Ga naar inhoud


Mogelijk extra kosten nieuwe SmartCard STD-NL-pakket


rolandroland

Aanbevolen berichten

Ja, klopt.

Vandaar dat er belasting geld uitgegeven wordt om Nederland 1, 2 en 3 gratis via de satelliet uit te zenden.

Vandaar dat ook niemand in Nederland via een satelliet abonnement voor de

Nederlandse publieke zenders hoeft te betalen.

CDS is slechts een doorgeef luik en krijgt hiervoor betaald ....

Daar kun je ze dus aan houden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: wanderer
nl 1,2,3 digitenne storingsvrij ontvangen is op dit moment niet landelijk dekkend... en ik denk dat dat wel zou moeten als het de analoge ontvangst vervangt....


Waar dan niet?? Let wel je moet het kunnen ontvangen net als analoge TV dus met een hark antenne dat het met een binnen antenne nog niet overal werkt klopt wel. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Was dat niet overal waar maar een brommertje kan rijden ofzo. laugh


Ja maar dat was bij het analoge systeem precies hetzelfde dat is inherrent aan het systeem.
Dus eigenlijk moet het antwoordt zijn dat het niet storingsvrij kan en dat zullen ze ook wel niet garanderen.
Maar we gaan offtopic heeft niets meer te maken met de kosten van een smartkaart. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Johan45

Was dat niet overal waar maar een brommertje kan rijden ofzo. laugh


Ja maar dat was bij het analoge systeem precies hetzelfde dat is inherrent aan het systeem.
Dus eigenlijk moet het antwoordt zijn dat het niet storingsvrij kan en dat zullen ze ook wel niet garanderen.
Maar we gaan offtopic heeft niets meer te maken met de kosten van een smartkaart. laugh

Het is niet hetzelfde, analoog heb je van vonkbruggen geen last omdat ze daarvoor te kort zijn. Zo kort dat je ze niet eens op kan merken. Digitaal krijg je een veel grotere onderbreking.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: wanderer
nl 1,2,3 digitenne storingsvrij ontvangen is op dit moment niet landelijk dekkend... en ik denk dat dat wel zou moeten als het de analoge ontvangst vervangt....


Waar dan niet?? Let wel je moet het kunnen ontvangen net als analoge TV dus met een hark antenne dat het met een binnen antenne nog niet overal werkt klopt wel. laugh


Bij ons is dus geen Digitenne ontvangst mogelijk !!!!!
Wij vallen buiten het dekkingsgebied.
Wel hebben we het fantastische kabel en de sataliet gelukkig.
MHO kaartwissel is CD zijn keus dus hun kosten. Kaartwissel mag geen enkele kijker treffen immers je hebt betaald voor je "werkende" kaart volgens mij zonder einddatum !!!

Als alles eens.....

AZbox Premium HD+ S/C + 1000 GB FW: RSi 0.1.1

On the attic Dreambox 7000S + 160GB WD. No Image

Wave Frontier T90 + 30W<>28.2E (12lnb's) + 35 meter coax

Link naar reactie
Delen op andere sites

we gissen , maar het is goed mogelijk dat de stb kaarthouders buiten beschouwing worden gelaten met de kaartwissel.

 

net als bij de wissel van irdeto 1 naar irdeto 2

 

zwartkijken en sharen is ook niet echt interessant met ned 1,2 en 3

 

aan de andere kant komt er een bijdrage voor de distributie van ned 1,2 en 3 vanuit de publieke omroepen zelf.

 

ik kan me goed voorstellen dat daarin de kosten voor de kaartwissel al zitten.

 

een kaart gaat namelijk max een aantal jaren mee, dus het is te verwachten dat ie gewisseld moet worden op termijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

laten we nouw gewoon afwachten wat er gaat gebeuren, als mensen voor alleen 123 extra moeten betalen, vind ik dat juist wel terecht, immers CDS verdient er eigenlijk niet aan die mensen, dus niet zoveel gaan zeveren en gewoon afwachten, zul je zien dat het reuze meevalt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
In een andere forum kreeg ik reactie van de Klantenservice van Canal Digitaal:

"Over het vervangen van Mediaguard 2 smartcards voor Mediaguard 3 smartcards bij abonnees die een STD-NL-pakket hebben, is nog niets bekend.

Wel is het zo dat bij een defecte of vermiste smartcard er bij een Standaard NL-pakket geen aanspraak gedaan kan worden op een vervangende smartcard."

Jammer dat er nog niets overbekend is. Het kan dus zijn voor mensen die Nederland 1,2 en 3 genoodzaakt zijn een nieuwe smartcard te moeten kopen voor € 79 euro?! En mensen die net een nieuwe smartcard hebben gekocht? Het lijkt mij dat dit natuurlijk niet zo maar kan. Als je iets koopt mag je er ook vanuit gaat dat je het voor een langere tijd kunt gebruiken. Eerder ging ooit Canal Digitaal de fout in door alle Luxcrypt decorders waardeloos te gaan maken omdat ze over gingen stappen van een andere dergelijke coderingssysteem. Hun argument was toen dat deze uitzendingen bedoeld waren voor de kabelaars en NIET voor de consument. De Consumentenbond heeft daar toen ook mee ingemengd. Zou nu hetzelfde gaan gebeuren? Of heeft CD hiervan geleerd? Deze dingen zouden toch al bekend kunnen zijn omdat je van te voren toch wel weet dat je gaat overstappen naar een andere coderingssysteem?



Dacht het niet, komt trouwens om uit voor personen welke volgens canal digi een betalings achterstand hebben i.v.m tele 2 voetbal.

Bij nieuwe kaart is meteen het contract afgelopen.

Het kan niet beter.

SUC6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...