkeerden' lijkt me mooier), 'onderuitschuiven' (moet denk ik 'onderuitgaan' zijn) en 'moment' (laat ons daar maar 'ogenblik' van maken).

Persoonlijk vind ik dat de Vlaamse media, nadat ze vanaf de jaren '70 goed hun best deden om standaardnederlands te gebruiken, de laatste jaren steeds meer afglijden naar een door hen blijkbaar als 'plezant' ervaren taaltje, waarbij geregeld woorden in krantenteksten belanden die ik absoluut niet had willen gebruiken toen ik enkele maanden geleden een stage deed bij een krant...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach vind zelf open deur beter dan open huis om maar iets te noemen of wat dacht je van links afbuigen i.p.v. links afslaan. Leuk in de auto, als een passagier links afslaat smile erg plezante sfeer in de auto zeg.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Poetsdoekje


Citaat:
meldt TV Oost.


Hmmm, wat TV Oost uit Belgie??

Ik dacht dat TV Oost uit Twente kwam, zeker weten als rasechte Tukker

en de groet'n van poetsdeukske


Volgens mij komt TV Oost uit Overijssel en heeft studio's in Hengelo ( ov. ) , Deventer en Zwolle.

Groetkes voan mie.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...