Ga naar inhoud

Afstellen LNB's op Univ. Duohouder ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb gisteren net een nieuwe Visiosat 90cm gekocht met 2 ALPS LNB's en een Univ.DUO-houder.

Met deze duohouder kan je zelf de graden instellen. Maar is het een MUST om de hotbird LNB in het midden te plaatsen en de astra rechts scheel te laten kijken, of kan je ook de Astra in het midden zetten en de hotbird daar links van scheel te laten kijken. Vind namelijk het signaal van de Astra belangrijker dan de hotbird.

Moet alleen niet zo zijn dat ik dan bijna geen signaal meer heb..

Graag advies, ook hoe de extra LNB af te stellen met Univ.duohouder..

Geplaatst:

Utilman, ondanks dat ik er niet genoeg vanaf weet probeer ik toch antwoord te geven.

Een MUST is het niet maar daar Hotbird de "zwakkere" satelliet is t.o.v de Astra word het wel aangeraden de Hotbird als centrale lnb en astra "scheel" kijkend rechts (vanachter de schotel gezien naar de satelliet kijkend) te zetten. Heb hier dan wel een monoblock maar op een 65cm schoteltje en zelfs met redelijk slecht weer nog steeds goed beeld (echte donderbuien en dikke hagelstormen is het af en toe wat minden)

Voor 2 losse lnb's zou de scheelkijkende lnb in een hoek van 6 graden op je beugel moeten komen te zitten (Als het goed is heb je een beugel voor die 2 lnb's die beetje als een banaan krom loopt met gradenverdeling erop) Het is en blijft natuurlijk beetje puzzelen en proberen om alles precies juist te krijgen, beste is dacht ik als je de hotbird toch centraal zet en daarmee eerst je schotel goed uitricht op de hotbird, dan de astralnb op die 6 graden ervan en daarmee gaan spelen (hotbird even afgesloten) tot je ook daarop signaal hebt.

Groeten, John.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.