Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 november 2008 Geplaatst: 28 november 2008 Mensen, ik zit hier voor een PC en heb volgend probleem. Het is een normale PC met enige programma´s. OS is Win 98 (ik geloof SE) Ik werd in paniek geroepen: kom even langs, de muis is stuk. Ik er dus heen en de muis deed het inderdaad niet. Foutmelding was dat de driver verdwenen was. Via een adapter heb ik de muis van de USB poort naar de nog vrije PS2 poort aangesloten en na nieuw starten deed de muis het weer. Maar nu komen er allerlei foutmeldingen en het blijkt dat er heel wat meer drivers weg zijn. Als ik onder Systemsteuerung/System/Gerätemanager kijk, zie ik een geel vraagteken bij: Andere Komponenten ? PCI Network Controller ?! PCI Network Controller ?! PCI Universal Serial Bus ?! Het display is niet goed, kan alleen maar op 640 x 480 draaien. Is niet zo erg op dit moment. Verder zie ik geen verdere gele vraagtekens in de lijst behalve bij Gameportjoystick een geel uitroepteken. Ik kan geen verbinding met het www opbouwen waarschijnlijk vanwege bovenstaand probleem. Win98 wil ik niet nieuw installeren omdat er dan belangrijke programma´s met gegevens verdwijnen en dan ben ik nog verder van huis. Hoofdzaak, ik kom weer in het www. ik schrijf deze hulpmelding via s4all op mijn laptop die er naast staat. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, zit behoorlijk met de handen in het haar. En hoe kan dit gebeurd zijn?
Moderator ceesv Geplaatst: 28 november 2008 Moderator Geplaatst: 28 november 2008 Als ik mij niet vergis, kan je win 98 SE gewoon opnieuw installeren, volgens mij blijven de gegevens dan gewoon behouden. Echter, is de harde schijf niet aan het kapot gaan? Gezien de ouderdom is dit vermoedelijk het einde van de HD, en kan die bijvoorbeeld de drivers niet meer lezen. Andere mogelijkheid is beestjes op je HD. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 november 2008 Geplaatst: 28 november 2008 Ik ben er nu achter dat het Win98ME is. Er zit geen virusscanner op. Maar of het een virus is? De PC wordt hoofdzakelijk uitsluitend voor boekhouding gebruikt. De diskettes zijn natuurlijk niet te vinden.
Poetsdoekje Geplaatst: 28 november 2008 Geplaatst: 28 november 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik ben er nu achter dat het Win98ME is. Er zit geen virusscanner op. Maar of het een virus is? De PC wordt hoofdzakelijk uitsluitend voor boekhouding gebruikt. De diskettes zijn natuurlijk niet te vinden. Het is Windows98 (1998) of WindowsME (2000), zo uit mijn blote hoofd. Dus twee verschillende OS'en Kun je de harde schijf benaderen met jouw laptop, dan zou je namelijk de belangrijke gegevens eraf kunnen halen poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Tonskidutch Geplaatst: 28 november 2008 Geplaatst: 28 november 2008 Citaat: Win98 wil ik niet nieuw installeren omdat er dan belangrijke programma´s met gegevens verdwijnen en dan ben ik nog verder van huis. ziet er slecht uit hang die IDE harddisk in een NT of XP machine aan de IDE poort en zorg dat je de data eraf haalt hopelijk heb je die programma's dan op de andere machine. chiao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 28 november 2008 Geplaatst: 28 november 2008 Het is de PC van een schildersbedrijfje waar ik de boekhouding voor doe. Er staat een programma op dat heet "Rubin". Een programma, speciaal voor de Handwerkers Innung. Daar staat het hele klantenbestand in, rekeningen, offertes, leverbonnen, maandoverzicht voor het Finanzamt etc. Ik vermoed dat de PC verkeerd uitgezet is. (gewoon stekker eruit) De zoon van de baas was er het laatst aan geweest dit weekend. En dat is zo´n puistekoppie die vaak op vage websites rondrotzooit. Ik ben er een tijd mee bezig geweest, maar kom niet op het web vanwege ontbrekende drivers voor o.a. de FritzCard etc. En van het www wil ik juist de drivers halen. Onder C:win98/etc zie ik wel de drivers maar bij het opnieuw installeren zijn ze niet te vinden. Met mijn laptop heb ik enkele drivers van het www gehaald, op een USB stick gezet, maar de defekte PC ziet de USB stick weer niet. Alleen het 3,5" floppyloopwerk. dat doet het wel, maar mijn laptop heeft geen floppy. Wat ik ook onderneem, ik zit iedere keer weer vast. Ik neem aan dat dat het belangrijkste programma: Rubin met alle bestanden nog aanwezig is. Ik heb geen zin meer om er nog verdere tijd in te steken en heb de PC naar de lokale PC winkel gebracht waar ie ooit gekocht is. Is een Siemens. Die hebben een backup op de server en gaan het weer in orde brengen. Maandag is het klaar.
Tonskidutch Geplaatst: 28 november 2008 Geplaatst: 28 november 2008 Jugend Forscht... ook belangrijk chiao en succes maandag I Am Gone Love You JESTOFUNK
Rekordc Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 win98 heeft drivers nodig voor een USB stick. Werk nog dagelijks met win98 zonder problemen. Ook de diverse Fausto machine's hier draaien win95 of win98 zonder problemen. Rekordc Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
maja Geplaatst: 3 december 2008 Geplaatst: 3 december 2008 Drs. Ijzerbout Hoe is het nou afgelopen met de PC draait alles weer?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen