Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Topfield TF4000PVR, Aston Cam 1,05, CanDig SECA2 kaart.

Ik erger me rot aan de maandelijkse wissel van codering bij Kanaal Digitaal. Ik heb nou juíst een PVR gekocht omdat ik geregeld een week van huis ben (werk), en dan een aantal opnamen wil bekijken. Dat moet dan wel vóór het eind van de maand gebeuren anders zijn de opnamen waardeloos. Kom ik rond de maandwissel thuis dan is het sowieso hopeloos. Ik denk dat er veel mensen zijn met dit probleem, maar de meesten weten überhaupt niets van die wissel.

Die truc van opnamen kopieëren vind ik niet alleen truttig, maar werkt ook niet als je de laatste week van een maand afwezig bent. Er schijnt een of andere PVR te zijn waarin je dat kunt programmeren; alleen dáárom die overigens beperkte tuner kopen is al even trutterig.

Als klap op de vuurpijl is het ook nog eens zo dat ik geregeld, als ik een kopie (gedecodeerd dus) heb bekeken, de decodering van gewone programma's weer eens niet werkt, dus online heractiveren etc. Hopeloze, klantonvriendelijke manier van doen van KanDig.

Zijn er tuners danwel CAM's die deze problemen, vooral dat laatste, kunnen omzeilen?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: lennie
Als klap op de vuurpijl is het ook nog eens zo dat ik geregeld, als ik een kopie (gedecodeerd dus) heb bekeken, de decodering van gewone programma's weer eens niet werkt, dus online heractiveren etc.

Dat is nou net de truck. Als je opnames van vorige maand hebt moet je er gewoon één opzetten en zal je vaak na een poosje vanzelf alle opnames van die maand weer kunnen bekijken.

Om de TV op dit moment te zien moet je dan weer een tijdje live TV opzetten.

Dat het onhandig is om steeds je PVR aan te zetten en met zwart beeld te wachten tot je kaartje weer een andere datum heeft begrijp ik, mede daarom neem ik altijd met de PC op die alles gedecodeerd opslaat. wink

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

dat de tf deze makke heeft is NIET de schuld van cd....integendeel, tf zou voor een behoorlijke sw moeten zorgen zodat bij opnemen de codering automatisch eraf gaat.....de truc van kopieren na opname zou in de tf software zelf moeten zitten....

Geplaatst:

Ik heb exact hetzelfde apparaat en dezelfde cam, maar bij mij neemt de tf gedecodeerd op. Voorwaarde is wel dat je niet tegelijk naar andere kanalen zit te kijken, maar ik neem aan dat je dat niet doet als je niet thuis bent. Als de tf normaal uitstaat en alleen timer-opname's maakt zijn deze bij mij altijd gedecodeerd. Ga je dan de opname's bekijken dan trek je even de card uit de cam, gaat bij mij allemaal perfect.

T B
Geplaatst:
Origineel bericht van: TangoBravo

Ik heb exact hetzelfde apparaat en dezelfde cam, maar bij mij neemt de tf gedecodeerd op. Voorwaarde is wel dat je niet tegelijk naar andere kanalen zit te kijken, maar ik neem aan dat je dat niet doet als je niet thuis bent. Als de tf normaal uitstaat en alleen timer-opname's maakt zijn deze bij mij altijd gedecodeerd. Ga je dan de opname's bekijken dan trek je even de card uit de cam, gaat bij mij allemaal perfect.

T B

Geldt trouwens ook voor de pvr 5xxx serie smile. En er zijn taps die als je iets gecodeerd opneemt deze automatische in de nachtelijke uren decoderen. En valt er niets te decoderen gaat de top vanzelf weer uit smile

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

• 3 weken later...
Geplaatst:

Als je opneemt en je bent niet thuis dan is alles ongecodeerd.

En bij het afspelen even de kaart er een stukje uit.

Had je voor laten lichten toen je hem kocht had je het geweten.

Verder is de 4000 een oerdegelijke en betrouwbare ontvanger.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen