Gast Geplaatst: 8 maart 2002 Geplaatst: 8 maart 2002 Hallo, Ik heb een vraag. Ik kan van een bekende een vlakke Nokia Antenne 5021 (40*40cm) krijgen. Deze heeft een LNB met een LOF van 1.075, dus geschickt voor Digi-Ontvangst. Nu is het een linksdraaiende LNB. Mijn vraag is of ik een Nokia 9200 met DVB2000 kan aansluiten en de polarisatie niet defineer. In principe moeten de signalen doorkomen echter met een verlies van sterke. Denk ik hier juist? Wie heeft en tip. mvg Gerard
Gast Geplaatst: 8 maart 2002 Geplaatst: 8 maart 2002 Hoi, Het klinkt mij in de oren als een antenne die vroeger is gebruikt voor de D2-Mac uitzendingen op de DBS-satteliet, daar had je ook van die leuke kleine 30cm gewone schoteljes voor... Maar geschikt voor de ontvanst van de hedendaagse sattelieten zijn ze eigenlijk niet, in het gunstigste gevan ontvang je EEN polarisatie van het signaal. Welke dat dat is, zal afhankelijk zijn hoe je de schotel neer hangt. Als je het ding zo hangt dat je de Horizontale kanalen hebt kun je in iedergeval alle nederlandse kanalen aan. Maar daar blijft het dan ook bij, helaas... Groetjes, Erik.
Aanbevolen berichten