Gast Auggie Geplaatst: 27 november 2008 Geplaatst: 27 november 2008 (Ik weet eigenlijk niet in welk subforum dit thuishoort: dan maar hier). Is er viewersoftware die beeld én geluid van een videograbber beeldvullend weergeven? [Zo'n USB-stick met video- en audio-ingangen]. Dscaler geeft mooi beeld, maar geen geluid: iets met composiet of zo. Videolan loopt vast. De meegeleverde Arcsoft Showbiz software bevat geen viewer; alleen een piepkleine preview (met geluid!) en editor. Arcsoft Totalmedia speelt geen videostreams; alleen bestanden. ProgDVB, Windows Mediaspeler, webcamsoftware... ik vind niets bruikbaars. (Ik heb een satelietontvanger via zo'n grabber op mijn notebook aangesloten, en wil beeldvullend TV-kijken).
Gast Auggie Geplaatst: 27 november 2008 Geplaatst: 27 november 2008 Ik zie nu dat de nieuwste ProgDVB zo'n grabber wel ondersteunt. (Hoewel ik het niet werkend krijg). Misschien kan een modje dit topic toch maar naar 'PC gebaseerde dvb kaarten'-forum verplaatsen.
columbo Geplaatst: 27 november 2008 Geplaatst: 27 november 2008 Een beetje vreemde manier om tv via je laptop te kijken,bij een Dreambox log je gewoon in op je ip adres van je sat reciever via webX TV.je kunt de groote van het beeld aanpassen,+100%.
Gast Auggie Geplaatst: 29 november 2008 Geplaatst: 29 november 2008 Niet elke ontvanger heeft een netwerkaansluiting, toch? **** Ik heb nu wel geluid met VLC, maar helaas een haperend beeld (op een 2X2GHz notebook). Uiteindelijk gelukt met KMPlayer, na 50 knopjes geprobeerd te hebben. http://www.kmplayer.com/forums/forumdisplay.php?f=25 (Downloadbuttons staan als plaatjes in het topic).
Gast Auggie Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Nog even een late reactie: Videolan (= vlc!) krijg ik dus niet werkend met beeld én geluid. Volgens hun forum is het een hardwaredriver probleem (maar waarom doet KMplayer het dan wel!?) Amcap is de genoemde webcamsoftware waarbij ik wél beeld maar geen geluid krijg. KMplayer doet het wel goed. Twee Drie nadelen: 1) Niet beeldvullend op mijn 3GHz computer (dan loopt 'ie vast), maar wel op mijn 2GHz notebook (beiden met onboardvideo in de bridgechip). 2) Een vastlopend beeld als de USB ook maar éven onderbroken wordt, en een bluescreen in Vista als je daarna KMplayer uitzet. 3) Erg veel lastige instellingen, voordat het goed werkt.
Sjattuh Geplaatst: 11 november 2009 Geplaatst: 11 november 2009 Origineel bericht van: Auggie Nog even een late reactie: Videolan (= vlc!) krijg ik dus niet werkend met beeld én geluid. Volgens hun forum is het een hardwaredriver probleem (maar waarom doet KMplayer het dan wel!?) Amcap is de genoemde webcamsoftware waarbij ik wél beeld maar geen geluid krijg. KMplayer doet het wel goed. Twee Drie nadelen: 1) Niet beeldvullend op mijn 3GHz computer (dan loopt 'ie vast), maar wel op mijn 2GHz notebook (beiden met onboardvideo in de bridgechip). 2) Een vastlopend beeld als de USB ook maar éven onderbroken wordt, en een bluescreen in Vista als je daarna KMplayer uitzet. 3) Erg veel lastige instellingen, voordat het goed werkt. Je kan ook overkillen met teveel proggies/codecs/drivers etc. Dus opschonen, laatste versies/updates etc en nogmaals proberen. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen