Gast Paullo Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Je hebt daarbij inderdaad het fenomeen dat hoe groter het scherm van je televisie is, hoe sneller je die blokken hebt. Greets
VriezeNet® Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Ik vindt dat dit absoluut NIET moet kunnen, ook niet voor een weekend !!! Voetbal is er al meer dan zat, gooi die rommel op de daarvoor bestemde kanalen, als die geen capaciteit meer hebben...jammer dan, dan maar een wedstrijd missen !!!
cookie Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Origineel bericht van: katwezel ik begrijp het niet goed , blijkbaar hebben sommigen slechte ontvangst en denken dan dat dit de fout van tvv is , echter ik zit met 2 plastiek schoteltjes op mijn dak en ondervind niets van van de hinderlijke blokjes , zelfs enkele dagen geleden lag er 12 cm sneeuw op de schotel en alles bleef werken , pas vanaf 15 cm sneeuw kreeg ik blokjes en direkt daarop uitval van beeld Wat ik bedoel met blokjes is beter te omschrijven door het te vergelijken met een foto. Een foto opgeslagen in .bmp formaat ziet er strak uit, slaag je diezelfde foto op in .jpg formaat met compressie dan zie je blokjes die je ook ziet bij een tv uitzending met lage bitrate. En bij velrdrijden stoort dat doordat het constant snel bewegende beelden zijn. Bij een belspel dat ze normaal op dat tijdstip uitzenden in de week valt dit niet op.
katwezel Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 weer wat bijgeleerd , deze site werkt echt verslavend , heb hier op de korte tijd dat ik ben geregistreerd enorm veel opgestoken dank aan allen die zo vriendelijk zijn om anderen te helpen zonder elkaar echt te kennen groetjes vanuit belgie ( hoevenen ) M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
fico99 Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Origineel bericht van: cookie Origineel bericht van: katwezel ik begrijp het niet goed , blijkbaar hebben sommigen slechte ontvangst en denken dan dat dit de fout van tvv is , echter ik zit met 2 plastiek schoteltjes op mijn dak en ondervind niets van van de hinderlijke blokjes , zelfs enkele dagen geleden lag er 12 cm sneeuw op de schotel en alles bleef werken , pas vanaf 15 cm sneeuw kreeg ik blokjes en direkt daarop uitval van beeld Wat ik bedoel met blokjes is beter te omschrijven door het te vergelijken met een foto. Een foto opgeslagen in .bmp formaat ziet er strak uit, slaag je diezelfde foto op in .jpg formaat met compressie dan zie je blokjes die je ook ziet bij een tv uitzending met lage bitrate. En bij velrdrijden stoort dat doordat het constant snel bewegende beelden zijn. Bij een belspel dat ze normaal op dat tijdstip uitzenden in de week valt dit niet op. Inderdaad, dit probleem heeft inderdaad niets met de ontvangstkwaliteit te maken, maar wel met de videobitrate en/of de kwaliteit van de ontvanger. Mijn Humax HDCI-2000 presteert zéér slecht bij TV kanalen met een videobitrate <3000 kbit/s. Bij zulke lage videobitrates krijg ik niet alleen in snel bewegende beelden, maar vooral in effen gekleurde vlakken of een degradé veel blokjes te zien. Zap ik naar TV kanalen met een hogere videobitrate zoals ZDF of BBC verdwijnt het probleem meteen. Wat ik me vooral afvraag is of er HD PVR ontvangers zijn die goed overweg kunnen met de lage videobitrates van CDS/TVV? Dreambox DM800, Triax TDS 110 Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E) TV Vlaanderen TopPakket
leo1949 Geplaatst: 2 december 2008 Geplaatst: 2 december 2008 Wij Nederlanders betalen meer euro's voor onze abboos dus krijgen ook betere beeldkwaliteit. Logisch he. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast boma Geplaatst: 8 december 2008 Geplaatst: 8 december 2008 Hallo En nu geen voetbal en toch geen beeld meer of te wel zonder geluid of schokken is hier iets aan te verhelpen Bedankt op voorhand Boma
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen