Ga naar inhoud

2 samrtcards of dan verplicht worden om via 1 giro te betalen, mag dat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

LS,

mijn schoonzus heeft een eigen sat ontvanger met een basis pakket van canaaldigitaal, nu is ze verplicht geworden om via de 1e afgesloten ab. desbetreffende giro te betalen ? weet iemand of dit kan en mag of dat de schoonzus een spook verhaal verteld ?

Dreambox 7020 Gemini 4.20

Geplaatst:

ze heeft dus 2 kaarten en 1 abbo en wellicht een 2e kaart voor 1 euro per maand?

dus die 2e kaart is dan gekoppeld aan de eerste!?

de vraag is nogal vaag...

Geplaatst:

Lijkt me volkomen logisch dat je voor de 2e kaart via dezelfde bankrekening betaald. Anders zouden de 2e en 3e kaarten wel heel gemakkelijk aan anderen doorgegeven kunnen worden.

(Maar misschien begrijp ik je vraag niet goed)

Geplaatst:

Idd als je de 2e kaart voor 1 euro erbij wil hebben met het settopbox pakket.

Word deze gekoppeld aan het klantnummer waarop de kaart met het basis pakket( of hoger) staat.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

Hoi,

ik zal het even aanvullen, ik ben de hoofdbewoner van mijn/ons pand. er heeft een ander persoon een eigen kamer, maar wel op hetzelfde adres, ze heeft dus ook een eigen sat ontvanger.

Ze heeft dus ook een eigen smartcard nodig.

omdat ze op mijn adres woont wil canaldigitaal ook alleen maar afrekenen via mijn rekening. Ik word dus verplicht te betalen voor iemand die toevallig op hetzelfde adres woon en omdat ik als 1e een abbo heb bij canaldigitaal.

Dreambox 7020 Gemini 4.20

Geplaatst:

Gezien vanuit het standpunt van CDS lijkt het me financieel niet zo'n geweldige zet.

Zoals al eerder opgemerkt is kun je de tweede smartkaart dus die van je schoonzus op je naam registreren en dan kan ze voor weinig geld kijken op de zogenaamde tweede kaart.

Hopenlijk is de relatie met je medebewoonster goed.

Aan de andere kant lijkt het me ook wel logisch dat er op hetzelfde adres maar één abo geregistreerd kan worden.

Hoe zoiets juridisch precies zit kan ik je niet mee helpen. laugh

Geplaatst:

@Kbijl,

Volgens mij is hetgeen je schoonzus zegt twijfelachtig.

Zelf woon ik nabij de grens en heb sedert jaren een aantal kaartjes voor Belgische vrienden, staan allemaal op hetzelfde adres, met creative voorletters, zelfde achternaam.

In mijn geval gebruik ik zelfs twee verschillende rekening nummers bij verschillende banken.

Nooit opmerkingen van CD gehad.

Zou overigens wel slim zijn om gebruik te maken van haar Abo om jouw (tweede) kaart voor EEN euro per maand te nemen.

Geplaatst:

Ik denk dat beide kaarten op dezelfde naam en adres staan en dus als tweede kaart voor 1 Euro.

Wil je beiden veel betalen neem dan nieuw abonnement op andere naam. Mag zelfde adres zijn. Als je bv in een appartementsblok woont, is het toch normaal dat iedereen hetzelfde adres heeft.

Maar ik zou het zo houden en vraag desnoods je 1 euro terug aan je kamergenoot, of betaal elk de helft van beide kaarten. Kwestie van overeen te komen.

Dreambox 7025+ is VU+DUO geworden, Wave Frontier T90, Best 10X1 switch

Geplaatst:

Citaat:
zal het even aanvullen, ik ben de hoofdbewoner van mijn/ons pand. er heeft een ander persoon een eigen kamer, maar wel op hetzelfde adres, ze heeft dus ook een eigen sat ontvanger.

Ze heeft dus ook een eigen smartcard nodig.

omdat ze op mijn adres woont wil canaldigitaal ook alleen maar afrekenen via mijn rekening.

Bullshit van CD. Ze snappen blijkbaar niet dat het om 2 rechtspersonen gaat die op 1 adres wonen. Het moet geen probleem zijn temeer omdat mijn ouders en broer ook op 1 adres woonden en beide een abo hadden op eigen naam. Desnoods wil ik je via PM de abonneenummers geven die mijn ouders en broer hadden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen